15-årig overfaldet af kamphund
Fra : Is

Dato : 24-04-07 20:51

Fra TV2

15-årig overfaldet af kamphund

24-04-07: 21:14 | opd. 24-04-07: 21:15 | af: sosp

En 15-årig pige blev i dag angrebet og bidt flere steder, da familiens
ka­mphund pludselig gik til angreb på hen­de i hjemmet i Fiskerihavnen
i Køben­havns Nordhavn. Det oplyser politiet på Station Bellahøj, der
ikke har nog­en forklaring på, hvorfor hunden gik amok.

Pigen fik overfladiske bid omkring øj­et, i kinden og i den ene hånd,
og hun måtte efterfølgende køres til Rigshos­pitalet, hvor hun blev
syet sammen.

Familien har meddelt politiet, at kamp­hunden bliver aflivet i morgen.

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 24-04-07 20:54

Is, skrev:
> Fra TV2
>

> 15-årig overfaldet af kamphund

Og ?????????????????

/Jens

Fra : Is

Dato : 24-04-07 22:17

> Og ?????????????????

kamp­hunden bliver aflivet i morgen.

Så er der den mindre af slagsen.

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 07:32

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> kamp­hunden bliver aflivet i morgen.
>
> Så er der den mindre af slagsen.

Hvad skal vi bruge den slags indlæg til.
Det kunne have været en hvilken som helst race det
var sket med, det er IKKE normalt for kamphunde
at værer agrassive overfor mennesker.
De er i sin tid opdrættet til at værer agrassive overfor
andre hunde, dem der var agrassiver overfor mennesker
aflivede man, så det ligger ikke i deres gener at værer
bidske overfor mennesker.

/Jens

Fra : Is

Dato : 25-04-07 15:51

> [...]
> andre hunde, dem der var agrassiver overfor mennesker
> aflivede man, så det ligger ikke i deres gener at værer

Stof til eftertanke !!

måske få nye hundeejere til at fravælge denne type - jeg mener ikke
det er en "begynder hund"

På den anden side er der vel en grund til at de er blevet "kamphunde"
??? De må vel være nemmere at "tænde" end f.eks en schæfer eller lab.

Men som Benny også skriver, er det interessant hvad der er gået forud
for denne hændelse.

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 16:45

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Stof til eftertanke !!
>
> måske få nye hundeejere til at fravælge denne type - jeg mener ikke
> det er en "begynder hund"

Det var heller ikke for at forsvarer racen som sådan.
Min holdning til kamphunde er at de ikke burde eksisterer,
de har ingen plads i et moderne samfund.
Men det er altså først og fremmest vores hunde og ikke os selv
de er til fare for.

> På den anden side er der vel en grund til at de er blevet "kamphunde"
> ??? De må vel være nemmere at "tænde" end f.eks en schæfer eller lab.

Terrierblodet har vist "æren" for det iltre temperament.
Og opdragen man den til at blive bidsk overfor mennesker er en kamphund
da helt sikkert også et ubehageligt bekendtskab.
Men det gælder jo også for så mange andre stærke racer.

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 25-04-07 17:49

> [...]
> andre hunde, dem der var agrassiver overfor mennesker
> aflivede man, så det ligger ikke i deres gener at værer

Tror du virkelig at man i dag fravælger at avle på disse hunde...niks du,
der er alt for mange penge i det. Der bliver ikke kasseret noget som helst
og så går der ikke mange generationer før det gen er væk. Derefter står du
med et muskel bundt hvis smerte tærskel er mega høj og som der måske ikke
kan lide dig...tak for kaffe du. !!!

Disse typer hunde bliver ikke avlet til det der var meningen med dem, derfor
ændre racen sig og mange af disse hunde kan man vel ikke engang kaldes
racerene.

Claus

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 18:49

Xenon, skrev:
> [...]
> Derefter står du med et muskel bundt hvis smerte tærskel er mega høj
> og som der måske ikke kan lide dig...tak for kaffe du. !!!

Nej jeg tror ikke et øjeblik på at man vælger at holde op med at
avle kamphunde, så længe der er et marked, er der leverandører.

Men i "de gode gamle dage" hvor det var lovligt med hundekampe
aflivede de seriøse avlere faktisk dem der var agrassive overfor mennesker.
De skulle jo til enhver tid kunne bryde ind i en pittfight uden fare for
selv at blive bidt, hvordan det er idag aner jeg intet om.

> Disse typer hunde bliver ikke avlet til det der var meningen med dem,
> derfor ændre racen sig og mange af disse hunde kan man vel ikke
> engang kaldes racerene.

Jeg er da sikker på at der stadig bliver avlet hunde til hundekampe,
hvorfor tror du ikke at der bliver gjort det.

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 25-04-07 20:32

> Jeg er da sikker på at der stadig bliver avlet hunde til hundekampe,
> hvorfor tror du ikke at der bliver gjort det.

Det kan da godt være der bliver det men største parten avler fordi der er
penge i "lortet" og sælger deres hvalpe til Hr. & Fru. Danmark, derfor
bliver hunde der er agrassive over for menesker ikke siet fra. Derfor vil du
pludselig stå med nogle hunde der mangler den blokering over for
menesker....og så er det mindre sjovt. .o(

Claus

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 08:45

Xenon, skrev:
> [...]
> siet fra. Derfor vil du pludselig stå med nogle hunde der mangler den
> blokering over for menesker....og så er det mindre sjovt. .o(

Det kunne man godt frygte at du har ret i, faktisk er det åbenbart
i visse kredse populært at en kamphund er agrassiv overfor mennesker.
Bliver der avlet videre på det skrammel har du ret i at vi ad åre
står med nogle uhyggelige bæster her i DK.
Så ender det op med lovindgreb som sikkert også kommer til at
ramme os andre med stærke men fredelige hunde.
Det er jo altid de få der ødelægger det for resten.

