Camplet/compicamp
Fra : OZ3BTO

Dato : 27-04-07 13:32

Nu har vi kikket MANGE billeder .. Hvad er forskellen på de to ?

Enste forskel vi kan finde er at combicamp er dyere og lidt større

Maj & Erik

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 27-04-07 17:02

OZ3BTO wrote:
> Nu har vi kikket MANGE billeder .. Hvad er forskellen på de to ?
>
> Enste forskel vi kan finde er at combicamp er dyere og lidt større
>

> Maj & Erik

Hej
Tør næsten ikke besvare det spørgsmål af skræk for at starte en
religionskrig.

Som i selv har opdaget er pris og størrelse forskellige, men der er dog
flere og væsentlige forskelle.

CombiCamp:

En af de helt store forskelle er at CombiCamp er udstyret med et meget bedre
køkken. Der er masser af skuffeplads, en rigtig vask og så et køleskab som
virker. Desuden sidder køkkenet fast på vognen og har en rigtig
arbejdshøjde. Gas og vand er integreret i selve køkkenet.

Selve sovepladserne er også bedre og der er sjældent problemer med
kondensvand under madras. Man kan vælge mellem flere varianter, alt efter
ens behov.

Skal man bare have en enkelt overnatning kan man også stille op uden fortelt
og dermed brug af pløkke. Så tager det kun ganske få, under 5, min. at
stille op, og det vel at mærke med et opholdsrum foran sovekabinen.

Med opstillet fortelt er der et "Påklædningsværelse" så man ikke behøver
strippe i forteltet ved evt. omklædning. Det kan selvfølgelig stadig lade
sig gøre at strippe i forteltet hvis nogen skulle få de lyster.

Vognen fås med et elmodul, så man ikke skal rode med div. forlængerkabler.

Størrelsen gør at der kan pakkes mere i selve vognen og bagagebæreren er i
sagens natur også større.

Kan stilles op af en person.

CampLet:

Billigere.

Vejer mindre og dermed lettere at flytte rundt på.

Større forhandlernet.

Har ikke set den nye model med gasfjedre, så ved ikke hvor let den er at
stille op.

Der er sikkert flere fordele ved de 2 teltvogne, jeg har bare nævnt dem jeg
lige kom i tanke om
Ebbe

Fra : julemanden

Dato : 28-04-07 08:58

man skal også lige tænke på hvor man skal hen.feks.norge må man ikke køre
mere end 60km/t hvis der ikke er bremser på.i sverige er der kommet en ny
tabel med nogen vægtgrænser som jeg ikke lige kan huske men man kan godt få
lov til at køre 80 hvis man opfylder de krav ellers er det 40.
hertil combi camp har næsten altid bremse på hvorimod camlet er der længer i
mellem.hvis man køber en ny camplet koster det 4500kr for bremse og har man
en ældre koster det ca 10000kr.
så mit råd er at man tager ud og kigger på dem. der er mange forhandler der
har dem begge og så kan man se foreskellen.

mvh
jes

Fra : Sten Bo

Dato : 28-04-07 14:56

"julemanden" <mini.illum@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der
> har dem begge og så kan man se foreskellen.

En fordel mere ved CC - Der er gulv inde ved sengene. Og hvis i har brug for
det er - der meget mere plads til bagage på og inde i vognkassen. Køkkenet
på camplet lukker jo IND i vogngkassen og pladsen går selvfølgelig fra. CC
er simpelthen en større vogn.

Mvh Sten

Her er de Svenske regler
http://www.vv.se/filer/2676/hastighetstabla_2006_09.pdf

80: Om intet annat angis.
Motorfordon med en obromsad släpvagn vars totalvikt (eller tjänstevikt när
vagnen inte är lastad inte överstiger halva dragfordonets tjänstevikt, dock
högst 750 kg.

Og her er forklaringen på tjenestevægt for bil:

i normalt,fullt driftfärdigt skick med det tyngsta karosseri som hör till
fordonet, verktyg och reservhjul som hör till fordonet, bränsle, smörjolja
och vatten

I Norge er det 6o uden bremser på anhængeren hvis den vejer over 300 kg.
http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/Norge/hastigehed.asp