varme på AMD X2
Fra : Henrik hansen

Dato : 29-04-07 15:56

Hej

er der nogle som ved om det kræver betydlig mere køling at køre med en X2
5400+ frem for en 4200+???

Hilsen

Henrik

Fra : J

Dato : 30-04-07 12:26

On Sun, 29 Apr 2007 16:55:58 +0200, "Henrik hansen" <hnh@adslhome.dk>
wrote:

>Hej
>
>er der nogle som ved om det kræver betydlig mere køling at køre med en X2
>5400+ frem for en 4200+???

De er begge med 90 nm teknologi og opgives som 89 watt.

Se www.shg.dk under faneblad Specifikationer for hver CPU.

Men du kan få CPU'er lavet med det mere moderne 65 nm (nanometer)
teknologi, som varmer mindre, 65 watt.

F.eks. 5200+ og 4800+.

Jeg har kun set på CPU'er for AM2 sokkel og dualcore.

Køb dog en 65 nm CPU ! hvis du har AM2 sokkel.

mvh

John

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 30-04-07 20:40

On 30 Apr., 13:26, J <johnknuhtse...@Mail.dk> wrote:

> [...]
>
> F.eks. 5200+ og 4800+.
>
> Jeg har kun set på CPU'er for AM2 sokkel og dualcore.
>
> Køb dog en 65 nm CPU ! hvis du har AM2 sokkel.

Jeg købte en 4800+ af 65Watt typen, men den er en del dyrer. Anbefales
værdigt.

Jeg ved at AMD også har en 30-35 watt type men den er ikke så hurtig.

Benny