/Jens

Fra : Is

Dato : 25-04-07 20:23

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
helst
> og så går der ikke mange generationer før det gen er væk.

Måske er jeg naiv - men jeg tror på at der er avlere i DK der prøver
at gøre dem til familiehunde.

Men jeg tror problemet er større med impoterede hunde.

Erik Isager

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-04-07 20:30

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at gøre dem til familiehunde.
>
> Men jeg tror problemet er større med impoterede hunde.

jeg er af helt samme opfattelse som dig Erik!

Der burde skrides mere ind på den front, jeg tvivler også på, at en seriøs
registreret opdrætter vil avle på må og få.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 08:54

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
>
> Der burde skrides mere ind på den front, jeg tvivler også på, at en
> seriøs registreret opdrætter vil avle på må og få.

Tror jeg heller ikke.
Man kan jo også have et håb om at de ikke sælger til hvem som helst.
Men på den anden side, med alle de unge tøser og drenge jeg ser
med de skrammelhunde er det vist et naivt håb.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 09:59

> Tror jeg heller ikke.
> Man kan jo også have et håb om at de ikke sælger til hvem som helst.
> Men på den anden side, med alle de unge tøser og drenge jeg ser
> med de skrammelhunde er det vist et naivt håb.

Jeg tror ærligt talt heller ikke, at flertallet af "de unge tøser og
drenge", samt den "hårde kerne", får deres bæster fra ordentlige opdræt,
jeg tvivler på, at en sådan vil sælge til hvem som helst, netop for at
undgå, at netop deres hunde bliver en del af statistikken.
Det er fra de såkaldte hundehandlere der har kronede dage med import af
efterspurgte hunderacer, de koster det halve af hvad en ordentlig
danskopdrættet hund gør, men deres ophav kan ikke spores, og ofte er de
taget fra moderen alt for tidligt, hvad der også kan gøre dem tossede i
bøtten, syge og fejlernærede er de ofte også.
Der var en udsendelse for en tid siden, hvor de fortalte, hvordan de
såkaldte "rednose pitbull`s", der blev importeret som en am.staff. De
skulle efter sigende være mere skarpe end de alm. med sorte næser (en eller
anden genfejl), og visse blev simpelthen importeret med sværte på næsen for
ikke at reklamere med at det var rednose`erne, de var meget eftertragtede!.

Her sidst jeg var i KBH, så jeg på en tur over rådhuspladsen til Nørreport,
ikke færre end 8 af disse hunde, de halve hvalpe, med ejere der enten var
indvandrere, eller nogen der havde kikket for dybt i de anabolske steroider,
flere af dem var ørekuperede, hvad de ikke bliver i dk af nogen opdrættere.

jeg synes det er skræmmende.

mvh.marie

Fra : Peter

Dato : 26-04-07 11:17

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4630697d$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> der enten var indvandrere, eller nogen der havde kikket for dybt i de
> anabolske steroider, flere af dem var ørekuperede, hvad de ikke bliver i

Jeg har sagt det før og hermed gentage:

Jo lavere intelligens/social status, jo voldsommere hund.

Peter

Fra : jopa

Dato : 26-04-07 11:39

"Peter" <doc_069@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jo lavere intelligens/social status, jo voldsommere hund.

Mig it ha noen hjerne ubergaubt
http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=43

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 26-04-07 11:44

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> Mig it ha noen hjerne ubergaubt
> http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=43

Skulle selvf stå "Uberhaubt" sorry det skyldes manglende social status og
manglende intelligens.
Min er nok voldsommere end de fleste kamphunde, og bider uden varsel med
mindre jeg siger den ikke må

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 12:09

In news:46308263$0$14036$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
jopa <admin@jp-web.invalid> typed:

> Skulle selvf stå "Uberhaubt" sorry det skyldes manglende social
> status og manglende intelligens.

Eller måske bare manglende tyskkundskaber søde John, det hedder nemlig
"überhaupt".

> Min er nok voldsommere end de fleste kamphunde, og bider uden
> varsel med mindre jeg siger den ikke må

Pjat med dig, han ser meget skikkelig ud synes jeg, men jeg er jo også
miljøskadet

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 11:46

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Mig it ha noen hjerne ubergaubt
> http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=43

vi ved det søde..(-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 26-04-07 11:53

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:46308270$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> vi ved det søde..(-;

Du ved det Marie, men Peter ej.
Lækkert vejr i øvrigt.
Har trukket racercyklen frem og ruller mig en 50-60 km i det dejlige vejr.
I medens passer Milo på huset
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 12:07

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Lækkert vejr i øvrigt.
> Har trukket racercyklen frem og ruller mig en 50-60 km i det dejlige vejr.
> I medens passer Milo på huset

jeps det er skønt!
lyder fint med en lille cykeltur, jeg har været på stranden med hundene i
morges, og er faktisk ved at ordne bilen nu, mine arme er bare ved at falde
af, så jeg må tage det lidt i etaper..(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 12:30

jopa, skrev:

> Du ved det Marie, men Peter ej.

Det er da ellers almendeligt kendt at os her i gruppen med
store hunde, kun har dem som potensforlængere

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-04-07 08:53

On Thu, 26 Apr 2007 12:53:03 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Har trukket racercyklen frem og ruller mig en 50-60 km i det dejlige vejr.
>I medens passer Milo på huset

Ka' du så ikke ta' Oy med. Han trænger i den grad til at få krudtet
af, og Vaks gider altså ikke lege mere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 28-04-07 08:58

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> Ka' du så ikke ta' Oy med. Han trænger i den grad til at få krudtet
> af, og Vaks gider altså ikke lege mere.

