pasningsproblem
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 04-07-01 07:14

Hej
Vi har store problemer med at få en institutionsplads til vores datter på 19
måneder. Jeg har holdt et års forældreorlov, og nu har vi ventet siden marts
på at få en plads i én af de integrerede institutioner, der ligger her i
nærheden... Pladsanvisningen (Århus kommune) forvalter pladserne efter
forgodtbefindende og de forældre, der brokker sig mest får en plads - nu
står vi i den situation, at jeg skal til at arbejde igen, og vi har ikke
pasning til vores datter foreløbig (iflg. pladsanvisningen)

Hvad skal vi gøre??? Forslag modtages med TAK

mvh Tina

Fra : Mr. Nobody

Dato : 05-07-01 01:55

Sort dagpleje...............

eller hvis, som du skriver, dem der brokker mest kommer først...så må I op
og slå i bordet og brokke så man tror det er løgn..så burde I da springe
opaf i køen

<3b42b444$0$329$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 08-07-01 11:15

Hej Tina,
her i vores kommune(bjergsted) var der ikke børnehaveplads til min datter da
vi flyttede hertil, jeg gik på kommunen og fik kontanthjælp, der ikke skal
tilbagebetales fordi der ikke er pasning til mit barn. efter 4 måneder fik
jeg plads, det er en måde at presse kommunen på, selvom pengen kommer fra
forskellige kasser kunne borgmesteren godt se problemet så på den måde
klarede vi os lige igennem. Jeg fik ca. 9500 før skat om måneden men sparede
jo så også pengen til børnepasningen.

Jeg ville da undersøge i mit område om ikke der er en mor eller far, der har
barsels- eller forældre orlov og ville passe mit barn også, måske er der en
i mødregruppen eller i familien. Jeg tror du er berettiget til tilskud til
bønepasningen hvis du oplyser hvem der passer, de skal så måske betale skat
af indtægten, men gå på kommunen og find ud af det.
venlig hilsen Nina Hald.