dværgschnauzer
Fra : pwh

Dato : 24-04-07 18:32

Lang historie forholdsvis kort
Min kære Far som er gået på pension (70 år gl og meget frisk)
er nyligt blevet skilt (igen) og er derfor alene.
Nå pointen er at nogle af hans nære venner havde anbefalet ham at få
en hund, han bor på landet og har gode vilkår for det.
Grunden til at han søn ikke har anbefalet det, er at min Far er kattemenneske
frem for hundemenneske. Men igen mener jeg da godt at en hund for ham
ville kunne give meget indhold i hverdagen, han er et rimeligt aktivt naturmenneske.
Hundemenneske kan han jo lærer at blive

Nå frem til pointen, sønniken (mig) anbefalede en Labtæve, han har så selv
ud fra bøger og rådspørgen forelsket sig i en dværgschnauzer.
Er der nogen erfaringer jeg kan give videre med den race,
eller hvad er der i den stil jeg ellers kan anbefale til ham.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-07 18:53

In news:QbrXh.37$nZ6.26@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:
> [...]
> ham ville kunne give meget indhold i hverdagen, han er et rimeligt
> aktivt naturmenneske. Hundemenneske kan han jo lærer at blive

Jamen, det er da ganske glimrende, at din far er meget frisk, men det
er jo ikke sikkert at han om bare et par år er i stand til at gå de
lange ture som en hund kræver. Du skriver ligeledes at han er
kattemenneske, så hvorfor i alverden vil du forsøge at "omvende" ham.
Lad ham dog selv bestemme. Katte kan også give et stort og rigt
livsindhold, også når man bliver ældre. Jeg ved godt at katte af nogle
ikke er regnet for lige så meget som hunde, men de kræver så til
gengæld ikke den motion som en hund gør.

Der fik jeg vist snakket ret godt for "min syge moster", men en kat er
altså ikke lige så krævende at passe som en hund, du må jo regne med
at også din far bliver ældre.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 24-04-07 19:12

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> lange ture som en hund kræver. Du skriver ligeledes at han er
> kattemenneske, så hvorfor i alverden vil du forsøge at "omvende" ham.

Det har jeg såmænd heller ikke gjort, ville jeg værer den sidste til

> [...]
> ikke er regnet for lige så meget som hunde, men de kræver så til
> gengæld ikke den motion som en hund gør.

Problemet med en kat (som jeg ellers har foreslået)
er for ham at han gerne vil rejse 1-2 mdr om året.
Der er det altså lettere for ham at få passet en hund,
jeg er jo selvskrevet, og hans venner vil også gerne.
En fremmed kat kan jeg og vennerne ikke passe.

> Der fik jeg vist snakket ret godt for "min syge moster", men en kat er
> altså ikke lige så krævende at passe som en hund, du må jo regne med
> at også din far bliver ældre.

En kat er et dejligt væsen, jeg ville ikke selv leve foruden,
men den udfylder bare ikke meget af hverdagen for et aktivt menneske
der gerne vil have selvskab på sine spadsererturer.

Firkantet sat op, en kat kræver ikke meget, men giver heller
ikke meget i forhold til en hund, den passer sig selv jævnt hen

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-07 19:28

In news:7NrXh.41$Pn7.39@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:
> [...]
> jeg er jo selvskrevet, og hans venner vil også gerne.
> En fremmed kat kan jeg og vennerne ikke passe.

Så forstår jeg bedre, men det meldte historien jo ikke noget om. Du
vil da være den oplagte hundepasser.

> En kat er et dejligt væsen, jeg ville ikke selv leve foruden,
> men den udfylder bare ikke meget af hverdagen for et aktivt menneske
> der gerne vil have selvskab på sine spadsererturer.

Det er da også helt korrekt. Jeg ved jo desuden godt at du elsker din
kat.>

> Firkantet sat op, en kat kræver ikke meget, men giver heller
> ikke meget i forhold til en hund, den passer sig selv jævnt hen

Det er jeg så ikke helt enig med dig i. En kat kan da være utroligt
givende, alle katte er jo ikke ens, men hunde er så mere underdanige
og hører hvad der bliver sagt (nogle gør i hvert fald *GGG* )
en kat gør som regel hvad der passer den, spørg du bare Marie's Harald
om det, den charmerende tyveknægt

Med hensyn til race, så tror jeg da at en lille Cavalier King Charles
ville være et godt valg.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-04-07 20:23

> [...]

