snedige rad..
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-04-07 07:16

Hmmmm, her alt for tidligt i morges da jeg kom ned i køkkenet fik jeg store
øjne.. der, midt på gulvet ligger der 2 3-pak af de her vitakraftstænger,
godt flået og meget tomme..HMMM!!.. på bordet lå "gufdåsen", åbnet og
halvtom..HMMMM...der er patentlukning på låget, dog ikke en af de helt vildt
stramme, men alligevel!, OG så lå der en pose nyindkøbte tørfisk, der
faktisk var gemt af vejen i et skab, også flået hul på, Men her tror jeg
alligevel at tyven har været for mæt til at æde det hele..HMMMMM.....

Der lå 3 katte i hver deres lænestol i stuen, og så meget uskyldige ud, dog
også meget mætte efter deres positur at bedømme, maven opad og benene ud til
hver deres side, på alle 3...

JEG ved GODT, hvem der er tyven!

Han er så fræk og så tyvagtig den kat!, når jeg smører madpakker (4 stk.) om
morgenen, skal jeg da sandelig ikke gå ud af syne, for så er han der med det
samme og hugger hvad han komme afsted med, jeg har ikke fortalt Torben, hvor
mange gange der har været Harald savl på hans leverpostejsmadder..GGGG..

Her den anden dag, skulle jeg bruge nogle cocktailpølser til en gryderet,
der fik han hugget en perlerække med 5 pølser på, og fløj igennem stuen med
fangsten med madøret Emma efter sig (tæven), det er svært ikke at grine, men
for pokker hvor er han fræk!.

Nå, det var lidt sjov fra morgenkvisten..

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 07:46

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:462da05c$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> faktisk var gemt af vejen i et skab, også flået hul på, Men her tror jeg
> alligevel at tyven har været for mæt til at æde det hele..HMMMMM.....

*GGGG* De har da bare holdt fest )

Herligt morgengrin, tak for det.

Tina
/der også har en tyv i huset.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-04-07 11:53

"Salvia" <Spørg!> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> [...]

Det har de sikkert! (-;

mvh. marie

Fra : Siri

Dato : 24-04-07 08:26

> [...]
men
> for pokker hvor er han fræk!.
> Nå, det var lidt sjov fra morgenkvisten..

Haahhhh! *GGGGG* ROTFLOL
Jamen, jeg havde da også tænkt på, hvor de der lovede 'Raggies gør
kunster for gufbidder' fotos blev af - om jeg skulle true dig med at
sende en ny forsyning!
Og den med pølserne - man tror jo, at det kun sker i tegne-film og
-serier, men han er da også 'larger than life', ham Kong Harald.
Og så er det jo en meget god belysning af et emne, der har været oppe et
par gange, nemlig, om man bør give en kat, der skal tabe sig, begrænset
mad i afmålte portioner. Bad idea, virker mod hensigten: Både dyr og
mennesker reagerer instinktivt på een måde efter sulteperioder: De æder
sig en pukkel til af alt det gode, de kan få fat i! Når forbrændingen
samtidig er sænket p gr af madmangel, og appetitten er øget af samme
årsag - så tager man mere på, end man tabte. Så har man jo noget at tære
af til næste gang, er kroppens stenalder-logik. Også for en kat...
Nu varer det jo nok noget, inden Harald genvinder velmagts huld, men i
takt med, at det sker, vil han nok også i mindre og mindre grad være en
'mad-raner'
Jeg griner videre..... Skønne Harald!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-04-07 11:46

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Haahhhh! *GGGGG* ROTFLOL
> Jamen, jeg havde da også tænkt på, hvor de der lovede 'Raggies gør
> kunster for gufbidder' fotos blev af - om jeg skulle true dig med at
> sende en ny forsyning!

rødme... jeg har såmænd ikke glemt det..tiden har bare ikke været til det,
men som du kan læse, så er stængerne fast ingrediens her i husholdningen,
(hvis jeg ellers finder et godt gemmested) så de kommer lige pludselig når
ånden og tiden er der.

