Hjemmeside kan ikke ses på lokalt netværk
Fra : Keld Skovgaard

Dato : 28-04-07 18:04

Hej,

Jeg redigere på en hjemmeside for et firma hjemmefra, og det virker fint
bortset fra at de eneste der ikke kan se
hjemmesiden er firmaet. Hjemmesiden kan ikke ses på de lokale PC'er i fimaet
men alle "udenfor" har ingen problemer.

Hvis det evnt. ligger i routeren, hvad skal man kigge efter ? Eller kan det
være andet ?

Er der en der har et godt bud.

Mvh. og på forhånd tak.
Keld

Fra : J.K.Arning

Dato : 28-04-07 20:20

On Sat, 28 Apr 2007 19:03:41 +0200, Keld Skovgaard wrote:

> [...]
> men alle "udenfor" har ingen problemer.
>
> Hvis det evnt. ligger i routeren, hvad skal man kigge efter ? Eller kan det

Hvor ligger hjemmsiden?
På en server hos firmaet selv?

Fra : Keld Skovgaard

Dato : 28-04-07 22:50

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> wrote in message

> Hvor ligger hjemmsiden?
> På en server hos firmaet selv?

Nej, den ligger "ude i byen" har jeg fået at vide.

Fra : J.K.Arning

Dato : 29-04-07 09:52

On Sat, 28 Apr 2007 23:49:51 +0200, Keld Skovgaard wrote:

> Nej, den ligger "ude i byen" har jeg fået at vide.

Så giver det ikke nogen mening .. havde den ligget på en server lokalt i
firmaet ville jeg have gættet på loopback ligesom Kim foreslår i et andet
svar. Det eneste der kan give det her problem, hvad jeg kan komme på lige
nu, er hvis firmaet har en proxy der bliver ved med at vise en gammel side.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 29-04-07 10:19

Keld Skovgaard skrev:

> Nej, den ligger "ude i byen" har jeg fået at vide.

Det ku også være DNS. At der i firmaet er en DNS server der ikke giver
rigtigt svar.

Prøv nslookup på addressen både inde og ude for firmaet.

/A

Fra : Keld Skovgaard

Dato : 29-04-07 13:37

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> wrote in message

> Det ku også være DNS. At der i firmaet er en DNS server der ikke giver
> rigtigt svar.
>
> Prøv nslookup på addressen både inde og ude for firmaet.
>
> /A

Tak for svarene...

Jeg må ind til firmaet og checke tingene.

Mvh.
Keld

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 30-04-07 07:54

"Keld Skovgaard" <keld.skovgaard@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, den ligger "ude i byen" har jeg fået at vide.

Det ligner en klassiker.

Mit bud er at de har et windows 2000 eller 2003 domain internt i huset, og
de så har givet det samme navn som det domæne de bruger til deres
hjemmeside.
I det tilfælde skal de huske at lave opsætning til eks. www.domain.dk
deres interne dns også.

/Brian

Fra : Kim Eichen

Dato : 28-04-07 20:35

"Keld Skovgaard" <keld.skovgaard@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> fimaet men alle "udenfor" har ingen problemer.
>
> Hvis det evnt. ligger i routeren, hvad skal man kigge efter ? Eller kan

Du skal sætte "ip nat loopback on" i routeren.
Hvis det er en Zyxel router kan du gøre dette ved at telnette til den.

Mvh Kim