> hører hvad der bliver sagt (nogle gør i hvert fald *GGG* ) en kat
> gør som regel hvad der passer den, spørg du bare Marie's Harald om det,

GGG..Harald kan løbe enhver træt..GG.
men han kommer i det mindste når man kalder (-;

> Med hensyn til race, så tror jeg da at en lille Cavalier King Charles
> ville være et godt valg.

Det ville da ikke være et dumt valg!, det er ikke dem man ser flest af, men
de jeg har mødt, er da nogle fredelige og rare eksistenser!.

jeg tænkte på, at i vores boxerklub, er der en formidlingsafdeling, for
hunde der søger nyt hjem og hjem der søger hund, måske det var en mulighed
hvis det er?, altså ikke lige med en boxer, men feks. labberen, eller hvad i
nu beslutter jer for at undersøge, det er jo ofte, at en voksen god
familiehund af en aller anden årsag skal flytte. Disse hunde, (nu taler jeg
for boxerklubbens vegne) er ikke internatkandidater, men folk der virkelig
ønsker det bedste for deres hund, og hunde der fungerer og er uden
problemer.i og med at din far er ældre, ville det måske være en god løsning
for ham ikke at skulle opdrage og "rumstere" med en unghund med måske lidt
for meget krudt i måsen.
-det var bare en tanke?

mvh .marie

Fra : pwh

Dato : 24-04-07 20:43

Tove Krieger, skrev:
> In news:7NrXh.41$Pn7.39@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> Så forstår jeg bedre, men det meldte historien jo ikke noget om. Du
> vil da være den oplagte hundepasser.

Historien skal have lov til at udvikle sig

Det der ligger i det rent praktisk, er hvis min Far ikke evner at
have hunden af åre, så er det praktisk at det er en jeg evnt kan overtage.

> Det er da også helt korrekt. Jeg ved jo desuden godt at du elsker din
> kat.

Jeg hader den, den bed mig i næsen i morges

> Det er jeg så ikke helt enig med dig i. En kat kan da være utroligt
> givende, alle katte er jo ikke ens, men hunde er så mere underdanige
> og hører hvad der bliver sagt (nogle gør i hvert fald *GGG* )

Det er en ren hunde/katte diskussion. For mit vedkommende
fylder/giver mine hunde mig meget mere end min kat gør.
Ikke sådan forstået at katten ikke betyder meget,
den "fylder" bare ikke i hverdagenpå samme måde

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 22:45

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:J6tXh.54

> Det der ligger i det rent praktisk, er hvis min Far ikke evner at
> have hunden af åre, så er det praktisk at det er en jeg evnt kan overtage.

Så skal han vel have sig en Rottweiler....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 07:20

Buffy, skrev:

> Så skal han vel have sig en Rottweiler....

Næh det har han ikke psyke til
Nu har han også lagt sig fast på en 15-20 kg/s hund,
og han skal jo ikke købe hund ud fra min smag.
Detaljen med at jeg evnt skulle overtage den har
jeg holdt for mig selv, og han læser ikke her

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 08:47

> Næh det har han ikke psyke til

Just joking....
Selvfølgelig skal han have en hund, der passer til ham.

Hvad med hunde som Breton eller Toller ?
De har da en passende størrelse og en af de to racer skulle være meget nem,
at opdrage. Husker dog ikke lige hvilken af dem.... ?
En blandingsvovse kunne jo også være en mulighed ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 09:40

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Just joking....
> Selvfølgelig skal han have en hund, der passer til ham.

Ved godt du jokede,
en Rottehvalp ville jeg også bare stjæle fra ham

> Hvad med hunde som Breton eller Toller ?
> De har da en passende størrelse og en af de to racer skulle være
> meget nem, at opdrage. Husker dog ikke lige hvilken af dem.... ?

De racer må jeg da lige chekke op på.

> En blandingsvovse kunne jo også være en mulighed ?

Det synes jeg ikke der er nogen grund til hvis han kan
finde en race der tiltaler ham, det er jo altid mere usikkert
hvordan en blandingshund udvikler sig fysisk og psykisk.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 10:12

> De racer må jeg da lige chekke op på.

Hvad jeg lige kunne Google mig til, så er det vist Toller`en, der er meget
lærenem.
Forøvrigt også en utrolig køn hund, synes jeg.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 10:28

Buffy, skrev:

> Hvad jeg lige kunne Google mig til, så er det vist Toller`en, der er
> meget lærenem.
> Forøvrigt også en utrolig køn hund, synes jeg.

