Ram problem..
Fra : Altec

Dato : 27-04-07 18:50

Håber I kan hjælpe med mit "lille" problem.

Min computer hold pludselig op med at køre med den ram som den var monteret
med (2x512 PC3200).
Der kommer kun en en masse bip som forsætter i det uendelige.
Jeg havde et par 2x256 PC2700 som jeg satte i og maskinen kørte igen, bare
en del langsommere.
Hasitghedstabet var svært at leve med, så der blev købt et par nye 2x512
PC3200, men
dem vil den heller ikke køre med. samme alarm ved opstart.

Mit storer spøtgsmål, kan det være bundkortet der er noget galt med.

Bundkort = GigaByte GA 8I XST FS Ram = Kingston og Elixir

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-04-07 12:06

Hej

> Mit storer spøtgsmål, kan det være bundkortet der er noget galt med.
Ja.
Men jeg ville nu først forsøge, at finde ud af helt nøjagtigt, hvad din
bip-kode betyder på deres hjemmeside, eler i manualen.

> Bundkort = GigaByte GA 8I XST FS Ram = Kingston og Elixir

Har du prøvet at bytte lidt om på rammen, at forsøge med de andre sokler
osv?

Mvh. brian

Fra : Altec

Dato : 28-04-07 13:52

Award BIOS fortæller at det er ram fejl....
Jeg har prøvet alle kombinationer, med samme resultat

Kan det evt. hjælpe at opgradere BIOS ?

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-04-07 12:22

"Altec" <xxxmpukxxx@vapnet.dk> skrev i en meddelelse
> Award BIOS fortæller at det er ram fejl....
> Jeg har prøvet alle kombinationer, med samme resultat
>
> Kan det evt. hjælpe at opgradere BIOS ?

Jeg tvivler. Har du overhovedet noget ram den vil tage?
Det er jo ikke så let at opgradere bios, hvis maskinen ingen ram har til
rådighed.

Mvh. brian

Fra : Altec

Dato : 29-04-07 14:03

Den kører i øjeblikket fint med de 2x256 PC2700
Den kommer bare med ram fejl når den får de 2x512 PC3200, og dem har den jo
kørt med.
Det kan jo godt være at der også er fejl på de nye ram, men på begge to....

Jeg skal nok ud og have mig en nyt bundkort for at være sikker på rammen.

Mvh. Michael