Finde bredde og højde på jpg/gif
Fra : Allan Gorm Pedersen

Dato : 27-04-07 22:14

Hej derude

Jeg er i den situation at jeg har flere billedfiler, som er i
forskellige størrelser og ønsker dem vist på en side i et
reduceret i et bestemt forhold.

Altså skal jeg kunne bruge width="" og height="" i mit ASP script
for at finde ud af om bredden eller højden er størst og derefter
reducere den viste størrelse (ikke fil-størrelsen).

Selv om det er et Java-script som bruges til at finde størrelsen,
er det vigtigt for mig, at kunne arbejde videre i ASP.

Håber der er hjælp fra Jer.

Med venlig hilsen
Allan Gorm Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 28-04-07 19:02

Kan du ikke gemme dem i den rigtige størrelse og derved spare en
masse cpu tid?

Fra : Allan Gorm Pedersen

Dato : 28-04-07 22:04

Niels-Jørgen Hvidberg wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Fra : Allan Gorm Pedersen

Dato : 28-04-07 22:08

Niels-Jørgen Hvidberg wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Kan du ikke gemme dem i den rigtige størrelse og derved spare
> [...]

Jeg bruger aspSmartUpload, hvor jeg ikke får oplyst width og
height ved upload. Ellers har du ret, så er det ligetil og gemme
det i DB.

Har du alternativer?
Nedenstående er det script jeg bruger:

<HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartUpload : Sample 2</H1>
<HR>

<%
' Variables
' *********
Dim mySmartUpload
Dim file
Dim intCount
intCount=0

' Object creation
' ***************
Set mySmartUpload =
Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

' Upload
' ******
mySmartUpload.Upload

' Select each file
' ****************
For each file In mySmartUpload.Files
' Only if the file exist
' **********************
If not file.IsMissing Then
' Save the files with his original names in a virtual path
of the web server
'
*********
file.SaveAs("../uploadtest/" & file.FileName)
' sample with a physical path
' file.SaveAs("c:\temp\" & file.FileName)

' Display the properties of the current file
' ******************************************
Response.Write("Name = " & file.Name & "<BR>")
Response.Write("Size = " & file.Size & "<BR>")
Response.Write("FileName = " & file.FileName & "<BR>")
Response.Write("FileExt = " & file.FileExt & "<BR>")
Response.Write("FilePathName = " & file.FilePathName &
"<BR>")
Response.Write("ContentType = " & file.ContentType &
"<BR>")
Response.Write("ContentDisp = " & file.ContentDisp &
"<BR>")
Response.Write("TypeMIME = " & file.TypeMIME & "<BR>")
Response.Write("SubTypeMIME = " & file.SubTypeMIME &
"<BR>")
intCount = intCount + 1
End If
Next

' Display the number of files which could be uploaded
' ***************************************************
Response.Write("<BR>" & mySmartUpload.Files.Count & " files
could be uploaded.<BR>")

' Display the number of files uploaded
' ************************************
Response.Write(intCount & " file(s) uploaded.<BR>")
%>
</BODY>
</HTML>

Fra : Thrane

Dato : 28-04-07 23:08

"Allan Gorm Pedersen" <agp@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
>

> Jeg bruger aspSmartUpload, hvor jeg ikke får oplyst width og
> height ved upload. Ellers har du ret, så er det ligetil og gemme

Jeg mener du skal over i .NET for at kunne hive højde og bredde ud under
upload...

--
Thrane

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 29-04-07 07:51

"Allan Gorm Pedersen" <agp@mobilixnet.dk> wrote in message
> Har du alternativer?

Du kan bruge ASPImage http://www.serverobjects.com/products.htm til at
resize alle dine billeder når de er uploadet

Kode eksempel hvor alle billeder der uploades får en bredde på 250 px.
<%
Set FS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
FileName = Server.MapPath ("\upload") &"\"& strFilename
Response.Write FileName
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage(FileName)
Image.JPEGQuality = 80
Call ResizeX (250)
Image.FileName = (FileName)