Det er jo en jagthund på godt og ondt som jeg læste det,
jeg tror at sådan en størrelse kan blive for krævende
for en lidt ældre herre

/Jens

Fra : pwh

Dato : 24-04-07 20:46

Tove Krieger, skrev:

> Med hensyn til race, så tror jeg da at en lille Cavalier King Charles
> ville være et godt valg.

Nok en anelese for bøsset til min Far

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-07 22:07

In news:4atXh.56$Tz.8@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Nok en anelese for bøsset til min Far
>
> /Jens

LOL Det var sg* da en underlig beskrivelse af en lille kær hund.

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 07:22

Tove Krieger, skrev:
> In news:4atXh.56$Tz.8@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> LOL Det var sg* da en underlig beskrivelse af en lille kær hund.

Mere en beskrivelse af hvordan voksne mænd ser ud
med sådan en ved sin side
Jeg er nok gammeldags på det punkt, men jeg synes altså
det ser fjollet ud når en voksen mand kommer gående med
mikrohund ved sin side, de passer bedre til kvinder

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-04-07 13:29

On Wed, 25 Apr 2007 08:22:24 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg er nok gammeldags på det punkt, men jeg synes altså
>det ser fjollet ud når en voksen mand kommer gående med
>mikrohund ved sin side, de passer bedre til kvinder

Så fik du ghort det igen, Jens!
Jeg måtte lige en tur op i det røde felt.

Det er da muligt at det ser fjolelt ud (i dine øjne), men hvis en evt.
hund blot skal være flot tilbehør, så glem det og anskaf en tøjhund.

Det var så det sure opstød... og lidt mere ned på jorden vil jeg så
lige tilføje, at hvis man finder en hund man svinger med, så er det
sg* ligegyldigt hvordan hunden iøvrigt ser ud. Og det kan jeg sagtens
tillade mig at sige, for Oy er stadig en meget lidt køn hund.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 13:36

Leyna, skrev:

> Så fik du ghort det igen, Jens!
> Jeg måtte lige en tur op i det røde felt.
>
> Det er da muligt at det ser fjolelt ud (i dine øjne), men hvis en evt.
> hund blot skal være flot tilbehør, så glem det og anskaf en tøjhund.

Det ved du jo udemærket godt jeg ikke mener.
Men derfor må jeg vel gerne mene at det ser fjollet ud når mænd
lufter mikrohunde.
Jeg synes også det ser fjollet ud når mænd har langt hår,
nogle ting passer altså bedre til kvinder end til mænd,
langt hår og mikrohunde er så 2 eksempler

> [...]
> sg* ligegyldigt hvordan hunden iøvrigt ser ud. Og det kan jeg sagtens
> tillade mig at sige, for Oy er stadig en meget lidt køn hund.

Jeg talte ikke om udseende, men om størrelse.
Personligt synes jeg også at hunde skal have en vis størrelse for
at appelerer rigtigt til mig, selv om mikrohunde da kan værer søde nok

/Jens

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 14:26

pwh, skrev:

> Jeg talte ikke om udseende, men om størrelse.
> Personligt synes jeg også at hunde skal have en vis størrelse for
> at appelerer rigtigt til mig, selv om mikrohunde da kan værer søde
> nok

Jeg fandt lige til min gru ud af at en Cavalier King Charles
faktisk er på størrelse med en Dværgschnauzer.
Jeg må vist tage en alvorlig snak med min Far,
og spørge om det ikke var en hund han skulle have

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 26-04-07 10:19

On Wed, 25 Apr 2007 14:35:57 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men derfor må jeg vel gerne mene at det ser fjollet ud når mænd
>lufter mikrohunde.

Selvfølgelig må du da det.

>Jeg talte ikke om udseende, men om størrelse.
>Personligt synes jeg også at hunde skal have en vis størrelse for
>at appelerer rigtigt til mig, selv om mikrohunde da kan værer søde nok

Størrelsen hører vel med til udseendet?
Nu skal jeg jo ikke påstå at jeg er helt ligeglad med størrelsen, men
principelt er jeg. Jeg holder af både store og små hunde, og skal jeg
have efterfølgere til de nuværende, så bliver det nok nogle mindre...
Jeg bliver jo ikke yngre, og jeg skulle jo gerne kunne holde kræet.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 11:07

Leyna, skrev:

> Størrelsen hører vel med til udseendet?

