Hvad tænker hunden på ?
Fra : XX X Xxxxxx

Dato : 30-04-07 14:26

I dag havde min samleverske hele familien på besøg inkl. den før omtalte 3
årige søn ... nu hun(den) lavede selvf. en farlig spektakel , men ok det gør
hun når der kommer nogen ind på hendes ene mærker ....

der var 4 voksne og 5 børn af alle de 9 mennesker gik bed hun ham den 3
årige i maven ( min samleverskes søn ) og jeg tænkte SATANS !

men så kom jeg til at tænke på hvorfor ?

og jeg kom frem til i den lille hunds verden der er 1.) mig 2.) hende selv 3
..) stedet hun bor 4.) min samleverske + nogen af mine venner - det er hendes
verden det passer hun på og holder styr på - men hvorfor bider/napper hun så
lige HAM og jeg tror simpelthend det er fordi hun kan mærke han ikke kan li
mig at han ikke vil mig det godt også forsvare hun mig forsøger at jage ham
væk ( sådan tror jeg hun tænker ) - men det er jo ikke hele tiden han kom
ind og jeg sad i en stol og så fjerner og var helt i balance med mig selv så
bukkede han sig ned og klappede hende på ryggen og det skete der ikke noget
ved ( jeg tror ) = jeg var ikke i Farre / truet ! ( ? )

Nå men de andre børn havde jo aldrig set sådan en hund før og ville alle
pille ved hende hun bryder sig ikke om det men der skete ikke noget så
tænkte jeg lad mig prøve noget og jeg tog en af drengene med ud i køkkenet
og hentede hedens kød og jeg ga det til ham og han fodrerede hende også tror
jeg egentligt de var venner.

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : XX X Xxxxxx

Dato : 30-04-07 15:26

jeg prøver lige igen ( skriv aldrig indlæg før efter 2 kopper morgen kaffe

Nå min kæreste havde famillien på besøg i dag 9 mennekser 4 voksne 5 børn
inkl. hendes før omtalte 3 årige søn

af alle de 9 mennesker bed/nappede hun ham den 3
> [...]
> en stol og så fjerner og var helt i balance med mig selv så bukkede han
> sig ned og klappede hunden på ryggen og det skete der ikke noget ved

( jeg tror ) = jeg var ikke i Farre / truet ! ( ? ) også holder hunden sig i
ro.

Fra : Anette

Dato : 30-04-07 18:45

XX X Xxxxxx wrote:
> der var 4 voksne og 5 børn af alle de 9 mennesker gik bed hun ham den
> 3 årige i maven ( min samleverskes søn ) og jeg tænkte SATANS !

Hej XX
Har du ændret nick, eller burde jeg kunne huske hvad det er for en hund du
har ? )))

Der er mange hunde der er utrygge ved især små børn. Små børn er i hundes
verden utilregnelige, bevæger sig hurtigt og pludseligt, støjer og børn er
ofte også noget hårdhændede ved dyr.
Især mellemstore og små hunde mener at de kan tillade sig at irettesætte små
menneskebørn, når barnet gør noget som hunden mener er forkert. For hunden
er det lille barn jo bare en lille hvalp der ligger langt under den selv på
rangstigen.
Det er jo så ikke så heldigt, da hundens måde at irettesætte med tænderne på
er lige lovlig voldsom i menneskers verden. Men det er jo ikke hundens skyld
at den ikke har lært at små børn ikke er farlige , men at de faktisk ligger
over den selv i hierakiet

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-04-07 21:24

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Hej XX
> Har du ændret nick, eller burde jeg kunne huske hvad det er for en hund du
> har ? )))

HI Anette ...nahh men tråden skal lige ha en chanse før den går op i hat &
briller :)

> [...]
> hunden er det lille barn jo bare en lille hvalp der ligger langt under den

Nååå jamen der tager hunden nu ikke helt fejl :) med farre for at være
overdreve kynisk - jeg bor jeg betaler hele huslejer = jeg bestemmer
den enste der SKAL være her er min hund andre kommer og går friviligt

