Definering af script-sprog + SSI
Fra : Rune Jensen

Dato : 28-04-07 10:00

Er følgende nødvendigt...

<%@ Language=VBScript %>

....jeg har lavet en del VB-scripts efterhånden, og hverken UnoEuro eller
B-one kræver dette til ASP-sider, selv om alle skriver, det _skal_ stå i
starten af dokumentet...? Går serveren ikke bare automatisk ud fra, det er
VBscript, hvis det er en .asp-extension?

Et tillægs-spørgsmål: Hvad er forskellen på at include en ASP-fil med
endelsen .inc og så én med endelsen .asp? For her ser det temmelig ens ud -
og ingen af dem kræver iøvrigt definering af scriptsprog i starten

MVH
Rune Jensen

--
Grafiker/grafisk talent til web søges til samarbejde.
runeofdenmark snabela gmail punktum com

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-04-07 04:25

On Sat, 28 Apr 2007 11:00:06 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

> [...]
>starten af dokumentet...? Går serveren ikke bare automatisk ud fra, det er
>VBscript, hvis det er en .asp-extension?

Jo, normalt er VBScript default - ihvertfald på en IIS-server.
Men hvis du vil "fremtids-sikre", så de kan bruges på andre servere, kan
det være en god idé at bruge det alligevel.

>Et tillægs-spørgsmål: Hvad er forskellen på at include en ASP-fil med
>endelsen .inc og så én med endelsen .asp? For her ser det temmelig ens ud -

Serveren er ligeglad med, hvad du kalder dem.
Men, hvis du kalder dem .asp, kan de ikke læses af andre end serveren.
..inc-filer kan læses med en browser.

Jeg plejer at bruge:
minfil.inc.asp

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-04-07 06:11

"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse...

> Jo, normalt er VBScript default - ihvertfald på en IIS-server.
> Men hvis du vil "fremtids-sikre", så de kan bruges på andre servere, kan
> det være en god idé at bruge det alligevel.

Det lyder rigtigt nok, så det vil jeg begynde at gøre.

> Serveren er ligeglad med, hvad du kalder dem.
> Men, hvis du kalder dem .asp, kan de ikke læses af andre end serveren.
> [...]

Dén kan jeg så godt se idéen med. Jeg tror lige, jeg ændrer mine inkluderede
filnavne så.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-05-07 06:21

Jørn Andersen wrote:

> Serveren er ligeglad med, hvad du kalder dem.
> Men, hvis du kalder dem .asp, kan de ikke læses af andre end serveren.
> .inc-filer kan læses med en browser.

Det kommer an på serveren. Nogle sender ukritisk en .inc-fil på request,
andre nægter at sende.

Azero sender ikke *.inc på request
UnoEuro sender *.inc på request

Bare lige to hurtige eksempler. Test det selv på dit webhotel og lav om
nødvendigt den lille sikkerhedstilføjelse, som Jørn foreslog.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk