Min hund tisser...
Fra : Ole Bak

Dato : 29-04-07 18:58

Hej.
Jeg står og skal flytte til udlandet, og skal derfor have min hund i
pleje hos min far. Min hund er en dansk/svensk gårdhund, og han har en
tysk ruhåret. De er begge hanner, og er hhv. 3 og 4 år. Problemet er,
at når min hund kommer derud, så afmærker de begge territoriet af -
også indendøre! Min hund (den dansk/svenske) er belvet kastreret for
over 12 mdr. siden... Er der nogle tricks til at undgå dette, eller
vil de måske selv stoppe, når de har fået "rangordenen" på plads?

/ole

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-07 20:37

"Ole Bak" <bak.ole@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

det er et dominans cirkus de har kørende, den ene forsvarer sine enemærker
og den ande forsøger at komme ind på disse enemærker, egentlig ganske normal
adfærd, men nok ikke så heldig indendøre..

mine to hanner (knapt 3 og 5år den ældste kastreret som 1,5 årig) kan også
finde på det ind i mellem hvis de lige har noget kørende, det er den ældste
der har førertrøjen på, men den yngste prøver da ind i mellem at få et ord
indført (hvad han ikke har synderligt held med).

De skal nok have rangordnen på plads, men når det er sagt, så skal der
holdes skapt øje med dem indendøre, ved de mindste tegn på at en af dem er
ved at lægge an til markering skal der skrides ind og gøres klart at hvis
nogen skal pisse indendøre må det være din far, sagt med hundesprog, din far
har førertrøjen på og han tollerere ikke en sådan adfærd.
de skal ligeledes lære at slappe af indendøre, da jeg kan forestille mig, at
det også kan have noget at gøre med at de stresser hinanden op, vandgeværet
sidder løsere i de situationer!.
altså ro på indendøre, ude kan de te sig som de vil, og et vågent øje med
dem indendøre.

mere kan jeg vist ikke råde til.

mvh. marie
nu med opdaterede hundegallerier!
http://www.photopassion.dk/webgrafik/hunde%20SimpleViewer_v17/
http://www.photopassion.dk/webgrafik/hunde2%20SimpleViewer_v17/

Fra : Ole Bak

Dato : 02-05-07 08:19

On 30 Apr., 21:37, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:

> mere kan jeg vist ikke råde til.
>
> mvh. marie

Tak skal du have Marie - Vi må holde et vågent øje med dem, og håbe de
får rangordenen på plads hurtigt

/ole