Køb en cykel lille Leyna.
Godt for både hund og menneske

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-04-07 07:34

On Sat, 28 Apr 2007 09:57:46 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

>Køb en cykel lille Leyna.
>Godt for både hund og menneske

Jeg tror sg* ikke at jeg kan klare at trække en cykel samtidig med at
jeg skal holde Oy!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 13:32

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:4632fe88$0

> Køb en cykel lille Leyna.
> Godt for både hund og menneske

Her bruger vi rulleskøjter. Dvs. sønnen gør- indtil videre- jeg skal lige
have lidt bedre styr på det igen, efter 7 års pause.
Vovserne elsker det dog:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/414211535.jpg

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/414210519.jpg

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-04-07 07:27

On 30 Apr., 06:46, "Torben og Marie-louise

> Han har sikkert overarbejde nede på engen ((-;

Måske er han blvet spist af en kamphund? Nu får vi se om Punish snart
skriver, og spørger hvordan man kurerer en kamphund der har fået
forstoppelse;)

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-07 08:47

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Måske er han blvet spist af en kamphund? Nu får vi se om Punish snart
skriver, og spørger hvordan man kurerer en kamphund der har fået

Forstoppelse?, det må vel nærmere komme ind på diagnosen forgiftning, vel?

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 11:15

> [...]
> opdræt, jeg tvivler på, at en sådan vil sælge til hvem som helst,
> netop for at undgå, at netop deres hunde bliver en del af

Det løser så bare ingen problemer hvis de danske opdrættere
er seriøse, måske "tvinger" det så ligefrem de unge mennesker
til at få en fra hjemmeimporter fra Polen.

> [...]
> ejere der enten var indvandrere, eller nogen der havde kikket for
> dybt i de anabolske steroider, flere af dem var ørekuperede, hvad de

Det lyder ikke godt, jeg kommer sjældent inde i storbyen,
her i Rødovre (udkanten af Kbh) er der heldigvis rimeligt
langt imellem at jeg møder muskelhunde, men der er da klart
kommet flere til i de 5 år jeg har haft hund.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 11:44

> Det løser så bare ingen problemer hvis de danske opdrættere
> er seriøse, måske "tvinger" det så ligefrem de unge mennesker
> til at få en fra hjemmeimporter fra Polen.

netop, derfor bør der gøres mere for at stoppe denne import!

dengang station X kørte, fik de jo hapset flere af disse importører, men der
sker jo bare ikke noget videre for disse skruppelløse mennesker, de betaler
bøden og fortsætter hvor de slap.

mvh. marie

Fra : Is

Dato : 26-04-07 18:28

> [...]
steroider,
> flere af dem var ørekuperede, hvad de ikke bliver i dk af nogen

hmmm,
indvandrere der er ørekuperede ! dem har jeg ikke set endnu

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 19:01

Is, skrev:

> hmmm,
> indvandrere der er ørekuperede ! dem har jeg ikke set endnu

Hmmmm...
Al respekt for pjat og fis Erik, men det ville da klæde dit eget indlæg
hvis du forholdt dig seriøst til Maries indlæg, frem for at kaste dig
over en sprogblomst

/Jens (som bidrager med mange sprogblomster)

Fra : Is

Dato : 26-04-07 20:39

> [...]
indlæg
> hvis du forholdt dig seriøst til Maries indlæg, frem for at kaste

ja ja, jeg faldt lige over det da jeg læste det. Det kan sagtens være
det er rigtigt skrevet. Jeg er nok lige så dårlig til dansk, som
"jopa" er til tysk.

Men ellers er jeg da helt enig i det Marie skriver.

Og hvad er det så der får folk til at vælge en sådan hund ???
Har de sat sig bare lidt ind i hvad der er i sådan en hund ???

Og os som så ikke synes om dem, vil vi være med til at gøre
muskelhundene lidt bedre hunde. Jeg er ikke bange for dem, jeg kender
til mindst 10 hunde af typen, de er da søde, glade , kærlige, men det
er da helt tydeligt der er ekstra fokus på hvordan netop de opføre
sig. Alle hvalpe har godt af at lege med hinanden, der er bare ikke
ret mange der vil lade deres lab.hvalp lege med en am staff hvalp.

Hvor mange foreninger er de velkomne til træning ???

Erik Isager

Fra : jopa

Dato : 26-04-07 21:02

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> ja ja, jeg faldt lige over det da jeg læste det. Det kan sagtens være
> det er rigtigt skrevet. Jeg er nok lige så dårlig til dansk, som
> "jopa" er til tysk.

Dansk er jeg så til gengæld perfid til, og hvor svært kan det egentlig være
at læse sådan et indlæg ?

En 15 årig kamphund overfaldet af en schæfer på steoider hvis opdrættere var
ørekuperede indvandere.
Nu er schæferen så til gengæld angst for en dansk svensk gårdhund der har
bidt den i bagbenet, altså den ørekuperede indvandrer på 15 år.

Das ist doch logik, oder ?
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 21:19

In news:46310550$0$6746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]
> Nu er schæferen så til gengæld angst for en dansk svensk gårdhund
> der har bidt den i bagbenet, altså den ørekuperede indvandrer på 15

ROFL John, du er herlig .

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 21:39

jopa, skrev:
> [...]
> Nu er schæferen så til gengæld angst for en dansk svensk gårdhund der
> har bidt den i bagbenet, altså den ørekuperede indvandrer på 15 år.