> [...]
> menneskers verden. Men det er jo ikke hundens skyld at den ikke har lært
> at små børn ikke er farlige , men at de faktisk ligger over den selv i

jamen Antte det er afligevel sært at hunden går efter ham som har et problem
med mig og ikke nogen af de andre ?!
jeg tror sgu det er instinkt ...

bedste hilsner
Bo mm

Fra : Anette

Dato : 30-04-07 22:50

Bo M. Mogensen wrote:
> jamen Antte det er afligevel sært at hunden går efter ham som har et
> problem med mig og ikke nogen af de andre ?!
> jeg tror sgu det er instinkt ...

Det er instinkt, men jeg tror ikke helt samme vej, som du tænker.
Din hund har formentlig en naturlig respekt for voksne mennesker, men ikke
for børn.Jeg tror din hund har kunnet mærke at barnet var utrygt ( ved dig)
måske bange for dig? - det er en svaghed i hundens verden at skilte med at
man er bange og derfor reagerer hunden. Den betragter sig som alfa i forhold
til barnet, og i dens verden skal alle der er svagere end den selv kanøfles
for at vise dem at det er den der bestemmer.
Hvis din hund så ikke, som hvalp, har lært at omgåes børn, - nå, ja så må
det jo ske, selvom det absolut ikke bør ske. Så vidt jeg husker, Bo, så har
din hund i forvejen ikke helt forstået at det ikke er den der er leder af
jeres flok.

Min Philana er bange for små børn - formentlig en reminisens fra den første
familie hun boede hos hvor hun formentlig er blevet skældt grundigt ud for
at ville lege med og derfor væltede små 2-3 årige og ungerne blev bange for
hende.
Her hos os får hun snor på når vi har gæster i den størrelse, og hvis hun
bliver ved med at knurre hver gang barnet løfter en arm, så bliver hun
lukket inde på et værelse til de er gået - det MÅ ikke ske at hun bider et
barn!.

Anette
www.philana.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-05-07 01:47

> Det er instinkt, men jeg tror ikke helt samme vej, som du tænker.
> Din hund har formentlig en naturlig respekt for voksne mennesker, men ikke
> for børn.

Hmm ja !

>Jeg tror din hund har kunnet mærke at barnet var utrygt ( ved dig) måske
>bange for dig?

yeap

> [...]
>i dens verden skal alle der er svagere end den selv kanøfles for at vise

ja og sådan er det jo :)

> Hvis din hund så ikke, som hvalp, har lært at omgåes børn, -

Det har hun ikke ...

> nå, ja så må det jo ske, selvom det absolut ikke bør ske.

optimalt set ikke ... men liiiiiiiiiiige i det her tilfæld gør det ikke så
meget alt hvad der kan motivere ungen til at blive væk er fint med mig
jeg ved det lyder groft men jeg har haft med MANGE børn at gøre og kun i 2
tilfælder er det gået helt galt den første var to getsalt teaputer der fik
den ualmindeligt dårlige ide at gifte sig og fik den endnu ringer ide at få
børn sammen - det kom der intet godt ud af også er der ham her.

men jeg har 4 søstere der alle er ynger ind mig det er gået fint stort set
alle mine venner har børn 0 problemer ....

>Så vidt jeg husker, Bo, så har din hund i forvejen ikke helt forstået at
>det ikke er den der er leder af jeres flok.

Herre som hund eller hvordan er det nu den går :) ?
hun er en SATANS primadonna men jeg elsker hende over alt på jorden sammen
med min lille grå parakit ELEANOR RIGBY som sikkert er den sødeste skabning
gud har sat på jorden ...

