Børne-fri Campingplads
Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 29-04-07 14:13

Hejsa

Finders der børne-fri campig ??

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : Hans

Dato : 29-04-07 16:21

"www.netink.dk / www.GPSdebat.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en
meddelelse news:qe6933dnhve4n8hrg1m6q8dabbdekslmne@4ax.com...
> Hejsa
>
> Finders der børne-fri campig ??
>
> --
>
> Lars Engelhardt
> ADMIN www.GPSdebat.dk

Nej............

Fra : Gismo

Dato : 29-04-07 17:36

> "www.netink.dk / www.GPSdebat.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en
> meddelelse news:qe6933dnhve4n8hrg1m6q8dabbdekslmne@4ax.com...

>> Hejsa
>>
>> Finders der børne-fri campig ??

Måske nudist, der kan udvalget være begrænset.

" Glad for børn bare svinene ikke er mine"
Citeret fra Anders Mattehsen

Gismo.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-04-07 19:41

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske nudist, der kan udvalget være begrænset.
>
> " Glad for børn bare svinene ikke er mine"
> Citeret fra Anders Mattehsen
>
> Gismo.

Så er vi simpelthen nødt til at drage hæderkronede W. C. Fields ind i sagen:

"Jeg kan godt lide børn - Hvis de er ordentligt tilberedt"

"Der findes ikke seje børn. Hvis man koger dem i syv timer først, vil
de altid blive møre
"

Men hvorfor egentlig ønske sig en campingplads uden børn ?
Er man sart eller bare lidt for sig selv ?
--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 30-04-07 15:36

Hejsa

>Men hvorfor egentlig ønske sig en campingplads uden børn ?
>Er man sart eller bare lidt for sig selv ?

De larmer !

Og det gider jeg ikke høre på når jeg har fri !

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : jopa

Dato : 30-04-07 16:18

"www.netink.dk / www.GPSdebat.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i
meddelelsen news:vkvb331djandd8ahv00hkh7a10tkc6p20c@4ax.com...
> De larmer !
>
> Og det gider jeg ikke høre på når jeg har fri !

Ud over det, så har du det godt ?
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : ShutEye

Dato : 30-04-07 16:54

> Ud over det, så har du det godt ?

Jeg kan nu godt forstå det. Det bedste jeg ved ved at camperere er fred og
ro, et bål og en masse hyggesnak.
Måske derfor jeg bruger naturcampingpladserne så meget - der er ikke noget
mere støjende en 12 unger i en hoppeborg :)

Fra : jopa

Dato : 30-04-07 17:02

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Jeg kan nu godt forstå det. Det bedste jeg ved ved at camperere er fred og
> ro, et bål og en masse hyggesnak.

Fint nok

> Måske derfor jeg bruger naturcampingpladserne så meget - der er ikke noget
> mere støjende en 12 unger i en hoppeborg :)

Nu hører børn til på en campingplads.
De fleste er oven i købet indrettet specielt til det.
Har ikke selv børn men mener da helt klart de også skal være der.
Kan være mere irriteret over de campister der flokkes og støjer til langt ud
på natten medens de konsumerer adskillige dåseøl.

Mit værste mareridt er at komme til at ligge i en flok af fastliggere.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 01-05-07 15:29

Hejsa

>Mit værste mareridt er at komme til at ligge i en flok af fastliggere.

Så kan jeg jo spørge hvad du har i mod dem, når du nu er så meget i
mod at jeg vil have en børne-fri campingplads.

Så kan du jo finde en fast-ligger-fri plads....

Fastliggere hører til på en campingplads *S*

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : jopa

Dato : 01-05-07 16:08

"www.netink.dk / www.GPSdebat.dk" <infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i
meddelelsen news:fije33hv385rqbgptdnhicgc70gk3hqon6@4ax.com...
> Så kan jeg jo spørge hvad du har i mod dem, når du nu er så meget i
> mod at jeg vil have en børne-fri campingplads.