*ROLF*

/Jens

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 21:58

pwh, skrev:

> *ROLF*

Som self skulle have været
*ROFL*

/Jens (som håber på at Rolf tilgiver mig)

Fra : Leyna

Dato : 27-04-07 09:01

On Thu, 26 Apr 2007 22:02:11 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

> [...]
>Nu er schæferen så til gengæld angst for en dansk svensk gårdhund der har
>bidt den i bagbenet, altså den ørekuperede indvandrer på 15 år.

Søde John... du skal huske at tage dine piller HVER dag!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-07 10:19

> Søde John... du skal huske at tage dine piller HVER dag!

ROFL!!!!

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 21:37

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> ja ja, jeg faldt lige over det da jeg læste det. Det kan sagtens være
> det er rigtigt skrevet. Jeg er nok lige så dårlig til dansk, som
> "jopa" er til tysk.

Han hedder John.
Og havde din kritik af Maries sprogblomst været en del af
et helt indlæg fra din side var det da også helt ok.
Jeg syntes bare at du ret hurtigt ville kører dit eget (seriøse)
indlæg over i det rene pjat.

> Men ellers er jeg da helt enig i det Marie skriver.

Jamen det skulle du da så meget hellere have skrevet,
Marie er en af de få fornuftige mennesker her i gruppen,
jeg er det andet

> Og hvad er det så der får folk til at vælge en sådan hund ???

Aner det ikke, det er nok forskelligt.

> Har de sat sig bare lidt ind i hvad der er i sådan en hund ???

Nogle har nok, andre ikke.

> [...]
> sig. Alle hvalpe har godt af at lege med hinanden, der er bare ikke
> ret mange der vil lade deres lab.hvalp lege med en am staff hvalp.

Kender du 10 stykker, det er heldigvis hvad jeg møder på 1-2 mdr,
ellers er vores definition af muskelhunde lidt forskellig.

Mht hvalpe er jeg altid åben, ja jeg opsøger ligefrem kamphundehvalpe
hvis jeg spotter dem på min vej. De er jo uskadelige som hvalpe,
og kan vi bidrage til socalicering er det da kun godt.

> Hvor mange foreninger er de velkomne til træning ???

Aner det ikke, træner ikke selv i foreninger.

/Jens

Fra : Is

Dato : 26-04-07 22:29

> [...]
> et helt indlæg fra din side var det da også helt ok.
> Jeg syntes bare at du ret hurtigt ville kører dit eget (seriøse)

Besemt ikke, det er emnet for alvorligt til.

> Jamen det skulle du da så meget hellere have skrevet,
> Marie er en af de få fornuftige mennesker her i gruppen,
> jeg er det andet

ja det mener jeg da også i er.

> Kender du 10 stykker, det er heldigvis hvad jeg møder på 1-2 mdr,
> ellers er vores definition af muskelhunde lidt forskellig.

Ja det er den nok, jeg kan bare ikke li at kalde dem kamphunde - men
de 9 er Am Staff, og i alderen 1 til 7 år

> Mht hvalpe er jeg altid åben, ja jeg opsøger ligefrem
kamphundehvalpe
> hvis jeg spotter dem på min vej. De er jo uskadelige som hvalpe,
> og kan vi bidrage til socalicering er det da kun godt.

Enig - det ville sikkert mindske problemet hvis flere ville gøre det
samme

Erik Isager

Fra : Leyna

Dato : 27-04-07 09:00

On Thu, 26 Apr 2007 20:00:53 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hmmmm...
>Al respekt for pjat og fis Erik, men det ville da klæde dit eget indlæg
>hvis du forholdt dig seriøst til Maries indlæg, frem for at kaste dig
>over en sprogblomst

Nu synes jeg du er lige sart nok, Jens. Jeg morede mig altså osse en
del over de ørekuperede indvandrere, men fik ikke lige kommenteret
det. Iøvrigt ville det da være et fremskridt, hvis de typer med hang
til skamfering af hunde i stedet kunne flytte skamferingen til sig
selv. Så kunne hundene få lov til at ligne hunde.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-04-07 10:00

Leyna, skrev:

> Nu synes jeg du er lige sart nok, Jens. Jeg morede mig altså osse en
> del over de ørekuperede indvandrere

Som sagt har jeg heller ingen probs med at vi pjatter.
Men hvis det var den eneste kommentar Erik havde til et seriøst svar
fra Marie syntes jeg det var for slapt, han startede selv tråden.

Hvis du bemærkede det havde jeg også sat en på,
det betød jo nok at Erik ikke skulle tage mit brok at for højtideligt

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-04-07 10:19

In news:JZiYh.7$7L6.5@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> [...]
>
> Hvis du bemærkede det havde jeg også sat en på,
> det betød jo nok at Erik ikke skulle tage mit brok at for

Jeg synes godt nok også at du "jagtede" Erik helt unødigt. Han er en
flink fyr og har vel også lov til at være morsom. Når man kender
Marie, så ved man at hun også er med på den værste ind imellem, så hun
har sikkert også grinet ad det som vi andre gjorde.

En smiley efter noget brok giver jeg ikke meget for (bemærk - ingen
smiley).

Fra : pwh

Dato : 27-04-07 10:26

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> Marie, så ved man at hun også er med på den værste ind imellem, så hun
> har sikkert også grinet ad det som vi andre gjorde.

Bare pudsigt at alle andre end Erik selv skal kaste sig over det.

> En smiley efter noget brok giver jeg ikke meget for (bemærk - ingen
> smiley).