> [...]
> ud for at ville lege med og derfor væltede små 2-3 årige og ungerne blev

ok

> [...]
> bliver ved med at knurre hver gang barnet løfter en arm, så bliver hun
> lukket inde på et værelse til de er gået - det MÅ ikke ske at hun bider et

altså selvf må det ikke ske men det kan smutte ... nu bider min ikke så der
kommer ar ... men stadigt nej
jeg har tænkt på at købe en mund kurv til når der er børn - fordi hun har
faktisk også nappet min lille søsteres datter og hun fortjener det sgu ikke
der skete ikke noget - ellers havde min søster sgu kvalt hende , men jeg
tror jeg vil ha sådan en til når børnene er oppe - hun(den) bliver selvf.
skid sur over at skulle have den på - men det er bedre ind hun er lukket
inde.

bedste hilsner
Bo

Fra : Anette

Dato : 01-05-07 18:10

Bo M. Mogensen wrote:
> altså selvf må det ikke ske men det kan smutte ... nu bider min ikke
> så der kommer ar ... men stadigt nej

Bare det er sket EN gang at hunden har truet et barn ( eller voksen for den
sags skyld) er der absolut INGEN undskyldning for ikke at tage
sikkerhedsregler i brug - som at lukke hunden inde eller sørge for at komme
til en dygtig hundetræner sammen med primadonna'en.

> [...]
> hende , men jeg tror jeg vil ha sådan en til når børnene er oppe -
> hun(den) bliver selvf. skid sur over at skulle have den på - men det

Hvorfor er det bedre? En mundkurv løser kun dit problem - ikke det problem
hunden har med børn. Jeg har aldrig mødt en hund der synes det var okay at
have mundkurv på, tværtimod står de på hovedet for at få den af.
Bliver hun lukket væk fra "flokken" i samme sekund de truer, lærer hun at
der er en konsekvens ved det hun gør og uanset hvor meget hun hyler og
skaber sig på værelset alene og savner sin flok, så tager hun ikke skade af
det - tværtimod så kan det da være at hun fatter den besked, at når man
truer mennesker så bliver man isoleret, når hun har prøvet det nogle gange.
( min har fattet det - hun går selv ind på værelset hvis hun synes børnene
er for meget
Din hund er en hund - underst i hierakiet - også selvom du synes hun er en
prinsesse der må alt. Det er IKKE til hundens bedste - hun bliver stresset
af at skulle være den der bestemmer. Tag ansvaret fra din hund, Bo og du vil
få en meget gladere hund, der nemt kan omgåes alle.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-05-07 11:20

"XX X Xxxxxx" <xxxxæ@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> årige i maven ( min samleverskes søn ) og jeg tænkte SATANS !
>
> men så kom jeg til at tænke på hvorfor ?

Ja, hvorfor?
Egentlig er det ligegyldigt for en hund der bider børn skal enten bære
mundkurv eller aflives.
Jeg har to piger på hhv 8 og 2 år, dertil kommer en 4 år gammel Rott-Bernard
mix. Hvis hunden bed en af disse børn bliver det meget hurtigt alvorligt.
Såfremt en hund bed en af mine børn, ville den blive aflivet med eller uden
ejernes hjælp.
Jeg ved godt at det lyder lidt karl-smart, men en hund der bider er farlig
for børn. Især naturligvis små børn.

At din hund skulle ønske at skade denne 3-årige dreng fordi han åbenbart
ikke kan lide dig virker totalt absurdt.
Jeg tror at du skal se at komme igang med lydighedtræning så hunden kan lære
sin plads at kende. Hunden skal altid rangere lavest i huset inkl. evt.
gæster.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 17:43

Michael Kirkegaard wrote:
> [...]
> Jeg tror at du skal se at komme igang med lydighedtræning så hunden
> kan lære sin plads at kende. Hunden skal altid rangere lavest i huset

han skulle nok starte med sig selv..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-05-07 18:02

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, hvorfor?
> Egentlig er det ligegyldigt for en hund der bider børn skal enten bære
> mundkurv eller aflives.

hvis hunden angriber et barn så skal den aflives ved den napper i nødværge
så skal den have mund kurv på

> [...]
> hurtigt alvorligt.
> Såfremt en hund bed en af mine børn, ville den blive aflivet med eller

ja det kan jeg sådan set godt følge ...

