Hvordan åbner man ZIP, EXE, billeder og se~
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 30-04-07 14:15

Ovenskriften siger sig selv...
Hvordan åbner jeg en fil ved at skrive serverens stig.. Altså
istedet for at skrive http://exempem.dk/dokument.zip vil jeg
skrive C:\Inetpub\wwwroot\dokument.zip??? Normalt tror userens
computer (ham der bruger min hjemmesides computer) at sigen er et
link til hans computer... Altså til mappen på hans C: drev... Jeg
ved godt at jeg skal bruge noget FileSystem Object.. Men kan det
ikke kun udskrive TXT dokumenter??

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 30-04-07 16:38

On 30 Apr 2007 13:15:19 GMT, Christian Itzchaky Larsen
<itzchaky@hotmail.com> wrote:

>Hvordan åbner jeg en fil ved at skrive serverens stig.. Altså
>istedet for at skrive http://exempem.dk/dokument.zip vil jeg
>skrive C:\Inetpub\wwwroot\dokument.zip???

Nu er der vel ikke noget i vejen med at skrive http://..... du ønsker
vel at brugeren skal åbne en fil?

Men hvis du skal have serverens sti, så prøv med:

Server.Mappath("/ditbibliotek/asp/dinfil.zip")

Mvh. Brian

--
Creator of http://www.natart.dk
Webgalleri? http://www.brinch.it/webgal.asp

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 30-04-07 18:59

> Men hvis du skal have serverens sti, så prøv med:
> Server.Mappath("/ditbibliotek/asp/dinfil.zip")

Men i hvilken sammenhæng skal man bruge man bruge den kode??

Man kan jo ikke skrive:
Response.Redirect Server.Mappath("/ditbibliotek/asp/dinfil.zip")
..

Hvad skal jeg gøre?

Fra : Thrane

Dato : 30-04-07 19:21

"Christian Itzchaky Larsen" <itzchaky@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Man kan jo ikke skrive:
> Response.Redirect Server.Mappath("/ditbibliotek/asp/dinfil.zip")

Hvad er det du vil?

Vil du have et link på din hjemmeside der åbner en fil på din server op på
brugerens PC, ved klik?

--
Thrane

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 30-04-07 19:55

> Hvad er det du vil?
>
> Vil du have et link på din hjemmeside der åbner en fil på din server op på
> brugerens PC, ved klik?

Ja, tak.
Jeg kan hodt med txt, asp inc, php osv...... Men jeg kan ikke (endnu) med exe,
zip osv....

Fra : Thrane

Dato : 30-04-07 20:56

> Ja, tak.
> Jeg kan hodt med txt, asp inc, php osv...... Men jeg kan ikke (endnu) med
> exe,
> zip osv....

Jeg benytter selv dette ved f.eks. PDF'er, så de ikke bare åbnes i
browseren:

on error resume next
Set GetFile = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
GetFile.Type = 1
GetFile.Open
GetFile.LoadFromFile Server.Mappath("\files\" & FILENAME)
If Err.number = 0 Then
Response.Clear
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment; filename=" &
FILENAME
Response.AddHeader "Content-Transfer-Encoding","binary"
Response.BinaryWrite GetFile.Read
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
Response.End()
Else '< Error
GetFile.Close
Set GetFile = Nothing
Response.Write("Filen findes ikke!")
End If

Hvor FILENAME så evt. kunne hentes i URL med noget Request.Querystring...

Er det sådan noget?

--
Thrane

Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 01-05-07 09:13

> Er det sådan noget?

Det er perfekt!!! love you!! thanks!! tråden er her med lukket! hav det godt

Fra : Thrane

Dato : 01-05-07 15:40

> Det er perfekt!!! love you!! thanks!! tråden er her med lukket! hav det
godt

Det glæder mig at kunne hjælpe...!

--
Thrane