Det skulle nok også nærmere læses som en venlig henstilling til at
holde en seriøs debat på et fortsat seriøst plan, sådan primært.
Derfor smilyen, så Erik ikke skulle opfatte det som at jeg "jagtede" ham,
det forstod Erik åbenbart fint selv, hvorfor du og Leyna ikke kan det
ved i vel bedst selv.

/Jens

Fra : Is

Dato : 27-04-07 16:40

> [...]
"jagtede" ham,
> det forstod Erik åbenbart fint selv, hvorfor du og Leyna ikke kan

piv piv

Jens jagter mig altid

så en gang i mellem må jeg søge i sikkerhed hos en voksen

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 27-04-07 18:35

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> piv piv
>
> Jens jagter mig altid

Nemlig, du er mit yndlingsoffer

> så en gang i mellem må jeg søge i sikkerhed hos en voksen

Det er godt du har de store piger til at passe på dig

Men tog du min henstilling ilde op,
så får du da hermed en undskyldning

/Jens

Fra : Is

Dato : 27-04-07 19:38

> Nemlig, du er mit yndlingsoffer

> Det er godt du har de store piger til at passe på dig

jaaa det er dejligt

> Men tog du min henstilling ilde op,
> så får du da hermed en undskyldning

ikke nødvendig ! men tak

Vi kan jo altid finde noget at være ueninge om, sådan skal det nok
være Jens.

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 27-04-07 20:41

Is, skrev:

> ikke nødvendig ! men tak

Hellere give en undskyldning for meget, en en for lidt

> Vi kan jo altid finde noget at være ueninge om, sådan skal det nok
> være Jens.

Det plejer ikke at værer problemet,
alt andet ville da også værer kedeligt.

/Jens (som er træt, og nu vil gå i seng)

Fra : jopa

Dato : 30-04-07 18:46

Is skrev:

> piv piv
>
> Jens jagter mig altid
>
> så en gang i mellem må jeg søge i sikkerhed hos en voksen

Var du ikke en af dem der efterlyste seriøsitet ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Is

Dato : 30-04-07 19:07

> Var du ikke en af dem der efterlyste seriøsitet ?

Det var nu Jens der der skerv:

[...]

men pyt - emnet er vist alligevel gået over i almindelig "hygge snak".

om det så er min skyld, skal jeg lade være usagt.

Erik Isager

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-07 19:08

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Var du ikke en af dem der efterlyste seriøsitet ?

jamen john, er det da ikke at være dybt seriøs? GGG.. jamen er det da ikke
skønt!?

mvh. marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 19:56

> [...]
> opdrættere.

> hmmm,
> indvandrere der er ørekuperede ! dem har jeg ikke set endnu

hvis du læste ordentligt, så var det "nogen på anabolske steroider" jeg
mente ((-;

mvh. marie

Fra : Is

Dato : 26-04-07 19:59

> [...]
meddelelse

> hvis du læste ordentligt, så var det "nogen på anabolske steroider"

Undskyld !!

Erik Isager

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 20:04

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev
> i en meddelelse

> meddelelse

> jeg
>>

> Undskyld !!

Det er ok, det kan jo smutte for enhver!

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 27-04-07 09:04

On Thu, 26 Apr 2007 20:55:55 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>hvis du læste ordentligt, så var det "nogen på anabolske steroider" jeg
>mente ((-;

*LOL* Ja, så hører ørekuperingen vel egentlig med...?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 20:40

On Wed, 25 Apr 2007 21:22:53 +0200, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

<...>
>Måske er jeg naiv - men jeg tror på at der er avlere i DK der prøver
>at gøre dem til familiehunde.

Det er der sikkert! Det kan man vel også, bare ejerne ved, hvad de har
med at gøre lige som med alle andre racer. Jeg har mødt masser af
såkaldte kamphunde med et roligt og (selv)tillidsfuldt væsen, der let
lod sig håndtere af fremmede - faren ved bare at "overfalde" hunden
kan være større end ved så mange andre racer, men uanset race kan man
komme galt af sted, hvis man ikke ved, hvordan en hund reagerer. Bare
den der med at lægge armen om halsen er jo en dominant handling, som
hunden ikke bryder sig om - og sådan er der så mange uvaner.

>Men jeg tror problemet er større med impoterede hunde.

Især dem der kommer usocialiserede i en kassevogn og afleveres på en
rasteplads
Seriøse importer for at skaffe nyt blod er ikke noget problem - men de
er formodentlig også i hænderne på folk, der ved hvad de har med at
gøre.
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 08:51

Is, skrev:

> Måske er jeg naiv - men jeg tror på at der er avlere i DK der prøver
> at gøre dem til familiehunde.

Der er da sikkert køkkenbordsavlere i DK som kun tænker
på penge, og er der penge i en agrassiv muskelhund skal der
helt sikker nok også værer producenter.

> Men jeg tror problemet er større med impoterede hunde.

Det tror jeg nu også.
Mange af dem kunne jeg let forestille mig også kommer
fra linier der rent faktisk stadig kæmper i Pitt,
og ikke er socaliceret godt i forhold til mennesker.

/Jens (som holder sine hunde væk fra kamphunde generelt)

Fra : C.H

Dato : 26-04-07 10:20

> /Jens (som holder sine hunde væk fra kamphunde generelt)

Nu bliver jeg altså nødt til at blande mig.
Jeg ved godt, at vi har haft denne snak før, men here goes!

Der findes TO!! kamphunderacer i DK - ellere rettere, der burde der ikke
gøre, for de er ulovlige. Pitt bull og Tosa.
Samtidig er der en ordentlig bunke muskelhunde, der kan trænes "op" til at
blive kæmpere i pitt, men det betyder altså ikke, at disse racer pr.
definition er kamphunde.

