Spam og PHP
Fra : Ole

Dato : 27-04-07 07:10

Hej gruppe
Jeg skal lige, om muligt, have bekræftet nogle formodninger.

Jeg har hørt at spam-pobotter ikke kan aflæse en e-mail-adresse, hvis den er
skrevet i ascii-kode. Derfor har jeg på en ældre hjemmeside engang lavet
adresserne om til ascii.

Jeg har nu en hjemmeside der skal ligge på en PHP-baseret server, og har
hørt at det ikke i den situation er nødvendigt at konvertere adressen om til
ascii, idet spam-robotterne ikke kan "læse" det der står på en PHP-baseret
hjemmeside.

Er det korrekt? Er spørgsmålet forstået? Er det den rigtige grupe?

Mvh Ole

Fra : Dan Storm

Dato : 27-04-07 07:21

Ole skrev:
> [...]
> hjemmeside.
>
> Er det korrekt? Er spørgsmålet forstået? Er det den rigtige grupe?

Det er delvist korrekt.
Koden som PHP skal parse kan ikke læses af browseren, men læses derimod
af serveren.

<?php
$email = "minmail@mitdomæne.dk" // kan ikke ses
?>

<element>
Min email adresse er <?php echo $email; ?> <!-- kan ses -->
</element>

Det du får behov for er at sløre din synlige mailadresse hvilket ikke
har noget med PHP at gøre.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Martin

Dato : 27-04-07 09:05

Ole wrote:
> [...]
> hjemmeside.
>
> Er det korrekt? Er spørgsmålet forstået? Er det den rigtige grupe?

Den nemmeste måde at se om en robot kan aflæse din email, er at åbne
siden - trykke på "Vis kildekode" søg så efter din mail, er den synlig -
så kan en robot også læse den :)

Fra : Ole

Dato : 27-04-07 21:34

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> Den nemmeste måde at se om en robot kan aflæse din email, er at åbne
> siden - trykke på "Vis kildekode" søg så efter din mail, er den synlig -
> så kan en robot også læse den :)

tak for tippet - det er da lige til at gå til.

Ole