Det er self rigtigt nok
Det er nok fordi jeg synes at små hunde lettere kommer til at se
feminine ud, og det kan altså sende de forkerte signaler til
resten af omverdenen når en mand lufter en feminint udseende hund

> [...]
> have efterfølgere til de nuværende, så bliver det nok nogle mindre...
> Jeg bliver jo ikke yngre, og jeg skulle jo gerne kunne holde kræet.

Jeg har spekuleret lidt over det, og når jeg bliver på min Fars alder
vil jeg nok også foretrække en hund der ikke er for stærk og tung.
Pt har jeg altså et blødt punkt for store hunde, GD'er går rent ind
i mit hjerte, de er desværrer bare ikke så robuste.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 11:53

In news:AS_Xh.18$Ot5.6@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> [...]
> feminine ud, og det kan altså sende de forkerte signaler til
> resten af omverdenen når en mand lufter en feminint udseende hund

Sikke da noget sludder. Jeg vil da 100 gange hellere nyde synet af en
ældre herre der lufter sin lille hund, end jeg vil se på en langhåret,
ubarberet snusket type der lufter et stort muskelbundt fordi han tror
at det gavner hans potens, eller for at pigerne skal tro at den er
større end den i virkeligheden er, (og jeg mener ikke hunden !!!)

Man holder jo ikke hund, størrelse underordnet, for at det skal sende
din egen skyld, så omverdenen kan jo for den sags skyld være revnende
ligeglad med, hvor store eller små hundene er. Der er masse af
"store" små hunde, hvis du forstår hvad jeg mener. Bare se på Marie's
Cairn-terrier Ebbe, der kan du tale om en "stor" hund i overført
betydning.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 12:05

> [...]
> hvis du forstår hvad jeg mener. Bare se på Marie's Cairn-terrier Ebbe, der
> kan du tale om en "stor" hund i overført betydning.

hvor har du dog ret Tove!
- ingen tvivl om det.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 12:27

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> at det gavner hans potens, eller for at pigerne skal tro at den er
> større end den i virkeligheden er, (og jeg mener ikke hunden !!!)

Det er jeg så enig i, men man behøver vel ikke værer langhåret og ubarberet
og snusket for at lufte sin store hund
Jeg synes altså som jeg synes, smag kan man ikke rigtigt diskuterer

> Man holder jo ikke hund, størrelse underordnet, for at det skal sende
> din egen skyld, så omverdenen kan jo for den sags skyld være revnende
> ligeglad med, hvor store eller små hundene er.

Rigtigt nok, men små hunde appelerer bare ikke til mig på samme måde
som lidt større hunde, det behøver ikke værer kæmpbrød, sådan en 20 kg
og opefter passer bedst til min smag.

> Der er masse af
> "store" små hunde, hvis du forstår hvad jeg mener. Bare se på Marie's
> Cairn-terrier Ebbe, der kan du tale om en "stor" hund i overført
> betydning.

Jeg har så også et problem med små hunde der tror de er nogle fandens
store brød og fører sig frem efter det, det oplever jeg tit med Gravhunde,
den race siger mig absolut intet af samme grund.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 12:56

In news:W10Yh.27$aq6.26@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Det er jeg så enig i, men man behøver vel ikke værer langhåret og
> ubarberet og snusket for at lufte sin store hund

Nej, det behøver de ikke men mange af dem er enten af anden etnisk
herkomst, eller snuskede, og det er igen dem med kamphunde jeg mener.

> Jeg synes altså som jeg synes, smag kan man ikke rigtigt diskuterer

Jeg tænkte nu også mere på de typer der promenerer med deres
kamphunde, det er dem der har storhedsvanvid.

Selvfølgelig har du da ret til at synes som du gør, og smag kan heller
ikke diskuteres, men små hunde til mænd i det hele taget synes jeg så
ikke virker "bøsset" eller feminint om man vil. Jeg har aldrig selv
set sådan på det.

> Rigtigt nok, men små hunde appelerer bare ikke til mig på samme måde
> som lidt større hunde, det behøver ikke værer kæmpbrød, sådan en 20
> kg og opefter passer bedst til min smag.

Det er så dit valg, men det er da godt at ikke alle har det sådan,
hvad skulle de små vovser så gøre ? De er bare skønne allesammen,
store som små

> Jeg har så også et problem med små hunde der tror de er nogle
> fandens store brød og fører sig frem efter det, det oplever jeg tit
> med Gravhunde, den race siger mig absolut intet af samme grund.

De små vil da også gerne have noget at skulle have sagt, så de må
mange gange kompensere lidt for størrelsen (akkurat som vi mennesker),
der er vist ikke den helt store forskel hvad det angår.