Der er gået så meget mode i det ord, at alle hunde (undtaget rottweileren
som stadig er forholdsvis fredet i denne forbindelse), som har lidt muller
er en kamphund.
Min søsters AmBull er på ingen måde en kamphund. Hun er en ganske
almindelige lille legesyg og børneglad familiehund.
Hun har en legekammerat, der også er AmBull og de hygger sig gevaldigt i
hinandens selskab - men laver altså ingen hundekamp.

Størstedelen af muskelhundene i DK er sådan - og så er der det fåtal, som
rydder forsiderne. Før var det rottweiler og schæfer, der stod for skud. Nu
er det muskelhunde.

Problemet ligger i modefænomenet - når man er ung kan man profilere sig på
to måder. Man kan tilhøre poptøserne og have en chiuhuahua eller man kan
tilhøre de hårde drenge og købe sig en muskelhund.
Poptøserne (M/K) kan ikke opdrage deres småkræ og de hårde drenge (M/K) kan
ikke styre deres muskelhunde.
Klart, at konsekvenserne er størst ved det sidste.

Jeg synes det er synd for racerne, synd for de seriøse opdrættere og synd
for dem, hvis hunde bliver stemplet som syge i rugen alene for at tilhøre
deres race.

Mange af muskelhunderacerne er ikke til en førstegangsejer - men det
adskiller dem ikke fra så mange andre racer.
Enhver hund kan blive tosset i hovedet, og gør det med den forkerte ejer.

Sørgeligt....

Heldigvis skifter moden, og det gør den nok også i dette tilfælde.
Desværre kommer det til at koste en masse hunde livet og en masse hunde
kommer til at leve et kummerligt liv. En håndfuld mennesker får bisserne at
føle fra de dårligt opdragede, aggressive og letantændelige hunde, der er
avlet uden øje for et sundt væsen....

Men at lade menneskers fejltagelser definere hele grupper af hunde, det
mener jeg er en fejltagelse....

Ved ikke helt, om jeg har formuleret mig klart.... Men det finder jeg med
garanti ud af

Connie....

Fra : Bodil

Dato : 26-04-07 11:17

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mener jeg er en fejltagelse....
>

> Ved ikke helt, om jeg har formuleret mig klart.... Men det finder jeg med

Sådan så præcist kan det siges, jeg er så enig!
Bodil

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 11:57

In news:46307c20$0$52165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Bodil <bodildc@privat.dk> typed:
> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sådan så præcist kan det siges, jeg er så enig!
> Bodil

Jeg kan så heller ikke forestille mig (men der måske jeg nok fejl), at
noget fornuftigt menneske har noget at indvende mod den fremstilling.
Den er da helt korrekt

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 12:33

Tove Krieger, skrev:
> [...]
>

> Jeg kan så heller ikke forestille mig (men der måske jeg nok fejl), at
> noget fornuftigt menneske har noget at indvende mod den fremstilling.

Bortset fra at Connie stadig roder rundt i begrebet en kamphund,
så er jeg da også enig med hende

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 13:04

In news:970Yh.30$2z6.24@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Bortset fra at Connie stadig roder rundt i begrebet en kamphund,
> så er jeg da også enig med hende
>
> /Jens

Efter hvad jeg har snuset mig til på nettet, så er der da vist i al
almindelighed forskellige meninger om, hvad der kan karakteriseres som
kamphunde. Jeg kender så kun én type, og det er Pitbull'en som jo
tilmed er forbudt, men jeg tror da vist nok at håndhævelsen af
forbudet er lidt svævende.

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 13:34

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> kamphunde. Jeg kender så kun én type, og det er Pitbull'en som jo
> tilmed er forbudt, men jeg tror da vist nok at håndhævelsen af

Det er jo i bund og grund også en gang ordkløveri.
Jeg skelner som sagt mellem de hunde der oprindeligt er avlet til kamp,
og dem der ikke er det.
Connie skelner måske mellem dem som der er forbudt i DK,
og dem der ikke er det.
Mit argument er at en Schæfer vel er en Hyrdehund, uanset den nok ikke
hyrder ret meget mere. En Labrador er vel også en jagthund, selv om de
fleste nok kun jager gummibolde
Så jeg holder mig egentligt bare til klassificeringen mht kamphunde
som man gør det med andre racer, altså hvad de oprindeligt er avlet til.

/Jens (med 2 hyrde/jagthunde og 1 kampkat)

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 11:36

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nu bliver jeg altså nødt til at blande mig.
> Jeg ved godt, at vi har haft denne snak før, men here goes!

Og du trak hurtigt snuden til dig sidst vi diskuterede det,
tror du fandt ud af at min viden på det område er størrer end din

> Der findes TO!! kamphunderacer i DK - ellere rettere, der burde der
> ikke gøre, for de er ulovlige. Pitt bull og Tosa.

Hvor har du dog de oplysniger fra. Vil det så sige at feks en
Stafforshire Bull Terrier ikke oprindeligt var en kamphund ???
http://en.wikipedia.org/wiki/Staffordshire_Bull_Terrier

> Samtidig er der en ordentlig bunke muskelhunde, der kan trænes "op"
> til at blive kæmpere i pitt, men det betyder altså ikke, at disse
> racer pr. definition er kamphunde.

Jeg skelner mellem de racer der oprindeligt er udviklet til kamp
og dem der ikke er det.

> Min søsters AmBull er på ingen måde en kamphund. Hun er en ganske
> almindelige lille legesyg og børneglad familiehund.

AmBull er efter min bedste overbevisning heller ikke udviklet til kamp,
men til kvægvogtning og beskyttelseshund, lidt som en Rottweiler.

