Hjælp til budget pc
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 29-04-07 17:53

Hej, skal bruge lidt stumper til en billig maskine, men hjælp hvad skal jeg
købe, jeg har lidt stumper i forvejen de skal gerne genbruges.

Haves:
Geforce 6800 128Mb agp
hardisk 2x 160Gb sata1
kabinet og power supply på 550w

ønskes:
1Gb ram
Usb 2.0
sata1
onboard lyd, og netkort.

budget max. 2500,-

altså jeg mangler et bundkort og processor, samt ram. hvad vil i foreslå og
hvor skal man handle?

mvh tp

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-04-07 13:58

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in message

> altså jeg mangler et bundkort og processor, samt ram. hvad vil i foreslå
> og hvor skal man handle?
>
> mvh tp

Normalt er Asrock bundkort et ok billigt alternativ, til de lidt dyre
mærker. Hvilken processor du skal have, er vel hip som hap, når det ikke er
den ultimative gamer pc du er igang med at samle. Ram f.eks kingston value.

Forhandler. Jeg køber det meste hos enten Multimedia Eksperten eller SHG,
fordi begge butikker ligger i nærheden af mit arbejde, og jeg så kan afhente
(og derved spare portoen). Og bortset fra at SHG har en umulig
butiksindretning/mange kunder, så har jeg aldrig oplevet problemer nogle af
stederne.

Bjarne K.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 01-05-07 17:44

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> mærker. Hvilken processor du skal have, er vel hip som hap, når det ikke
> er den ultimative gamer pc du er igang med at samle. Ram f.eks kingston

Tak for inputs, jeg har bestemt mig for et asrock sokkel 775 med 2x512mb
kingston = billigst
det afføder så bare et nyt ? hvad er bedst en p4 eller en celleron D. ca
samme hastighed og pris (under 400)

mvh tp

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-05-07 08:54

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> wrote in message
hvad er bedst en p4 eller en celleron D. ca
> samme hastighed og pris (under 400)
>
> mvh tp

Pentium 4 vil være hurtigst ved samme hastighed, men hvad er det for en P4
du kan få til under 400,-

Bjarne K.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 07-05-07 19:03

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> Pentium 4 vil være hurtigst ved samme hastighed, men hvad er det for en P4
> du kan få til under 400,-

Undskyld det sene svar, tror det var en fejl på edbpriser den med p4 til
under 400,-.
Jeg har fundet et asrock kort og en celeron D ca. 3GHz samt 2x512 Mb ram til
under 1300 dask. det synes jeg selv er lidt af et fund
Tak for hjælpen, mvh tp

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-05-07 12:30

> [...]

> Jeg har fundet et asrock kort og en celeron D ca. 3GHz samt 2x512 Mb ram
> til under 1300 dask. det synes jeg selv er lidt af et fund

Ja, det ser da fornuftigt ud. Har selv lige samlet en med en asrock og
sempron cpu, og det virker fint.

Tillykke med nyerhvervelsen

Bjarne K.