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 13:23

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> ikke diskuteres, men små hunde til mænd i det hele taget synes jeg så
> ikke virker "bøsset" eller feminint om man vil. Jeg har aldrig selv

Jeg ser bare ingen grund til at jeg skal give udtryk for andet end
den holdning jeg nu engang har, den kan ikke forsvares sådan
rent fornuftsmæssigt, det ved jeg da godt

> Det er så dit valg, men det er da godt at ikke alle har det sådan,
> hvad skulle de små vovser så gøre ? De er bare skønne allesammen,
> store som små

Jeg holder skam også meget af små hunde, jeg vil bare ikke pt have
en selv, sådan en Toypuddel kan da få mit hjerte til at smelte
Men jeg ville føle mig åndvag ved at lufte en

> De små vil da også gerne have noget at skulle have sagt, så de må
> mange gange kompensere lidt for størrelsen (akkurat som vi mennesker),
> der er vist ikke den helt store forskel hvad det angår.

Jeg føler mig nu bedst tilpas ved at hunde indbyrdes kender deres
egne begrænsninger. Det gælder nu også for mennesker, selv om jeg
ikke helt kan bruge den sammenligning til noget i denne samhæng
da vi vel normalt ikke skal hævde os fysisk indbyrdes.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 13:06

> Jeg har så også et problem med små hunde der tror de er nogle fandens
> store brød og fører sig frem efter det, det oplever jeg tit med Gravhunde,
> den race siger mig absolut intet af samme grund.

Havde gravhunden været nogle numre større, havde de for længst været
forbudt ved lov ((-;

Ebbe, som Tove nævner er også en med selvtilliden i orden, men han er ikke
dumdristig og arrig på nogen måde, men en god pædagog overfor yngre hunde,
og en der snildt kan klare sig blandt større, han udviser en selvsikkerhed
der pr. automatik giver respekt tilbage fra de større hunde, uden ballade på
nogen måde.
her i huset er der ingen tvivl om, hvem der har kongestolen bland den 4
benede flok - og dog..der kom en kat forbi, den kom så og sejrede..jeg gad
vide hvem af de to der er mentalt stærkest..GGG.

selvom jeg absolut mest er til større hunde, så har jeg såmænd altid haft en
"lillehund" også, men gider ikke de her små tuttenutter, der må godt være
noget "gods" i dem.

mvh. marie.

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 13:27

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Havde gravhunden været nogle numre større, havde de for længst været
> forbudt ved lov ((-;

Nemlig

> [...]
> udviser en selvsikkerhed der pr. automatik giver respekt tilbage fra
> de større hunde, uden ballade på nogen måde.

Det er også perfekt på den måde, små hunde har da også
krav på respet fra andre hunde, det er ikke den rene junglelov

> her i huset er der ingen tvivl om, hvem der har kongestolen bland den
> 4 benede flok - og dog..der kom en kat forbi, den kom så og
> sejrede..jeg gad vide hvem af de to der er mentalt stærkest..GGG.

Cats rules and Dogs droles
Sådan er det også her i huset, mine hunde er dog også opdraget
til at katten er fredet i klasse A, men det har katten nu selv klaret
at "forklarer" dem

/Jens

Fra : JB

Dato : 25-04-07 13:33

> [...]
> det ser fjollet ud når en voksen mand kommer gående med
> mikrohund ved sin side, de passer bedre til kvinder

På udstillinger kan det være en fordel at en stor mand viser en lille hund i
ringen. Min mand har altid vist vores dværgpinschere på udstilling, og da
dværgpinschere er svære at holde nede i størrelse, var det en fordel at han
viste dem. Han bruger str. 48 i sko og ligner en, der mest er til
rottweilere. Så så dværgpinscheren jo rigtig lille og smart ud sammen med
ham.

Min mand er egentlig også mest til katte, hvor jeg er mest til hunde, alle
tror det er omvendt.

Hilsen
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 25-04-07 04:36

Hej Jens,

> Jamen, det er da ganske glimrende, at din far er meget frisk, men det er
> jo ikke sikkert at han om bare et par år er i stand til at gå de lange
> ture som en hund kræver.

Min mor fik sin første hund som 70-årig. Den har da sine problemer, men min
mor har så meget glæde af den, og har ikke fortrudt det et sekund. Hun bor
også på landet, og hvis hunden kan rende frit rundt ind imellem og være
hund, mener jeg ikke den kræver at få lange ture, hvis din far evt. skulle
få problemer med helbreddet. Min mor kan ikke gå lange ture, og det går da
alligevel.

