2 submit knapper, fejler...
Fra : Thrane

Dato : 29-04-07 15:16

Hejsa

Jeg har indsat 2 submit-knapper i en form og den ene styres af noget
javascript til at vise et preview af en formular i et nyt vindue.
Mit problem er bare at når jeg har klikket på preview og derefter lukker
vinduet, har den action knyttet til den knap, overtage action for
send-knappen?
Håber det er til at forstå...

Siden:
http://lycanthrope.dk/test/

Nogle gode råd?

--
Thrane

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-04-07 16:55

Thrane skrev:
> [...]
> Mit problem er bare at når jeg har klikket på preview og derefter lukker
> vinduet, har den action knyttet til den knap, overtage action for

Jeg tror ikke, du kan have mere end én submit-
knap pr. formular. Alternativt må du til preview
bruge
<button onclick="preview()">Se formularen</button>
i stedet for submit og kun bruge submit i preview-
vinduet.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-04-07 17:20

Thrane wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> Mit problem er bare at når jeg har klikket på preview og derefter lukker
> vinduet, har den action knyttet til den knap, overtage action for

Den knap der viser skal ikke have type="submit", men type="button" i
stedet...

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 29-04-07 18:04

"Birger Sørensen" <sdcXfjernX@bbsorensen.com> wrote in message

> Den knap der viser skal ikke have type="submit", men type="button" i
> stedet...
>
> Birger

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Tak for jeres input, men det vil ikke virke, selvom jeg benytter Button.

Har dog i mellemtiden fundet en løsning der virker:

<input type="submit"
onClick="document.forms[0].action='sendmail.asp';document.forms[0].target='_self'"
value="Send email">
<input type="submit"
onClick="document.forms[0].action='preview.asp';document.forms[0].target='_blank'"
value="Vis email">

--
Thrane

Fra : Birger Sørensen

Dato : 29-04-07 20:21

> [...]
> <input type="submit"
> onClick="document.forms[0].action='preview.asp';document.forms[0].target='_blank'"

Mener faktisk at hvis du returnerer false fra onsubmit, bliver formen heller ikke
sendt...