> Og den med pølserne - man tror jo, at det kun sker i tegne-film og
> -serier, men han er da også 'larger than life', ham Kong Harald.

jeps!
selvom jeg bestemt ikke vil betegne raggierne som kedelige, så er det da
langt fra i samme kategori som ham fjeld-aben!.

> [...]
> mennesker reagerer instinktivt på een måde efter sulteperioder: De æder
> sig en pukkel til af alt det gode, de kan få fat i!

Ja, det var også min mands kommentar..jeg kunne jo bare lade være med at
sulte "hans" kat..GGG..

> [...]
> Nu varer det jo nok noget, inden Harald genvinder velmagts huld, men i
> takt med, at det sker, vil han nok også i mindre og mindre grad være en

det håber jeg da..for ellers ender han da med at være et frådende monster på
50 kg..(uhhhh!)

> Jeg griner videre..... Skønne Harald!

jamen jeg har også småklukket hele formiddagen, jeg er lige kommet hjem, og
hvem står klar til at inspisere indkøbsposerne for spiselige emner?..(-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-07 10:39

In news:462da05c$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:
> [...]
> igennem stuen med fangsten med madøret Emma efter sig (tæven), det
> er svært ikke at grine, men for pokker hvor er han fræk!.

ROFL ROFL

Nej altså Marie, hvor er det dog skønt med et morgengrin LOL min
mand og jeg har ligget flade vil jeg sige dig. Han er godt nok en
tyveknægt af rang ham Harald, men han har jo også nok været vant til
at klare sig som han bedst kunne inden han kom til jer.

Jeg kan nikke genkendende til alle episoderne. Det har jeg også
prøvet, især den med pølser på snor. Jeg har tidligere fortalt hvordan
min første kat huggede en perlerad af pølser, som dansede hen over
køkkengulvet medens katten ikke var at se, fordi han var nået ud i
entreen.

Der er da en god ting ved Harald, det er lige før I kan spare både
licens og biografbiletter, alt det er jo slet ikke nødvendigt med de
herlige dyr i huset, de leverer underholdningen (næsten) gratis.

Hvor er det godt når man har en veludviklet fantasi, så man kan se det
hele for sig, selvom jeg godt ville have oplevet det "live". Endnu en
gang tak for et dejligt grin. Jeg kan næsten ikke komme mig over det,
men dagens humør er i hvert fald reddet.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-04-07 11:52

Han er godt nok en
> tyveknægt af rang ham Harald, men han har jo også nok været vant til at
> klare sig som han bedst kunne inden han kom til jer.

jeg ved ikke hvordan hans liv har været, men med tanke på, at han jo er
yderst tillidsfuld over for alle, selv fremmede her i huset, kan jeg ikke
tro, at han har været "vildkat" i lang tid.
jeg begriber heller ikke, at der ikke er nogen der savner ham og har
efterlyst ham.
jeg kom til at tænke på, at der har boet en gammel mand her i byen, som døde
sidste år engang, der var tit en flok katte der holdt til der, som han
fodrede, Harald kunne måske stamme derfra.
Mine børn har også spurgt venner og bekendte her i området, vist billeder
osv. men ingen kender noget til ham, eller har set ham før. Det er faktisk
lidt underligt.

> [...]
> kat huggede en perlerad af pølser, som dansede hen over køkkengulvet
> medens katten ikke var at se, fordi han var nået ud i entreen.

GGGG.. jeg snuppede nu pølserne fra ham, ved ikke lige om det er heldigt for
en kattemave at flæske så meget affaldssvinekød på en gang..

> Der er da en god ting ved Harald, det er lige før I kan spare både licens
> og biografbiletter, alt det er jo slet ikke nødvendigt med de herlige dyr
> i huset, de leverer underholdningen (næsten) gratis.

