Bundkort kender ikke revisionen af CPU
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 29-04-07 11:27

Jadav!

Jeg har købt ny bundkort og CPU:
AMD Athlon 64 X2 5600+
MSI K9N SLI-2F

Fik det hele monteret og tændte.
Den skrev at den havde fundet CPU (og skrev typen), den fandt RAM og HD'er.
Så stoppede den og skrev at den ikke kendte revisionen af den pågældende CPU
hvorefter jeg ikke kunne gøre noget.
Jeg genstartede og trykkede på DEL for at komme ind i BIOS uden held, jeg
forsøgte flere gange.

Så vil jeg lige hente min kamera og tage en billede af skærmen for at have
lidt dokumantion, da jeg kom tilbage var der sort skærm og jeg kan ikke få
liv i den mere, der er ingen system beep eller noget, HDér starter med at
snurre og så sker der ikke mere.
Jeg har forsøgt at pille at fra, men det hjalp ikke.
Nu har jeg sat det gamle bundkort og CPU i igen (Intel P4 og ASUS P5GD2) det
køre fint, så jeg har da heldigvis ikke brændt hverken grafikkort / RAM
eller HD'er af.

Jeg har:
550W PSU
7950 GT grafikkort (Extern vandkøling)
SATA2 300GB / 200GB HD'er

Jeg mener jeg har en stor nok PSU.
Jeg har tjekket på MIS homepage at bundkortet understøtter denne CPU.

Bundkortet er jo nok defekt, men mon CPUen er stået af ved det, det ved jeg
ikke!

Er der nogen der har været udsat for det samme?????

--
Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 12:06

Hans Nikolajsen wrote:

> [...]
> ikke!
>
> Er der nogen der har været udsat for det samme?????

har du mulighed for at hælde en ny firmware på så tror jeg dit problem
er løst.

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 29-04-07 12:52

Hej Claus!

Det tror jeg desværre ikke da jeg overhovedet ikke kan komme i kontakt med
bundkortet og det vil jo heller ikke starte op, og derved ikke kan læse på
nogle drev /-:

Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 29-04-07 12:59

"Hans Nikolajsen" <test@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkortet og det vil jo heller ikke starte op, og derved ikke kan læse på

Og du har prøvet at resette bios'en?

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-04-07 13:51

Jeg har et par gange af uransaglige årsager oplevet at et bundkort
tilsyneladende er gået i sort. Satte en anden PSU til, og så kørte det igen.
Skiftede tilbage til den gamle PSU, og det kørte også fint. Virkede som om
at bundkortet lige skulle have et los bagi, men nogen teknisk forklaring har
jeg ikke .-) Måske værd at prøve.

Fra : hansnikolajsen@msn.c~

Dato : 30-04-07 06:30

On 29 Apr., 13:59, "Karl Erik Nielsen" <roede...@nospam.gmail.com>
wrote:
> Og du har prøvet at resette bios'en?- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej Karl Erik!

Det har jeg desværre også prøvet, både medens den var slukket og
tændt.

Mvh.
Hans Nikolajsen