Jeg synes bestemt din far skal anskaffe sig en hund til selskab på gåture.
Personlig har jeg da stor glæde af at gå ture med min hund, men skulle jeg
gå alene blev det nok ikke til mange. Så måske det endda er hunden der vil
bevirke at din far holder sig frisk.

Min mor købte en dalmatiner, og jaeh....... det kan jeg ikke anbefale

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-04-07 18:55

> [...]
> Er der nogen erfaringer jeg kan give videre med den race,
> eller hvad er der i den stil jeg ellers kan anbefale til ham.

altså en schnauzer er en selvstændig hund, der uden den nødvendige
opdragelse og konsekvens kan være en larmende egenrådig størrelse, mit
indtryk er, at mellemschnauzeren er mere medgørlig, men selvfølgelig er der
variationer. når man færdes på udstillinger, så er der ingen tvivl om hvor
de hører til..vovovovovovvovovvovov..(-;
Hvis han ikke er hundevant, ville jeg nu anbefale ham en mere nem race.
men du kender ham nok bedst til at vide hvad han kan klare.
en labbertæve ville nok ikke være et dumt bud.

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 24-04-07 20:31

> [...]
> Er der nogen erfaringer jeg kan give videre med den race,
> eller hvad er der i den stil jeg ellers kan anbefale til ham.

Hvis din far ønsker sig en dværgschnauzer, skal han da have sådan en. Han
har jo sat sig ind i, hvad det er for en hund. 70 år er da ingen alder, og
han har jo dig, hvis der skulle ske ham noget.
Nu er jeg selv kun 65, men jeg regner bestemt med at det ikke er de sidste
hunde, vi har nu. Vi skal da have et nyt hold, når de nuværende er døde af
alderdom om en 6 - 8 år.

Der er udstilling i Hillerød i weekenden. Dværgschnauzeren kommer om
lørdagen. Den bliver bedømt i ring 7, og bedømmelserne starter kl. 10. Der
kommer 20 dværgschnauzere.

hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-04-07 20:37

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er udstilling i Hillerød i weekenden. Dværgschnauzeren kommer om
> lørdagen. Den bliver bedømt i ring 7, og bedømmelserne starter kl. 10. Der

Ja, en glimrende ide!, så kan han selv vurdere og spørge løs.

mvh. marie

Fra : Hm

Dato : 25-04-07 09:50

Jens skrev bl.a:
Nå frem til pointen, sønniken (mig) anbefalede en Labtæve, han har så selv
ud fra bøger og rådspørgen forelsket sig i en dværgschnauzer.
-------
Hej jens
selvfølgelig skal han have sig en hun, til gode ture og godt selskab.
70 år er da forhåbentlig ingen alder, han kan da sagtens/forhåbentlig have
mindst 15 gode år med hund, og hunden bliver jo også nemmere med alderen, så
jeg kan kun se at det vil være en glæde for ham.
ang. racen kender jeg ikke så meget til den, men det er da en lille hund, så
uanset hvad så er den vel til at styre og du kan vel også hjælpe med
gode råd, (om opdragelse, ikke fodring ) men som det blev nævnt, tag en tur
med din far til den DKK udstilling, og tal med ejerne af racen.
Hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 10:12

Hm, skrev:
> og du kan vel
> også hjælpe med gode råd, (om opdragelse, ikke fodring )

Hvorfor kan jeg ikke råde omkring fodring,
eller havde du bare glemt en smiley ???

Faktisk vil mit råd mht fodring hvis det bliver aktuelt,
værer at han giver den tørkost (Olivers).
Det bliver for bøvlet at barfe når den til tider skal passes
i længere tid af andre, der er det nemmere at han bare
afleværer en pose tørkost sammen med hunden.

Men hvis han stædigt vil barfe, han er meget begejstret
over at se mine hunde æde barf, så vil jeg da mene at jeg også
i det stykke er kompetent til at guide ham.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-04-07 14:55

> Hvorfor kan jeg ikke råde omkring fodring,
> eller havde du bare glemt en smiley ???