Det er så helt sikkert!, jeg ser ikke meget tv, det er lige et par
yndlingsprogrammer der er et must, men ellers er der jo som du rigtigt
skriver, rigelig med topunderholdning rundt om.

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 24-04-07 19:35

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote
in news:462da05c$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Nå, det var lidt sjov fra morgenkvisten..

Selvom det ikke er morgen nu, så tak for et godt grin. Tør vædde med at
jeg ville være blevet sur

Ja, så alligevel..... Johan, min dejlige dreng som blev 15 år inden han
blev stedt til hvile i 2005, udviklede sig til en tyveknægt. Set i
bakspejlet forstod jeg nu godt hvorfor han udviklede sig sådan, det var
ret synd for ham for han kunne til sidst ikke udnytte sin mad og blev
tyndere og tyndere. Nå, men en aften havde jeg inviteret min mor på
brunkål med flæsk, noget vi godt kan li' om vinteren. Min mor og jeg
sidder i køkkenet, som er meget småt, Johan har været ude og snuse i
lufen et par gange,men han plejer ikke at gå meget amok over mad.
Dennegang kan han ikke styre sig så inden vi får set os om, hopper han
op på køkkenbordet, nupper det stykke flæsk som ligger på spækkebrædtet
og spæner afsted med det. Flæsket var stort nok til at jeg kunne skære
minimum 2 tykke skiver af det og Johan var på det tidspunkt meget
undervægtig og vejede nok ikke mere end 3 kg.
Reaktion: 2 måbende personer der gloede først efter katten, så på
hinanden og så sagde "hva' fanden" og så brød vi ud i højlydt grin, vi
kunne ikke lade være. Og Johan, han fik flæsk til aftensmad

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-04-07 20:16

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden og så sagde "hva' fanden" og så brød vi ud i højlydt grin, vi
> kunne ikke lade være. Og Johan, han fik flæsk til aftensmad

GGG... stakkels Johan..det er så frustrerende når de dyr ikke trives
ordenligt..
var det nyrerne?
Fik han ikke dårlig mave af flæsket??

jeg er lidt forsigtig med alt "junkfooden", Harald er jo vild med alt fra
frikadeller til ost og stjæler som skrevet med arme og ben, men jeg har ind
til videre ikke observeret dårlig mave fra ham.

hans pels er iøvrigt blevet flot blank på den måned han har været her, og
meget blødere, stemmen er gået fra at være MEGET iørefaldende til at være
nogle bedte tøse miav og små brummelyde, det sidste må have noget med
kastrationen at gøre.
Eneste jeg kæmper lidt med er at han har en ide med brusekabinen, fint nok,
den kan lukkes, men så går skiderikken da bare om bag vaskemaskinen når han
får de lyster..)-;
jeg har lagt alufolie som nogle anbefalede til sådanne drengerøve, men det
er han da fløjtende ligeglad med..
så der er spærret af med vasketøjskurv m.m.
MEN hellere det end han skulle tisse i dyner osv. Den uvane bliver nok brudt
før eller siden.

mvh.marie

Fra : Kate

Dato : 25-04-07 16:21

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote
in news:462e5717$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> GGG... stakkels Johan..det er så frustrerende når de dyr ikke trives
> ordenligt..
> var det nyrerne?
Faktisk stod alle hans indre organer mere eller mindre af, både lever
og nyrer var i så dårlig stand, da han blev aflivet, at dyrlægen var
forundret over at han ikke var død. Grunden til at han blev tyndere var
at han ikke kunne omsætte maden til noget brugbart, han havde meget
protein i urinen den sidste dag han levede.

> Fik han ikke dårlig mave af flæsket??

