"Dims" til el-standere på eupæiske camping~
Fra : Thomas H.

Dato : 29-04-07 18:59

Hej,

Da vi sidste år lå i telt på diverse campingpladser i bl.a. Italien, måtte
vi låne sådan en dims så vi kunne sætte danske 220V stik i de el-standere
der står ved pladsen, nogle steder havde de kun én tilbage, så vi tænkte at
vi ville anskaffe en selv, hvor køber man sådan en dims?

mvh
Thomas H. - www.thhe-foto.dk

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-04-07 19:41

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der står ved pladsen, nogle steder havde de kun én tilbage, så vi tænkte
> at vi ville anskaffe en selv, hvor køber man sådan en dims?

Hej
her f.eks. kig også under adaptere
http://www.batteribyen.dk/rejsestik___7_stk__til_150_forskellige_lande_-p-3306.html
Bc

Fra : Thomas H.

Dato : 29-04-07 19:46

"Bjarne Chr" <bjach@SLETwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Hmm, jeg tror da ikke at det bare er andre landes almindelige netstik, det
var sådan nogle kæmpe stikpropper.

Fra : Carsten H

Dato : 29-04-07 20:02

var det et blåt stik ?

hvis JA, kan det fået hos alle campingforhandlere, alternativt kan du lave
det selv

Carsten

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 29-04-07 20:07

Thomas H. skrev:
> "Bjarne Chr" <bjach@SLETwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, jeg tror da ikke at det bare er andre landes almindelige netstik, det
> var sådan nogle kæmpe stikpropper.

Som denne:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2151&n=30100
?

../Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 29-04-07 20:25

"Lars Schaumburg-Müller" <l@r.s> skrev i en meddelelse

> Som denne:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2151&n=30100
> ?

Ja det er vist ikke helt galt, så sad der bare hunstik til almindeligt 230v
stik i den anden ende.

Fra : Jens

Dato : 29-04-07 20:13

> [...]
> der står ved pladsen, nogle steder havde de kun én tilbage, så vi tænkte
> at vi ville anskaffe en selv, hvor køber man sådan en dims?

Det stik du skal have hedder et CEE 3-pol hanstik.

Du kan købe et adapterkabel hos www.hks-camping.dk (vare nr 4631670) for ca.
en hund, eller lave det selv - stikket kan købes i et hvert
byggemarked/campingforhandler.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 29-04-07 20:26

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan købe et adapterkabel hos www.hks-camping.dk (vare nr 4631670) for
> ca. en hund, eller lave det selv - stikket kan købes i et hvert

Ja ok det er jo bare at sætte en ledning med en 3-stiksdåse i den anden
ende.

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 21:16

> Ja ok det er jo bare at sætte en ledning med en 3-stiksdåse i den
> anden ende.

Jaaaa, det er nok en fordel det er en lille smule vandtæt, især i regnvejr,
man kan blive vældig upopulær hvis man er den der er skyld i at sikringerne
hele tiden ryger....
Der er selvfølgelig også nogle regler for tilslutning til el-standere,
stiktyper, kabeltykkelse mv. men det er som regel ikke det de går mest op i,
når man er nået syd for Køge

Per.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 30-04-07 20:44

Hej Per m.fl.

Det er vel også fint med alle de "georg" gearløs tilslutninger . men hvis
disse ikke holder og der opstår brand på en Italiensk Campingplads er det
vist goodbye til Campingvogn m.m. på grund af befolkningstætheden på
Campingpladsen. Gad vide hvordan man kan erstattte 600-700 campingvogne på
grund af en besparelse her i DK på under 100 Kr,- ?

Jeg tror Thomas efterspørger et adapter stik fra Schucko til CCE ,
spørgsmålet er bare om ikke der er Schucko HAN stik (Det runde sorte med 2
ben + Jord ude på kanten af stikket) - Tilsluttes Campingpladsens stander?

I den anden ende :

Og så et CCE Hunstik til Campingvogn (det store runde blå/grå med 3 store
huller)
- HKS.camping har dem vist på internetshoppen

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 21:14

> [...]
> store huller)
> - HKS.camping har dem vist på internetshoppen

Det er nok ikke et hunstik til en campingvogn, han skrev jo at de boede i
telt.

Og mon ikke det stik der er i elstanderen er et hunstik, jeg har ihvertfald
aldrig hørt om et strømførende hanstik.

Mvh. Per.