> Jeg ved godt at det lyder lidt karl-smart, men en hund der bider er farlig
> for børn. Især naturligvis små børn.

bestemt - men nu er der jo bide og nappe ...

> At din hund skulle ønske at skade denne 3-årige dreng fordi han åbenbart
> ikke kan lide dig virker totalt absurdt.

Puhh nu har jeg et lidt utraditionelt hushold jeg betaler huslejern ergo jeg
bestemmer :)
Hirakiet er 1.) min parakit Elenor Rigby ( fordi hun er den rareste af
alle )

2.) MIG selv 3.) hunden det er dem der skal være her - min kæreste MÅ gerne
være her men hun behøves ikke
og hendes søn må optimalt set gerne holde sig væk

> Jeg tror at du skal se at komme igang med lydighedtræning så hunden kan
> lære sin plads at kende. Hunden skal altid rangere lavest i huset inkl.
> evt. gæster.

Puhh sådan har vi det jo så forskeligt - mange af de gæster der kommer her
udemærker sig primært ved når de skrider igen
de kan undværes det kan hunden ikke - så har jeg mine egen venner - men der
elsker hunden dem alle specilt høje mænd har hun en svaghed for.

men hvis jeg i et svagt øjeblik skulle se i min egen værdi verden så kan jeg
egentligt bedre li hunden ind mennesket
min mor har det på samme måde og jeg tror faktisk også min morfar havde det
.... min moster havde det bestemt.

så det handler well om en måde at have det på ...!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-05-07 18:09

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det ... min moster havde det bestemt.
>
> så det handler well om en måde at have det på ...!
Nå ok.....
Freak!

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 17:41

XX X Xxxxxx wrote:
> [...]
> ud i køkkenet og hentede hedens kød og jeg ga det til ham og han
> fodrerede hende også tror jeg egentligt de var venner.

hvad med at aflive den rotte, nu har den bidt 3 børn bøø..

Fra : pwh

Dato : 01-05-07 17:53

Jens, skrev:
> XX X Xxxxxx wrote:

Bo for helvede, du bliver ved med at trække dine
muddervenner med over i denne gruppe.
Nu var vi lige blevet fri for dem.

Jeg har skrevet det til dig før, du kan ikke værer
i begge lejre. Skal vi tage dig seriøst må du droppe
muddergruppen, eller holde dig udelukkende til den.
Det er ikke fair at du forurener lødige grupper
med den slags "mennesker".

/Jens

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-05-07 18:25

> [...]
> muddergruppen, eller holde dig udelukkende til den.
> Det er ikke fair at du forurener lødige grupper

Muddervenner?
Hvem er muddervenner?

Fra : pwh

Dato : 01-05-07 18:49

Michael Kirkegaard, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Muddervenner?
> Hvem er muddervenner?

Det er fjolserne fra dk.snak.mudderkastning (check selv)
som forfølger alle indlæg fra Bo.
Når de så begynder at kede sig laver de falske indlæg
under diverse faste skribenters navne her i gruppen.
Kun for at lave rav i den, de er små syge mennesker
hvis eneste fornøjelse er at generer andre mennesker.
Det har desværre vist sig at Bo trækker dem med over hver gang,
så jeg tro at Bo hygger sig i de flestes killfilert her i gruppen.

Bo er ikke en "mudderperson" som jeg ser det, men han
vil gerne spille på 2 heste, til gene for de mere lødige grupper.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-05-07 19:17

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> Bo er ikke en "mudderperson" som jeg ser det,

Han er ikke rask så lad være med at svare på hans indlæg.
Ovenstående skal man ikke være psykiater eller psykolog for at konstatere
hvis man har fulgt hans færden på usenet
Jeg ser ikke hans indlæg men kan se i svarer ham, så i er indirekte selv
skyld i at hans venner poster indlæg i denne gruppe.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-07 21:00

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>
> Han er ikke rask så lad være med at svare på hans indlæg.