> [...]
> (M/K) kan ikke styre deres muskelhunde.
> Klart, at konsekvenserne er størst ved det sidste.

Helt enig.

> Jeg synes det er synd for racerne, synd for de seriøse opdrættere og
> synd for dem, hvis hunde bliver stemplet som syge i rugen alene for
> at tilhøre deres race.

Helt enig.

> Mange af muskelhunderacerne er ikke til en førstegangsejer - men det
> adskiller dem ikke fra så mange andre racer.
> Enhver hund kan blive tosset i hovedet, og gør det med den forkerte
> ejer.

Helt enig.
Der er så bare forskel på om en chiuhuahua eller en Bullterrier
bliver tosset i hovedet

> Heldigvis skifter moden, og det gør den nok også i dette tilfælde.

Det håber jeg også på.

> [...]

Helt enig.

> Men at lade menneskers fejltagelser definere hele grupper af hunde,

Tja, jeg vælger så at spille på det mere sikre og holde mine væk fra
kamp/muskelhunde så vidt muligt, der er søde og fredelige hunde nok
på vores vej vi kan hilse på.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 27-04-07 11:28

> Og du trak hurtigt snuden til dig sidst vi diskuterede det,
> tror du fandt ud af at min viden på det område er størrer end din

Jamen gæt du bare - men jeg tror, du får mere ud af at spørge til mine
bevæggrunde. Sandhedsværdien øges sandsynligvis

> Hvor har du dog de oplysniger fra. Vil det så sige at feks en
> Stafforshire Bull Terrier ikke oprindeligt var en kamphund ???
> http://en.wikipedia.org/wiki/Staffordshire_Bull_Terrier

Nej, det vil det ikke sige. Men de er avlet i en anden retning. Deres
oprindelighed kan vi ikke tage fra dem - det giver jeg dig helt ret i.

> Jeg skelner mellem de racer der oprindeligt er udviklet til kamp
> og dem der ikke er det.

Ja, det gør du, men det gør journalister og deres ikke-hunde-kyndige læsere
ikke.

> AmBull er efter min bedste overbevisning heller ikke udviklet til kamp,
> men til kvægvogtning og beskyttelseshund, lidt som en Rottweiler.

Jooo - men i de førnævntes øjne, er den også en kamphund. Alle muskelhunde
(måske med undtagelser af en fransk bulldogg ), kaldes for kamphunde nu
om dage. Det er ikke korrekt.... Og det giver hele debatten en skævvridning.
Først og fremmest bør sådan en debat have et defineret udgangspunkt - ellers
læser vi noget helt forskelligt allesammen. Derfor er termen kamphund helt
tosset - den holder ikke, den skaber frygt og fejlfortolkninger.

Haaaaaps...........................

> Tja, jeg vælger så at spille på det mere sikre og holde mine væk fra
> kamp/muskelhunde så vidt muligt, der er søde og fredelige hunde nok
> på vores vej vi kan hilse på.

Gælder det så også den franske bulldog????

Connie

Fra : pwh

Dato : 27-04-07 11:56

C.H, skrev:

> Jamen gæt du bare - men jeg tror, du får mere ud af at spørge til mine
> bevæggrunde. Sandhedsværdien øges sandsynligvis

Det gjorde jeg da også sidst, men du svarede bare aldrig.

> Nej, det vil det ikke sige. Men de er avlet i en anden retning. Deres
> oprindelighed kan vi ikke tage fra dem - det giver jeg dig helt ret i.

Ok, er en Staff så en kamphund, eller er det ikke.
Det er sikkert heller ikke mange Pittbulls der kæmper i pitt mere,
det er jo en helt alm familiehund i USA.
Så jeg kunne da godt tænke mig at vide hvornår du kalder en kamphund
for en kamphund, det har du stadig ikke besvaret.

> Ja, det gør du, men det gør journalister og deres ikke-hunde-kyndige
> læsere ikke.

Men i en hundekyndig gruppe som denne bør vi kunne skelne.

> [...]
> forskelligt allesammen. Derfor er termen kamphund helt tosset - den
> holder ikke, den skaber frygt og fejlfortolkninger.

Ved såmænd ikke om betegnelsen muskelhund er meget blidere,
de fleste ved såmænd sikkert godt at det ikke er mennesker at kamphunde
er opdrættet til at kæmpe imod.

> Gælder det så også den franske bulldog????

Nope, men de duede heller ikke til formålet i sin tid,
og blev derfor hurtigt selvskabshund i stedet for.
Men ellers er de også så små at de nok ikke kan anrette den
helt store skade på mine hunde

/Jens

Fra : C.H

Dato : 07-05-07 15:03

> [...]
> Så jeg kunne da godt tænke mig at vide hvornår du kalder en kamphund
> for en kamphund, det har du stadig ikke besvaret.

En amstaff er i mine øjne ikke en kamphund medmindre den er trænet til kamp.
Og det er min definition på en kamphund - en hund, der er avlet og trænet
til kamp.
Langt de fleste af de oprindelige kamphunderacer er blevet avlet henimod en
reducering af disse brugsegenskaber.
Til sammeligning kan jeg jo passende bruge schæferen, hvor der efter få
årtier er to linjer - og hos den ene er brugsegenskaberne kraftigt reduceret
via avlsarbejde.
Derfor er schæferen stadig oprindeligt en brugshund - de fleste er bare ikke
længere egnede til det.
Det samme gælder i øvrigt rottweileren....

> Men i en hundekyndig gruppe som denne bør vi kunne skelne.