Hej Jens
Ja, jeg var helt sikker på du kunne mærke mit store smil, men jeg burde nok
havde sat en stor smili, jeg er ikke i tvivl om din viden omkrig barf, tag
ikke fejl af det.
Men man behøver jo ikke være enig, for at have respekt for den anden parts
viden, og det har jeg for din.
Så her er et par ekstra
hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 15:36

Hm, skrev:
> [...]
> omkrig barf, tag ikke fejl af det.
> Men man behøver jo ikke være enig, for at have respekt for den anden

Jeg følte mig nu også rimeligt sikker på at du bare havde glemt en
Som sagt vil jeg også anbefale tørkost for min Far, det kan hunde
helt sikkert leve ganske glimrende på.
Mine ville bare blive ret negative hvis jeg droppede barf tror jeg,
de er blevet rigtigt glade for den fodringsform

Nå vi har ellers lige mødt sådan en Dværgschnauzer på vores luftetur,
ejerne anbefalede racen meget. De sagde den var meget nem at opdrage
og en fantastisk god familiehund.
Detaljen med at den ikke fælder tiltaler også min Far meget

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-04-07 15:51

> [...]
> og en fantastisk god familiehund.
> Detaljen med at den ikke fælder tiltaler også min Far meget

jeg syntes da du og din far skulle tage ud og se på en Dværgschnauzer, det
er da ikke en "tøse" hund selv om den er lille , men om de deciderede er
nemme at opdrage det er jeg ikke helt sikker på, men bare de kan opdrages så
er det vel også fint nok, og hvis din far går alene sammen med den så skulle
det nemt kunne lade sig gøre.

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 16:40

Hm, skrev:

> [...]
> sikker på, men bare de kan opdrages så er det vel også fint nok, og
> hvis din far går alene sammen med den så skulle det nemt kunne lade

Det er også min Fars plan at tage ud at se på nogle Dværgschnauzere,
han skal bare lige have detaljerne (økonomien) omkring skilsmissen
på plads først, i princippet risikerer han at miste sit hus ;-(

Jeg syntes heller ikke den virkede spor tøset den Dværgschnauzer
jeg idag mødte, det var en hanhund på 3 år, den virkede faktiskt
ret så maskulin trods sin lille størrelse

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-04-07 17:06

> [...]
> han skal bare lige have detaljerne (økonomien) omkring skilsmissen
> på plads først, i princippet risikerer han at miste sit hus ;-(

Ja, økonomi er noget svært noget, men mon ikke din far netop kunne have godt
af at få sig en lille kammerat netop når hans situation ser lidt mørk ud, I
kunne måske finde en med en lille tandfejl, eller andet ligegyldigt som gør
prisen bliver en anden når den ikke kan bruges til udstilling/avl.
hilsen
Hanne

Fra : pwh

Dato : 25-04-07 17:23

Hm, skrev:
> [...]
> lidt mørk ud, I kunne måske finde en med en lille tandfejl, eller
> andet ligegyldigt som gør prisen bliver en anden når den ikke kan

Næh du misforstår mig lidt, det er ikke prisen på hunden der er afhængigt
af hvor hårdt han bliver plukket af sin eks.
Men mister han huset og skal finde sig en lejlighed forsvinder grundlaget
for at have hund nok også, så det vil han have på plads først.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 25-04-07 18:25

> [...]
> Men mister han huset og skal finde sig en lejlighed forsvinder grundlaget
> for at have hund nok også, så det vil han have på plads først.

ja, jeg misforstod dig, jeg troede det var et penge spørgsmål, men det er
naturligvis vigtigt, at finde en lejlighed først, tænk hvis man nu ikke
kunne finde en hvor man må holde hund, så var det da først udtur!!!
hilsen
Hanne

Fra : Lene Hansen

Dato : 25-04-07 21:03

hej til gruppen igen. ja hunde frisøren er på banen igen. der er rimelig
meget pels pleje på en dværg schnauzer og skal trimmes ca 4 gange om året.
og det at skulle finde en hunde frisør kan i sig selv være et problem. men
derud over tror jeg ikke schnauzeren er en race for ham. har selv en mellem
og 2 riesen. de er nogle lækre hunde men kvæver meget. hver dag

Fra : Leyna

Dato : 26-04-07 10:24

On Wed, 25 Apr 2007 17:39:50 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg syntes heller ikke den virkede spor tøset den Dværgschnauzer
>jeg idag mødte, det var en hanhund på 3 år, den virkede faktiskt
>ret så maskulin trods sin lille størrelse

Hehe... så bliver din far udstyret med en Dværgschnauser, så mangler
han bare at tillægge sig langt hår!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 11:10

Leyna, skrev:

> Hehe... så bliver din far udstyret med en Dværgschnauser, så mangler
> han bare at tillægge sig langt hår!