Enig.

/Jens

Fra : xxx

Dato : 01-05-07 23:25

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>
> Han er ikke rask så lad være med at svare på hans indlæg.
> Ovenstående skal man ikke være psykiater eller psykolog for at konstatere
> hvis man har fulgt hans færden på usenet

Nahh det er ikke helt fair jeg har faktisk altid skrevet topick i gruppen
bevares jeg kan have meninger og følser der er anderledes ind folk er flest
men det gør nu ikke mig til en slet person - jeg har faktisk kun tabt
hovedet en gang i dette noble forum og det var den gang hvor jeg spurgte om
reglerne for vaciniation for hunde til udenlands rejser og der kom 16 indlæg
om militær kuppet i Thailand og 1 om vaccinationer & blod prøver ....

jeg skriver dagligt med masser af fornuftige og intelligente mennesker i de
danske nyhedes grupper og har gjort det i MANGE år

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-05-07 21:54

..
> Det er ikke fair at du forurener lødige grupper
> med den slags "mennesker".

Brug kill filter det virker i alle andre grupper ...

Fra : pwh

Dato : 01-05-07 22:10

Bo M. Mogensen, skrev:
> .
>
> Brug kill filter det virker i alle andre grupper ...

Ikke når dine "venner" konstant skifter nick
og e-mailadresse.
Den bedste kur er nok at du kommer i killfilter,
det er dig der trækker møget med over.

Du ligger som du har redt Bo, sådan er det bare.

/Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-05-07 23:14

> Ikke når dine "venner" konstant skifter nick
> og e-mailadresse.
> Den bedste kur er nok at du kommer i killfilter,
> det er dig der trækker møget med over.
>
> Du ligger som du har redt Bo, sådan er det bare.

sludder jeg skriver ikke sammen med nogen af de tumper - det er sandt jeg
skriver i dsm som er en udmærket gruppe
med fremragende skribenter og nogen fjolser sådan er det i alle grupper og
sådan har det altid været på usnet
man kan kun håndtere det ved at kill filter og ignor .... det har ikke noget
med mig som sådan at gøre - den slags mennesker vil altid findes
det er små mennesker uden noget reelt liv som for en smule ud af at skrive
den slags sludder her og der og et eller andet sted så synes jeg vi skal
være støre ind som sådan og bare lade dem gøre deres ting også ignorere det
....du tror da for alvor ikke at disse sludder potninger vil forsvinder hvis
jeg holder op med at skrive med Hans Peter Holm & Thorbjørn i dsm ?

jeg mener lige så snart du ser det sæt kill filter på - vedkomne for da kun
glæde af at skrive sit nonsens hvis der er nogen der reagere på det

Mv.
Bo MM

Fra : pwh

Dato : 01-05-07 23:31

Bo M. Mogensen, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> sludder jeg skriver ikke sammen med nogen af de tumper - det er sandt
> jeg skriver i dsm som er en udmærket gruppe

Jeg har har læst hvad der bliver skrevet der,
og mener du det er en udemærket gruppe,så hold du dig til den.

> med fremragende skribenter og nogen fjolser sådan er det i alle
> grupper og sådan har det altid været på usnet

Som John pointerer, du er ikke helt rask Bo
når du kan skrive den slags.

> man kan kun håndtere det ved at kill filter og ignor

Precis hvad vi gør mht dig efterhånden.

> du tror da for alvor ikke at disse sludder
> potninger vil forsvinder hvis jeg holder op med at skrive med Hans
> Peter Holm & Thorbjørn i dsm ?

Erfaringen har vist at du trækker skidtet med dig,
gør rent bord og vi kan tales ved igen.

> jeg mener lige så snart du ser det sæt kill filter på - vedkomne for
> da kun glæde af at skrive sit nonsens hvis der er nogen der reagere
> på det

Pudsigt nok kommer der kun nonsens fra mudderfolket når
du skriver her i gruppen.
Så hvem skaber problemet, er det os eller dig ????

/Jens