Det kan da godt være, at vi "bør" det, men også her har vi helt vidt
forskellige definitioner - og her kan den ene være lige så god som den
anden, for der findes ikke nogen officiel - kun den ene, der omhandler pitt
bull og tosa

> Ved såmænd ikke om betegnelsen muskelhund er meget blidere,
> de fleste ved såmænd sikkert godt at det ikke er mennesker at kamphunde
> er opdrættet til at kæmpe imod.

Jeg synes det er voldsomt at lave en konklusion, der hedder at de fleste
mennesker godt ved - det ene eller det andet. Det ved vi reelt ikke noget
om.
Den angst, der er for de hunde, der populært kaldes kamphunde vidner
ihvertfald om det stik modsatte.

> Nope, men de duede heller ikke til formålet i sin tid,
> og blev derfor hurtigt selvskabshund i stedet for.
> Men ellers er de også så små at de nok ikke kan anrette den
> helt store skade på mine hunde

Der skal nok være en, der er hidsig nok til at kilde Angel lidt på
lårbasserne - men så er det ikke sikkert, det er med kamp som formål

Connie

Fra : pwh

Dato : 07-05-07 17:40

C.H, skrev:

> [...]
> Langt de fleste af de oprindelige kamphunderacer er blevet avlet
> henimod en reducering af disse brugsegenskaber.

Ok, så er en Schæfer altså heller ikke en Hyrdehund ved mindre
den er trænet til at hyrde, bare så vi har det på plads også

> [...]
> reduceret via avlsarbejde.
> Derfor er schæferen stadig oprindeligt en brugshund - de fleste er

Oprindeligt var Schæferen jo en hyrdehund,
brugshund er vel ikke en disideret racebetegnelse.

> [...]
> forskellige definitioner - og her kan den ene være lige så god som den
> anden, for der findes ikke nogen officiel - kun den ene, der

Det er dig der skal lave ordkløveri ud af det hver gang
jeg kalder en spade for en spade

> Jeg synes det er voldsomt at lave en konklusion, der hedder at de
> fleste mennesker godt ved - det ene eller det andet. Det ved vi reelt
> ikke noget om.

De fleste mennesker er vel ikke dummere end lakridkonfekt

> Den angst, der er for de hunde, der populært kaldes kamphunde vidner
> ihvertfald om det stik modsatte.

Og du mener skrækken er pgr at de bliver kaldt kamphunde,
og ikke simpelt pgr deres udseende.

/Jens

Fra : jytte

Dato : 29-04-07 09:56

On 29 Apr., 08:33, Leyna <l...@leyna.dk> wrote:

> Jeg tror sg* ikke at jeg kan klare at trække en cykel samtidig med at
> jeg skal holde Oy!

Leyna altså, det er jo Oy der trænger til at få krudtet af, så han
skal selvfølgelig trække cyklen, du skal bare gå ved siden af

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-04-07 10:08

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Leyna altså, det er jo Oy der trænger til at få krudtet af, så han
skal selvfølgelig trække cyklen, du skal bare gå ved siden af

Nå, jeg vil nu mene at han skal trække Leyna PÅ cyklen!

mvh. marie -Der aldrig havde haft nerver til at spænde Loui foran en
cykel..uhhhh!

Fra : Leyna

Dato : 29-04-07 20:30

On Sun, 29 Apr 2007 11:08:26 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

>skal selvfølgelig trække cyklen, du skal bare gå ved siden af
>
>Nå, jeg vil nu mene at han skal trække Leyna PÅ cyklen!

Nu synes jeg I strammer den. Han er jo kuns en bette hvalp... *GGG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Is

Dato : 29-04-07 22:33

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-04-07 05:47

> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er Jens, han burde kalde til orden !!

Han har sikkert overarbejde nede på engen ((-;

mvh.. marie -som nu også synes at det er noget sløset fra Jens`side! (o;

Fra : pwh

Dato : 30-04-07 15:59

Is, skrev:

> Hvor er Jens, han burde kalde til orden !!

Næh... det er kun dig jeg kalder til orden Erik,
gruppens skrappe damer tør jeg ikke skælde ud

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-04-07 20:00

On Mon, 30 Apr 2007 16:59:02 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Næh... det er kun dig jeg kalder til orden Erik,
>gruppens skrappe damer tør jeg ikke skælde ud

Du er en tøsedreng! *GG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 01-05-07 05:07

Leyna, skrev:

> Du er en tøsedreng! *GG*

Har jeg nogensinde nægtet det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-04-07 20:29

On 29 Apr 2007 01:56:16 -0700, jytte <mollie-mor@hotmail.com> wrote:

>Leyna altså, det er jo Oy der trænger til at få krudtet af, så han
>skal selvfølgelig trække cyklen, du skal bare gå ved siden af

Selvfølgelig. Hvorfor tænkte jeg dog ikke på det selv?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-07 07:05

> [...]
> syet sammen.
>
> Familien har meddelt politiet, at kamp­hunden bliver aflivet i morgen.

Er det et mere, af de tilfælder, hvor der er chancer for, at hunden blev
kemisk påvirket ???. Var der noget nyt, tøj, champoo, evt hairstyle, ja jeg
går ud fra, at er det tilfældet, at det skal være noget i den ende, havde
det været skoene, går jeg ud fra, hunden havde angrebet den anden ende af
pigen... Ja man skal måske også tænke på, om pigen brugte nye kosmetiske,
eller hudpleje produkter.

Derfor er det faktisk temmeligt interessant, hvad der skete forud for
angrebet, selve angrebet, er i sig selv, ikke særligt interessant, det er i
forløbet før, vi skal finde grunden, om ansvaret måske skal placeres andre
steder, end lige netop hos hunden.

M.V.H....Benny..