MS Windows
briani 27239
Kan jeg fjerne opstarts logon i XP ?
Fra : Henne

Dato : 26-04-07 22:51

Hej
Kunne godt tænke mig maskinen ike kom op med logon billede da den bruges til
MCE og derfor fjollet man skal opstarte sådan.

henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-04-07 23:03

Henne skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hej
> Kunne godt tænke mig maskinen ike kom op med logon billede da
> den bruges til MCE og derfor fjollet man skal opstarte sådan.
>
> henrik

I Start -> Kør

spriver du

control userpasswords2

- så kan du definere hvordan den skal starte op.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Pico

Dato : 26-04-07 23:36

Jan Vestergaard wrote:

> I Start -> Kør
>
> spriver du
>
> control userpasswords2
>
> - så kan du definere hvordan den skal starte op.

Eller også henter du MS Power Toys her
http://www.wintip.dk/xp/download/index.htm og installere TweakUI og under
Boot kan du bestemme om der skal være Look IN, der er også mange andre
smarte værktøjer i Tweak UI.
--
MVH
Pico

Fra : Jack

Dato : 27-04-07 12:31

"Henne" <henrikmainz@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kunne godt tænke mig maskinen ike kom op med logon billede da den bruges
> til MCE og derfor fjollet man skal opstarte sådan.

Som oftes hjælper det ved at gå ind på Microsoft update under
brugerdefineret, og så vælge Microsofr.net Framework, så forsvinde
loginvindu, du skal nok gøre det af to gange, da der er et par
sikkerhedsopdateringer du så skal ha´med

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 27-04-07 13:51

Det er ikke korrekt. At installere Frameworket vil ikke have nogen
indflydelse på dette.
Hvis der kun er en brugerprofil kan man sætte password til at være
blankt. Det vil gøre det. Ellers følg tidligere råd.

Fra : Jack

Dato : 27-04-07 21:17

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis der kun er en brugerprofil kan man sætte password til at være
> blankt. Det vil gøre det. Ellers følg tidligere råd.

Du skal stadig trykke login, - password eller ej.... det er Net framework
der laver problemet

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-04-07 15:05

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> At installere Frameworket vil ikke have nogen indflydelse på
> dette.

Nej, men hvis .NET Framework 1.1 er installeret på maskinen i
forvejen, vil det hjælpe at opdatere til .NET Framwork 1.1 SP1
eller nyere. <http://support.microsoft.com/kb/827072/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jack

Dato : 27-04-07 21:05

> Nej, men hvis .NET Framework 1.1 er installeret på maskinen i
> forvejen, vil det hjælpe at opdatere til .NET Framwork 1.1 SP1
> eller nyere. <http://support.microsoft.com/kb/827072/>.

Som jeg skrev ind under update og opdater... og det virker.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-04-07 21:33

Jack skrev:

> Som jeg skrev ind under update og opdater... og det virker.

Det benægter jeg heller ikke. Har selv løst det ved at opdatere
..NET Framework på efterhånden utallige WinXP-computere med samme
"problem", men det hjælper jo nok ikke noget, hvis Henrik i forvejen
ikke har .NET installeret, hvilket historien ikke melder noget om,
men det har han nu nok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jack

Dato : 27-04-07 22:42

> [...]
> "problem", men det hjælper jo nok ikke noget, hvis Henrik i forvejen
> ikke har .NET installeret, hvilket historien ikke melder noget om,

Det sammme her, tror v. 1.0 kommer automatisk ind med et eller andet de
fleste om ikke alle har ??

Fra : Jack

Dato : 27-04-07 22:44

PS

tror ved nærmere eftertanke, at den kommer sammen med sp2 ? Det passer på
flere af de pcére jeg har opdateret netframe på

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-04-07 22:55

Jack skrev:

> tror ved nærmere eftertanke, at den kommer sammen med sp2 ?

Nej, men det følger med til mange ting efterhånden. Ofte drivere til
grafikkort o.l.

--
Hilsen
Madsen