Nej, underligt nok. Jeg husker heller ikke det som om han spiste det
hele, men jeg ville jo ikke spise det når det nu havde været slæbt
igennem det halve hus

Den episode var den værste, men han blev vild omkring mad de sidste
måneder han levede, netop fordi han sansynligvis hele tiden følte sult.
Det var også den adfærd der bragte ham til dyrlægen den sidste gang,
det var nok virkeligheen for længe jeg trak den, men jeg var helt klar
over at den dyrlægetur ville blive den sidste og det var hulens svært.
Dog vidste jeg den dag jeg tog endeligt afsked med ham at det var det
rigtige, så han ligge ude i min have under nogle fine gule blomster som
jeg plantede specielt til ham (har lige glemt hvad de hedder).

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-04-07 17:14

> [...]
> rigtige, så han ligge ude i min have under nogle fine gule blomster som
> jeg plantede specielt til ham (har lige glemt hvad de hedder).

nej, det er rigtigt modbydeligt at være hjælpeløs tilskuer, når man kan se
at det går den forkerte vej, jeg tror vi alle har prøvet, eller vil prøve at
trække den til det sidste, men når det er, så ved man inderst inde at det er
det rigtige at gøre, sådan har jeg ihvertfald haft det med de dyr jeg har
måttet tage afsked med, nu er jeg jo ret ny mht. katte, så jeg har det
"tilgode", men har levet hele livet med hunde, og to af gangene har også
været ganske forfærdelige set i bakspejlet, den ene med en blodprop i
hjernen, og den anden højst sandsynligt en svulst samme sted.
sidstnævnte var ganske rædselsfuld, han var min til dato bedste hund, og på
små 14 dage, gik han fra at være helt frisk, legesyg og glad som altid til
trods for at han var over 11, men på de dage, gik det hurtigt ned af bakke,
han skrumpede ind, var sløv, spiste men havde svært med balancen, virkede
meget underlig, passiv, reaktionerne var næsten lig med nul, og den sidste
dag var han blind og gnisten var slukket, dog tøffede han alligevel noget
slingrende, klistret op af mit ben.
han blev aflivet på mit skød i køkkenet, og ligger også i haven, ja, det gør
de fleste af vores dyr der er gået fra denne verden.
Samson vil jeg aldrig glemme, både hans væsen, og så den måde han skulle
afslutte sit fantastiske liv.

mvh. marie

Fra : .:M:.

Dato : 25-04-07 20:56

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Der lå 3 katte i hver deres lænestol i stuen, og så meget uskyldige
> ud, dog også meget mætte efter deres positur at bedømme, maven opad
> og benene ud til hver deres side, på alle 3...

Du kan da bare lade være med at sulte dine stakkels katte ;-D
og tage det som et tegn på, at han trives hos jer

>jeg har
> ikke fortalt Torben, hvor mange gange der har været Harald savl på
> hans leverpostejsmadder..GGGG..
Hehe! Nok også taktisk smart at lade være!

> [...]
> igennem stuen med fangsten med madøret Emma efter sig (tæven), det er
> svært ikke at grine, men for pokker hvor er han fræk!.

Om ikke andet kan du da få dig et godt grin over de tossede dyr (og lære at
handle dobbelt ind af ting, der er potentielle hunde- og kattelækkerier -
hvis Harald har noget at skulle have sagt)

/M

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 13:47

Der lå 3 katte i hver deres lænestol i stuen, og så meget uskyldige ud, dog
> også meget mætte efter deres positur at bedømme, maven opad og benene ud
> til hver deres side, på alle 3...

LOL !!!!

Kan s'gu lige se det for mig... så'n tre stk. Garfield's, der bare ligger og
tænker "Hvad er der, mand? Hvad glor du på? *Suk*" Hæh...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-04-07 13:58

"Hans Christian Vang" <......> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan s'gu lige se det for mig... så'n tre stk. Garfield's, der bare ligger
> og tænker "Hvad er der, mand? Hvad glor du på? *Suk*" Hæh...

Jeg tror ind i mellem, at Harald er Garfields genfødsel..(-;
jeg burde få lavet en tegneserie med Harald i hovedrollen, det ville få
Garfield til at blegne..(-;

mvh. marie