telt-slagning i sverige
Fra : Henrik Mahler

Dato : 29-04-07 17:19

Den svenske allemandsret kender de fleste vist, men findes der
en fortegnelse, evt kort, hvor der er angivet egnede områder ?

(bare som en hjælp til den uerfarne)

Har kikket lidt på camping-priserne i sverige og syntes nu
jeg føler mig motiveret til at søge længere ud i naturen

Fra : ShutEye

Dato : 29-04-07 18:06

> [...]
>
> Har kikket lidt på camping-priserne i sverige og syntes nu
> jeg føler mig motiveret til at søge længere ud i naturen

Jeg har camperet en del i naturen i S (transport både cykel og bil) og har
egentlig bare provianteret når det nærmede sig aften, derefter var det bare
at holde udkig efter en hyggeligt sted.
Bare drej ned af en skovvej of kør en kilometer :)
Søg lidt op nordpå - der er længere mellem folk og derfor flere hyggelige
steder.

Fra : Henrik Mahler

Dato : 01-05-07 09:18

Tak for svaret, vil køre en del på MC
fremover, nyde naturen og spotte de
gode steder ud, køber måske et hus
deroppe senere, koncentrere mig om
området 100-250 km væk, og omkring
de lidt større kajak-egnede søer,
var f.eks. på/ved Mockeln sidste år

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-05-07 19:29

Jamen go' tur da !
Men pas lidt på med den allemandsret; min kones onkel kørte meget for mange
år siden.
Faktisk så meget at 60'ernes englændere sku hovedrenoveres hver vinter !
Og han kørte meget i Norge og Sverige - følgende oplevelse havde han sammen
med et par kammerater på vej hjem fra en hyttetur godt nordpå. Det blev ud
på aftenen og mørkt før de fik stoppet på et rimeligt sted at slå teltet
op - det var lige i et skovbryn, så det var OK.
Men næste morgen blev de vækket tidligt af et helvedes spetakel. Ud af
teltet og se - men der var nu ikke lige noget at se. Ikke før de fik stukket
hovederne op over buskene og så i retning af "skoven". Der var både gummiged
og vejhøvl i gang med at lave ny vej - direkte mod deres telt.
De valgte at pakke og udsætte morgenkaffen

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Henrik Mahler

Dato : 01-05-07 20:46

hehe ja de bruger nogle kæmpe maskiner, også
når de ryder skov, så disse "barberede striber" i
landskabet da jeg fløj til Oslo sidste år, norge
er også et fantastisk land, vil prøve at komme
derop igen i år, kørte bil sidst, og slog telt
op på en masse hyggelige små pladser, dejlig fri
for "hoppe-puder" og andet gøgl !!!