Jeg har intet i mod dit ønske, jeg konstaterer at campingpladser generelt er
indrettet til børn, og børn larmer heldigvis.
Og nej jeg har ikke selv børn

> Så kan du jo finde en fast-ligger-fri plads....
>
> Fastliggere hører til på en campingplads *S*

Fastliggere behøver ikke at larme, men mange gør alligevel.
De samles og drikker bajere og støjer til langt ud på natten.
Dette er generelt sagt. Er klar over at det ikke er alle

Var selv fastligger på Grønninghoved camping i nogen år, og det var ind i
mellem et helvede med de forbandede fastliggere.
Det hjalp ikke at brokke sig over deres forbandede hunde og højt musik da
det jo var pladsens sikre indtægtskilde og chefen var ikke interesseret i at
skaffe ro.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 30-04-07 17:07

"ShutEye" <no@no.no> skrev
>der er ikke noget mere støjende en 12 unger i en hoppeborg :)

ja eller livsbekræftende.............
Mvh Tommy T

Fra : ShutEye

Dato : 30-04-07 19:54

> ja eller livsbekræftende.............

Hvis der er liv i dem støjer de :)

Fra : jopa

Dato : 30-04-07 20:18

> Hvis der er liv i dem støjer de :)

Børn støjer.
Det ville da være sørgeligt hvis de ikke gjorde.
Voksne mennesker der støjer er da 10 gange være

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : ShutEye

Dato : 01-05-07 08:51

> Børn støjer.
> Det ville da være sørgeligt hvis de ikke gjorde.
> Voksne mennesker der støjer er da 10 gange være

Lad os nu lade være med at gøre det til en debat om om børn må støje eller
ej.
Vel støjer de og det skal de såmænd også - de er jo børn!
Netop derfor er vi flere der gerne undgår pladser med for mange (eller
nogen) af slagsen.

Fra : Sten Bo

Dato : 01-05-07 10:49

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vel støjer de og det skal de såmænd også - de er jo børn!
> Netop derfor er vi flere der gerne undgår pladser med for mange (eller

De fleste pladser har vel nogle rolige hjørner, sådan at man, hvis det
nævnes ved indtjekning og man går en tur inden kan få det bedste ud af det.
Det er vel nogenlunde nemt at ta pejling på, måske også pr. telefon inden
man kører.

Noget andet. Folk vil ofte gerne være tæt på bygningerne - og der er
naturligt en masse trafik til det der foregår der.

Vi var for snart nogle år siden på Feddet - og valgte den gamle afdeling og
helt nede ved fiskerhytten på fjordsiden, dels af klimahensyn, meget mere
læ og så på "vestkysten/solsiden" af Feddet. OG Tæt til bad og toilet i den
afdeling. Ikke skrignyt - men pænt og rent. God plads, hække, men med 3 -4 -
5 pladser i hvert lille afsnit. Ikke ret mange campister

Og så var det når vi skulle motionere lufte både os og hunden - meget
nemt/kort at smutte ud af pladsen, via bagudgang til stisystemet og
strandenge langs fjorden,

Mon ikke børnefamilierne holder mest til i den nye del. Jeg ved ikke hvordan
der er i dag, men den gang var det endda billigere.

Der må være masser af andre pladser med lignende forhold. Nævn jeres
favoritforhold allerede i de indledende øvelser så alle får det bedste ud af
det. Andre ville sikket blive meget kede af at blive sendt der over. Skal
man strandbade derfra er det stadig, for voksne, i bekvem afstand til
Østersøen.

Bare et konkret forslag.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 19:37

Hej

Her for nogle år siden skulle jeg arbejde i Tyskland i et par måneder og jeg
valge at slæbe campingvognen med.

Jeg fandt en plads tæt på mit arbejde og på pladsen bestod legepladsen af et
gyngestativ med en gynge!

I nogle af weekenderne fik jeg besøg af konen og børnene (piger, 12 og 7) og
de nød faktisk at det var en plads hvor der ikke var gang i den hele tiden.

Ja... vi har endag besøgt den siden da ungerne også trænger til koble af en
gang imellem sammen med os "gamle".

Så det er ikke kun de voksne der en gang imellem trænger til fred og ro.

God sommer derude

mvh Henrik

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 01-05-07 15:27

Hejsa

>Ud over det, så har du det godt ?

ja tak - ganske fint - dig ?

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : KHH

Dato : 30-04-07 08:33

For det første, så hedder det ikke nudistlejr det hedder naturistlejr, og
det er en betydelig forskel.

Samtidig med din uvidenhed om dette emne, så kan det da oplyses, at det er
utroligt mange børn, hvor forældre er naturister, og disse børn leger og
støjer som alle andre børn.

