ruteplan, vpn, download og upload
Fra : rasmus

Dato : 27-04-07 07:55

Hejsa,

Sidder med en pvn-opkobling til min arbejdsplads. Via opkoblingen har jeg
adgang til et fællesdrev (der fysisk befinder sig på arbejdspladsen, men det
er sikkert ligegyldigt).

Nuvel - hvis skal flytte en fil (et billede f.eks) fra arbejdsplasens
fællesdrev til en server ude i byen (via en ftp. eller et eller andet
webinterface) hvordan ser ruteplanen så ud?

Billede downloades først til min pc og uploades til fremmed server via min
forbindelse? Eller uploades de fra arbejdspladsens fællesdrev direkte til
den fremmede server (altså via arbejdspladsens forbindelse, der har en noget
hurtigere upload end jeg har hjemmefra)

ras

Fra : Gert Krabsen

Dato : 27-04-07 08:14

rasmus wrote:
> [...]
> den fremmede server (altså via arbejdspladsens forbindelse, der har en noget

Hvis det er din PC, der foretager filflytningen, sker det gennem din RAM
- og dermed din forbindelse.

Hvis det derimod er en PC på arbejdspladsen, der foretager filflytningen
- blot styret af dig via Netmeeting el.lign - så kører det uden om din PC.

Af beskrivelsen lyder det mest til at være det første alternativ, der er
gældende.

Fra : rasmus

Dato : 27-04-07 08:26

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blot styret af dig via Netmeeting el.lign - så kører det uden om din PC.
>
> Af beskrivelsen lyder det mest til at være det første alternativ, der er

- det lyder sådan ja. Det vil derfor være noget tidskrævende at flytte et
antal mb (50 f.eks) fra fællesdrev til ftp ude i byen, for jeg skal så først
downloade 50 mb og derefter uploade 50 mb ... (på en upload langsommere end
den jeg har til rådighed på mandag)

ras

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 14:59

"rasmus" <preben@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> først downloade 50 mb og derefter uploade 50 mb ... (på en upload
> langsommere end den jeg har til rådighed på mandag)

Som Gert er inde på har du et alternativ. Løsning nr. 2. Det er enkelt. Du
etablerer VPN'en og kobler dig på en pc på dit arbejde. Formodentlig din
normale pc eller en terminal-server. Du remoter (fjernstyrer) den hjemmefra,
men det eneste trafik der kører mellem dig og arbejdspladsen er
"skærmbilledet" fra din arbejdsplads.

mvh
///M

Fra : rasmus

Dato : 27-04-07 19:52

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> normale pc eller en terminal-server. Du remoter (fjernstyrer) den
> hjemmefra, men det eneste trafik der kører mellem dig og arbejdspladsen er

- det kan desværre ikke lade sig gøre ... blandt andet fordi den omtalte pc
nu ikke står på kontoret men her hos mig