VPN software forhindrer mig i at kontakte ~
Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 27-04-07 13:22

Jeg har haft lidt problemer med at kontakte en router med kabel til
computer1 på adressen 192.168.1.1. har reset mange gange og fundet
manualen men intet hjalp.

Jeg købte en ny router men den kunne heller ikke kontaktes :)

Så viste det sig at routeren i sin tid var konfigureret til at
kontaktes på 10.1.30.1. Jeg kontaktede routeren på 192.168.1.1 via
kabel på en anden computer og gav den adressen 10.1.30.1. Herefter
forbandt jeg igen routeren til computer1 og kontaktede den på
10.1.30.1 og vupti - så virkede det.

Hvilke software/opsætning i windows xp kan forhindre at en router kan
kontaktes på 192.168.1.1 ?
Har prøvet at slå firewall fra.
Der er installeret noget vpn software (Zyxel vpn). Jeg har været igen
dennes opsætning men finder ikke nogle indstillinger hvor der står
10.1.30.1.

Det skal lige siges at jeg ikke har meget forstand på opsætning af
vpn. Min ven har fået det gjort via edbafdelingen på arbejdspladsen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-07 13:34

"ttdifferent@gmail.com" <ttdifferent@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Det skal lige siges at jeg ikke har meget forstand på opsætning af
> vpn. Min ven har fået det gjort via edbafdelingen på arbejdspladsen.

Hvis split-tunneling ikke er opsat, kan du ikke kontakte dit lokalnetværk
medens du er koblet op via VPN.

Ellers er det eneste jeg lige umiddelbart kan se/forstå på din post, er at
det osse kan lyde som om du forventer at kontakte routeren på 192.168.1.1
selvom dens rigtige ip-adresse er 10.1.30.1 og ikke den anden nævnte.

Derfor skal din computer være på samme subnet som routeren før du kan få
kontakt med den. Dvs. din computer(e) skal formentlig (alt efter
routeropsætning) have en IP-adressen 10.1.30.2 - 10.1.30.254 før du kan få
adgang til routeren. Men din computer får vel IP-adresse tildelt
automatisk.

--
Bjarke Andersen