Så den dumsmarte bemærkning var ikke velplaceret.

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-04-07 15:57

bn- bKHH skrev i 46359bba$0$8694$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> For det første, så hedder det ikke nudistlejr det hedder
> naturistlejr, og det er en betydelig forskel.

Hvad er forskellen?

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 30-04-07 18:26

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen?

Stavemåden - og dem der ikke vil hedde nudister virker mere nærtagende

/Flemming U

Fra : KHH

Dato : 30-04-07 23:32

Igen et dumsmart svar, grundet uvidenheden.

Fra : KHH

Dato : 30-04-07 23:31

> Hvad er forskellen?
orskellen ligger i, at nudister er nøgen bare for at være nøgen, naturister
er nøgen når vejret er til det.

Naturister tager tøjet af, når vejret er til det, det vil sige masser af sol
og badevand.

Fra : Gismo

Dato : 01-05-07 18:30

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> orskellen ligger i, at nudister er nøgen bare for at være nøgen,
> naturister er nøgen når vejret er til det.
>
> Naturister tager tøjet af, når vejret er til det, det vil sige masser af
> sol og badevand.

Egentligt utroligt. De udsendelser jeg har set, ang. nudister/naturister,og
det er få
så syntes jeg det er usmageligt at udstille sine børn nøgen på TV. og de som
har
valgt at medvirke har jeg også lidt ondt af, der findes så meget pænt tøj og
render
de bare rundt sådan.

Der er skal ikke meget til at starte drillerier i skolen.
Hvis det var den naturligste ting i verden ville det nok være mere udbredt.

Gismo

Fra : KHH

Dato : 02-05-07 07:34

> [...]
>
> Der er skal ikke meget til at starte drillerier i skolen.
> Hvis det var den naturligste ting i verden ville det nok være mere

..

Her er vi ganske enige, at børn ikke skal udstilles i TV ganske nøgne, og
jeg forstår ej heller den promovering naturisterne laver i TV. De voksne har
jo ofte børn, og børn kender jo de andre børns familie, og på den måde kan
de også blive drillet.

Når de mødes på de dertil indrettede campingpladser, er de jo sammen med
andre der har samme interesse, så her findes ingen drillerier.

Men du har ganske ret i, at børn ikke burde fremvises nøgne, det burde de
fotografer og mediefolk også være voksne nok til at undlade.

Fra : Hans Kjær

Dato : 30-04-07 06:56

On Sun, 29 Apr 2007 15:13:23 +0200, www.netink.dk / www.GPSdebat.dk
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Finders der børne-fri campig ??

Der er faktisk en campingplads i Østrig for dem over 50 år, hvor man
på en pæn måde fortæller, at campingpladsen ikke er egnet for børn og
unge.

Se her: http://www.camping50plus.at/

- Men jeg synes selv, at det er en del af campinglivet, at der er alle
aldersgrupper på campingpladsen.
Hilsen Hans

Fra : Anette

Dato : 02-05-07 22:20

www.netink.dk / www.GPSdebat.dk wrote:
> Hejsa
>
> Finders der børne-fri campig ??

Formentligt ikke, men går man efter pladser uden alt for meget "tivoli" ( =
ingen store legepladser, computerspil, hoppeborge, swimmingpools,
underholdning hver weekend o.s.v) kan man opnå en "begrænset mængde børn"

www.backtonature.dk har mange gode, naturskønne pladser af den type, hvis du
skulle få lyst at være med i en forening af den slags.

/ Anette

Fra : HSLK

Dato : 03-05-07 18:39

Hejsa

> Finders der børne-fri campig ??

Det tror jeg ikke men på Roskilde camping kan du evt lægge dig i sibirien
eller i de gamles by så er der chance for at der ikke er så mange børn men
ellers tror jeg at pladser der ikke har for meget gøjl vil have mindre antal
børn.

Jeg er selv mor til to skønne børn og jeg syntes det er helt ok at nogle
ikke ønsker at have en masse larmende unger rendene.
vi kan godt finde på ikke at ligge os steder hvor de placere alle børne
familierne i sammen område for det bliver simpelhen for meget larm selv for
vores børn

Håber du finder den ro du ønsker.

Knus Henriette.