Andet multimedie
bentjuul 3670
print u/indbindingskant
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-07 16:11

Hej

Er der en som kan fortælle mig, hvordan/hvor jeg indstiller i photoshop - så
jeg får lige store hvide kanter - i højre og venstre side - ved udskrift.

Venlig Hilsen Vibeke

Fra : Pico

Dato : 28-04-07 23:13

Vibeke wrote:
> Hej
>
> Er der en som kan fortælle mig, hvordan/hvor jeg indstiller i
> photoshop - så jeg får lige store hvide kanter - i højre og venstre
> side - ved udskrift.
Den forstår jeg ikke ?
Kan du ikke lave en hvid ramme om billedet og hvis det ikke er det kan du
bestemme hvor stor lærredstørelsen skal være i forhold til billedet.? Har du
prøvet Filer/Udskriv med eksempel ?
Resten må vist ligge i printerdriveren.
--
MVH
Pico

Fra : Jan Petersen

Dato : 29-04-07 08:11

> Den forstår jeg ikke ?

Hvis du vælger print with preview, kan du vælge optionen 'Center image'.

Mvh
Jan Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 16:18

"Vibeke" <vibekevibesnabelamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en som kan fortælle mig, hvordan/hvor jeg indstiller i photoshop -
> så jeg får lige store hvide kanter - i højre og venstre side - ved

- tak for jeres svar. Jeg har en hp deskjet 940c printer og umiddelbart kan
jeg ikke finde et sted hvor jeg kan ændre at bunden/kanten i højre side - på
forhånd er sat til at være 1 cm.
Når jeg går ind i - udskriv med eksempel - sideopsætning - så kan jeg ikke
ændre på det. Den dialogboks som kommer frem viser at bund er sat til 1 cm,
de andre 3 sider er sat til 0 cm.

Venlig Hilsen Vibeke

Fra : Pico

Dato : 29-04-07 23:48

Vibeke wrote:
> [...]
> ikke ændre på det. Den dialogboks som kommer frem viser at bund er
> sat til 1 cm, de andre 3 sider er sat til 0 cm.

Det må da være afhængit af dit billeds størelse og papirstørelsen ?
Prøv at lav et billed på 10 x 15 cm og vælg A4 i udskriv med eksempel, hvis
du så fjerner hakket i Centrer Billed kan jeg i hvertfald bestemme øverste
og venstre sides afstand fra kanten og dermed kan man rykke billedet hen
hvor man vil have det.
Er det ikke sådan hos dig ?
--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 13:40

> [...]
> hvis du så fjerner hakket i Centrer Billed kan jeg i hvertfald bestemme
> øverste og venstre sides afstand fra kanten og dermed kan man rykke

Når jeg beder om "udskriv med eksempel", er den ramme hvor jeg kan se
papiret/billedet - ikke fyldt helt ud.
Ved stående billedopsætning er der en tom stribe for neden og ved liggende
billedopsætning er der en tom stribe i højre side - den svarer til den
ekstra cm. hvide kant jeg får på alle mine udskrifter.

Venlig Hilsen Vibeke

Fra : Morten Lind

Dato : 30-04-07 18:07

Vibeke <vibekevibesnabelamail.dk> wrote:

> [...]
> jeg får lige store hvide kanter - i højre og venstre side - ved udskrift.

Kan printeren printe til kant?

M.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 19:29

> Kan printeren printe til kant?
>
> M.

Nej det kan den ikke som den er indstillet nu - og problemet er at jeg kan
ikke finde noget sted hvor jeg kan ændre på det.
Under egenskaber kan jeg se at printeren er indstillet til at lave en margin
på 1 cm. i bunden af papiret og det vindue som viser det er tonet ned/er
ikke aktivt.
Umiddelbart er jeg kommet til det resultat at det ikke kan ændres. Synes at
jeg har prøvet alt !!!! Tak for hjælpen.

Venlig hilsen Vibeke

Fra : Pico

Dato : 30-04-07 21:29

Vibeke wrote:

> [...]
> Umiddelbart er jeg kommet til det resultat at det ikke kan ændres.
> Synes at jeg har prøvet alt !!!! Tak for hjælpen.

Jeg kommer til at tænke på at visse HP modeller skulle have papir der var
ca. 1 cm. længere. F. eks. skulle 10 x 15 være 10 x 16 cm. som papiret så
blev leveret i fra HP.
Kan du ikke se i manualen om det er det der er tilfældet med din printer.
Jeg havde for år tilbage en 660c (eller noget i den retning) og havde fået
købt noget af det papir, måtte så klippe det overskydende af.
--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 17:06

"
> [...]
> Jeg havde for år tilbage en 660c (eller noget i den retning) og havde fået
> købt noget af det papir, måtte så klippe det overskydende af.

- jeg har set HP papir i formatet 15x20 cm. som havde en ekstra centimeter -
men det papir jeg bruger her - holder målene.

Venlig hilsen Vibeke

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 01-05-07 17:30

Morten Lind wrote:

> Kan printeren printe til kant?
>
> M.
Nogle printere er rent fysisk og mekanisk ude af stand til at printe
nærmere end et vist antal millimeter fra kanten af papiret. Printere
uden denne begrænsning reklamerer normalt med det.

Brugsanvisningen til printeren plejer at oplyse hvor tæt man fysisk kan
komme på kanten af papiret for forskellige papirstørrelse (kig efter
overskrifter i stil med "printbart område" eller "tekniske
specifikationer").

Hvis printeren fysisk ikke kan skrive helt ud til kanten kan man løse
problemet ved at bruge papir som er lidt for stort og så skære det til
efter udskrift. Det er sikkert sådan noget papir Pico engang har set.

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Pico

Dato : 01-05-07 23:16

Jakob Bøhm wrote:

> [...]
> problemet ved at bruge papir som er lidt for stort og så skære det til
> efter udskrift. Det er sikkert sådan noget papir Pico engang har set.

Det er helt rigtigt Det var også derfor jeg skrev at Vibeke skulle se i
manualen, det er det bedste sted at lede efter underlige ting eller fejl
--
MVH
Pico