Problemer med "include file" og "Request.Q~
Fra : laitch

Dato : 29-04-07 12:21

hej, og på forhånd tak for hjælpen.

Jeg har et lille problem. Jeg vil gerne includere en fil i på en
side.
Derfor bruger jeg

<!--#include file="filnavn"-->

Men jeg vil aflæse det udfra URL adressen.
Så hvis min adresse er:
www.navn.dk/index.asp?fil=main.asp
så kan jeg jo bruge:
Request.Querystring("fil")

og sat sammen med include file, bliver det:
<!--#include file="Request.Querystring("fil")"-->

men desværre så virker det ikke. Hvad gør jeg forkert?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 29-04-07 15:45

"laitch" <ptt_lars_ptt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> <!--#include file="Request.Querystring("fil")"-->
>
> men desværre så virker det ikke. Hvad gør jeg forkert?

Det kan ikke lade sig gøre at "skabe" en include fil på den måde.
Include-filer indlæses først og den kan derfor ikke læse din querystring...

--
Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-04-07 17:54

On 29 Apr 2007 11:20:40 GMT, laitch <ptt_lars_ptt@hotmail.com> wrote:

> [...]
><!--#include file="Request.Querystring("fil")"-->
>
>men desværre så virker det ikke. Hvad gør jeg forkert?

Det har Thrane svaret på.

Så spørgsmålet er, hvordan du kan komme uden om det, og det afhænger af,
hvad formålet er.
Hvis jeg skal gætte ud fra dine filnavne, så har du en side, hvor du
ønsker at skifte indholdet ud, men fastholde fx top, bund, menu etc.

Hvis det er tilfældet, ville jeg vende det hele om:
I stedet for at inkludere det skiftende indhold i den fast del, så prøv
at inkludere den faste del i det skiftende indhold.
Så slipper ud også for de "underlige" URL'er.

Hvis jeg har gættet forkert, så forklar, hvad du vil.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : laitch

Dato : 29-04-07 18:30

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Så slipper ud også for de "underlige" URL'er.
>
> Hvis jeg har gættet forkert, så forklar, hvad du vil.

Det er helt rigtig gættet. Og sådan som du siger var også det jeg ville
være startet med. Så det tror jeg bare at jeg gør i stedet for. Tak for
hjælpen

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 03-05-07 05:36

On 29 Apr., 18:53, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:

> [...]
> at inkludere den faste del i det skiftende indhold.
> Så slipper ud også for de "underlige" URL'er.

Kan man ikke bruge server.execute?

Dim url
url = Request.QueryString("URL")
Server.Execute(url)

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-05-07 23:07

On 2 May 2007 21:35:47 -0700, Christian Møller Nielsen
<cmnielsen05@gmail.com> wrote:

>Kan man ikke bruge server.execute?
>
>Dim url
>url = Request.QueryString("URL")
>Server.Execute(url)

Jo, forudsat at der ikke er parametre med i url.
(? er ikke et lovligt tegn, når der skal execute's)

Jeg synes bare ikke det er en særlig velegnet løsning i dette tilfælde.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 04-05-07 07:09

On 4 Maj, 00:06, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:

> Jo, forudsat at der ikke er parametre med i url.
> (? er ikke et lovligt tegn, når der skal execute's)

Det kan man komme uden om med en CASE, men jeg kan godt se at det er
ved at udvikle sig til en masse ekstra kode.

> Jeg synes bare ikke det er en særlig velegnet løsning i dette tilfælde.

Det er ikke sikkert det er den bedste måde. Det var også mere tænkt
som et alternativ. Om den er praktisk mulig sal jeg lade være usagt.

Chr.
www.cmnielsen.dk
www.shortlink.eu

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-05-07 09:32

On 3 May 2007 23:08:52 -0700, Christian Møller Nielsen
<cmnielsen05@gmail.com> wrote:

>Det kan man komme uden om med en CASE

Eller ved at gemme parameteren i en separat variabel, som man så henter
på den execute'de side.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,