dll og JNI -> HJÆLP
Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 04-07-01 01:05

Hej alle

Jeg er i gang med et Java program, der indeholder noget kode i c++, der skal
læse fra en seriel port (com1). For at få overført data til Java er der
benyttet JNI (Java native interface), men... når jeg med Visual c++'s
compiler forsøger at lave en dll-fil, der skal "linke" til min c++ klasse
med kommandoen :
"cl -Ic:\jdk1.3.1\include -Ic:\jdk1.3.1\include\win32 -LD
serial.cpp -Fecom.dll"
får jeg følgende fejl:

LNK1104 cannot open file uuid.lib

Hvad kan være årsag til dette ???
Det er første gang jeg koder c++, så problemet kan godt være simpelt, men
det undrer mig at compileren spørger efter en tilsyneladende ligegyldig fil
(hvad bruges en *.lib fil til???). Jeg har prøvet at sætte stien til
uuid.lib i både path og under compileren's parametre.

mvh. Kristian Jakobsen

Fra : Jacob Vandborg

Dato : 04-07-01 07:31

[SNIP]
> Jeg er i gang med et Java program, der indeholder noget kode i c++, der
skal
> læse fra en seriel port (com1).
[SNIP]

Hvorfor bruger du ikke Sun's JavaComm API?

http://www.javasoft.com/products/javacomm/index.html

Mvh. Jacob