*LOL*
Det ville ikke lige værer hans stil
Han er nærmest hvad man vil kalde en nydelig ældre herre af udseende,
og langt hår eller skæg har jeg aldrig set ham med,
og kommer nok heller ikke til det

/Jens

Fra : charlotte

Dato : 26-04-07 06:25

Hej Jens

Hvis din far vil have hund, så lad ham endelig. Jeg ved ikke om en
dværgschnauzer er det rigtige. Den kræver en del pelspleje og
opdragelse. Når det er sagt så er det en ( i mine øjne) vidunderlig
hund, lærenem glad og kontaktsøgende. Der er et glimrende raceportræt
i "HUNDEN" i denne måned. Selvfølgelig gør en dværgschnauzer, det gør
alle hunde og hvis man ikke sørger for at dæmpe det så accelrerer det.
MEN jeg er pissetræt af at få skudt i skoene at de gør hele tiden. Når
jeg er afsted på udstilling, skue whatever sidder mine 3
dværgschnauzerer i bur og siger ikke en lyd. Dem jeg udstiller sammen
deres dværge holder også deres kæft når vi er afsted. Hjemme gør mine
når der går nogen forbi ude på vejen (hvis de husker det).
Hvis de far gerne vil have en hund der minder om en schnauzer men uden
pelsplejen så vil jeg anbefale en dværgpinscher eller en dansk/svensk
gårdhund. Her er der ingen pelspleje og de vil også gerne gå lange
ture og tage de mus og rotter der nu byder sig på deres vej

Hilsen Charlotte
p.s hvis ikke du får hunden så send mig en mail så skal jeg scanne min
ind og sende til dig

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 08:36

charlotte, skrev:
> [...]
> deres dværge holder også deres kæft når vi er afsted. Hjemme gør mine
> når der går nogen forbi ude på vejen (hvis de husker det).

Tak for en god beskrivelse,
der er intet som at hører fra folk der selv har racen

> [...]
> gårdhund. Her er der ingen pelspleje og de vil også gerne gå lange
> ture og tage de mus og rotter der nu byder sig på deres vej

Jeg tror han har fået det indtryk at han selv kan trimme den.
Jeg vil lade foreslaget med de andre racer gå videre.

> Hilsen Charlotte
> p.s hvis ikke du får hunden så send mig en mail så skal jeg scanne min
> ind og sende til dig

Mange tak for tilbuddet, det tager jeg da imod med kyshånd
Jeg dropper dig en Mail privat med min Email adresse.

/Jens

Fra : charlotte

Dato : 26-04-07 12:35

Hej

Jeg har selv dværgschnauzerer og ville nok ikke anbefale dem til en
ældre mand der er første gangs hundeejer. Som allerede nævnt så skal
de trimmes og der kræves en del ugentlig pelspleje
Hvad angår opdragelsen så kommer det an på føreren (ligesom med alle
andre racer man skal blot vide at en schnauzer sjældent er til
terperi i det uendelige. JEg løber agility med mine og klare os
nogenlunde rimeligt i konkurrencer.
En schnauzer gør. Men ikke så ekstremt så en tidligere debattør
antydede. Nu kan jeg kun tale for den flok jeg selv udstilller sammen
med, men vi tolerer det ikke.
Der er i øvrigt en god beskrivelse i HUNDEN, som jeg gerne fremsender
og ellers kan man låne en bog på biblioteket om racen. Hvis man ikke
er til pelspleje så minder både dværgpinscher og dansk/svensk gårdhund
om den i temperatmentet
Hilsen Charlotte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 13:13

"charlotte" <charlotte_boegvad@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

En schnauzer gør. Men ikke så ekstremt så en tidligere debattør
antydede. Nu kan jeg kun tale for den flok jeg selv udstilller sammen
med, men vi tolerer det ikke.

det var mig der antydede at de gøer, selvfølgelig har det noget med
opdragelse at gøre, men dem jeg kender og har kendt til, har været nogel
frygteligt larmende individer, samt de gange jeg har færdes til udstilling,
har man kunnet høre "dværgschnauzer hjørnet" .
jeg kan godt lide schnauzere, de er også "gods" i dem og ingen puttenutte
hund over dem, så det er såmænd ikke fordi jeg ikke bryder mig om racen at
jeg skriver sådan.

jeg har selv cairn, og de har nu også ry for at larme noget, men selv kender
jeg ikke meget til det, jo , han er da på når der kommer nogen ved døren,
posten, skraldemanden osv. men ikke bare for at larme ad ingenting.
men han er også blevet opdraget til at holde kæft!.

mvh. marie