Genveje på skrivebord virker ikke i IE7...
Fra : Ebbe [7000]

Dato : 27-04-07 14:53

Hej i gruppen.

Jeg var omkring et familiemedlem for et par dage siden og køre en
systemgendannelse til et punkt for 14 dage siden, samt rydde op i diverse
snavs efter angreb af et par trojanere mm.

Nu har jeg lige fået en "reklamation", idet vedkommende ikke mere kan bruge
sine genveje på skrivebordet, til bl.a. netbank, job mm. Ej heller kan hun
oprette nye som virker. Fælles for dem er, at dobbelklik, eller alternativt
højreklik med efterfølgende "kør", giver ingen reaktion overhovedet.

Jeg er fuldkommen blank for løsnings-forslag, er der en venlig sjæl der har
et guldkorn ?

mvh Ebbe

Fra : kep

Dato : 27-04-07 22:15

"Ebbe [7000]" <es44_fake@pc.DanmarK> skrev i en meddelelse
> [...]
> højreklik med efterfølgende "kør", giver ingen reaktion overhovedet.
>
> Jeg er fuldkommen blank for løsnings-forslag, er der en venlig sjæl der

Hej
Jeg har ingen ide om, hvad som kan være galt.
Men jeg plejer at bruge "Tweak UI" til at reparere ikoner.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Du kan også prøve med jv16 PowerTools, den har en
funktion, som hedder "Start Menu Fixer".
Programmet er gratis at bruge i 30 dage.
http://www.macecraft.com/jv16powertools2006/

Ccleaner er et godt program til at rydde op med,
og holde computeren "ren" - og det er gratis
http://www.ccleaner.com/download/

Det er ikke sikkert du har fået fjernet alt snavs
"SuperAntiSpyware" skulle være et af de bedste
antispyware programmer til at scanne med.
http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE

Du kan også prøve at køre "Fortryd sidste systemgendannelse"
mener jeg det hedder. Men det påvirker de programmer
som er installeret siden.

Der er også den mulighed at starte op i "Fejlsikret tilstand"
Tryk F8 under opstart - og vælg "Sidst kendte fungerende konfiguration"
( hvor systemet virkede )

Det kan være, der er andre i gruppen, som har nogle bedre forslag.
Men det er hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om.
Måske noget af det virker

--
M.v.h.
kep

Fra : Ebbe [7000]

Dato : 28-04-07 18:48

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Hej
> Jeg har ingen ide om, hvad som kan være galt.
> Men jeg plejer at bruge "Tweak UI" til at reparere ikoner.
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Det vil jeg gøre et forsøg med.

> Du kan også prøve med jv16 PowerTools, den har en
> funktion, som hedder "Start Menu Fixer".
> Programmet er gratis at bruge i 30 dage.
> http://www.macecraft.com/jv16powertools2006/

Det var osse værd at prøve.

> [...]
>
> Det er ikke sikkert du har fået fjernet alt snavs
> "SuperAntiSpyware" skulle være et af de bedste
> antispyware programmer til at scanne med.

Er kørt, et af mine favoritprogrammer.

> Du kan også prøve at køre "Fortryd sidste systemgendannelse"
> mener jeg det hedder. Men det påvirker de programmer
> som er installeret siden.

Det er nok ikke rigtigt sagen, da jeg kun kunne starte op i fejlsikret.
Derfra kunne jeg køre systemgendannelse.

> Der er også den mulighed at starte op i "Fejlsikret tilstand"
> Tryk F8 under opstart - og vælg "Sidst kendte fungerende konfiguration"
> ( hvor systemet virkede )

Det forsøgte jeg i første omgang, uden det ønskede resultat.

> Det kan være, der er andre i gruppen, som har nogle bedre forslag.
> Men det er hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om.
> [...]

Jeg prøver de to førstnævnte i første omgang, tusind tak for svar.

mvh Ebbe