JS og ASP
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 19:23

Hej NG

Er det ok at blande ASP og JS kode...???
Er der nogle faldgruber...???

pseudoeks:
javascript
<%do until%>
jsvar = <%aspvar%>
<%loop%>
/script

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-04-07 21:34

bsn wrote:

> Er det ok at blande ASP og JS kode...???

Det sker fx i asp.net i stor stil
Ca på samme måde som man blander html og asp :)

> Er der nogle faldgruber...???

Tjohh man skal vel holde tungen lige i munden

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 22:10

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev

> Det sker fx i asp.net i stor stil

Jeg kender ikke asp.net...måske man skulle til at skifte - men ASP er nu et
dejligt relativt simpelt sprog...

> Ca på samme måde som man blander html og asp :)

Er det asp.net du mener her, eller er det blandingen af ASP og JS kode

> Tjohh man skal vel holde tungen lige i munden

Ja, det er helt rigtigt...

Bjarne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-04-07 07:26

bsn wrote:

> Er det asp.net du mener her, eller er det blandingen af ASP og JS kode

Begge dele
Se svar fra Jørn

Din serverside (fx VBScript) kode generer den clientside kode (html,
javascripts etc) som din internetbrowser arbejder med

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-04-07 07:30

Peter Lykkegaard wrote:

> Din serverside (fx VBScript) kode generer den clientside kode (html,
> javascripts etc) som din internetbrowser arbejder med

Fx
http://www.asptutorial.info/learn/ASP-javascript.asp

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 11:35

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev

> Fx
> http://www.asptutorial.info/learn/ASP-javascript.asp

Tak for det...ser lovende ud...
Kigger på det...
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-04-07 01:15

On Thu, 26 Apr 2007 20:22:46 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Er det ok at blande ASP og JS kode...???

Ja. [1]
DIn ASP-kode bliver jo afviklet på serveren, som så sender en HTML-fil
til klienten (brugeren/browseren).

HTML-koden kan så bestå af ren HTML/CSS eller HTML/CSS med JScript-kode,
som afvikles på klienten. Og denne kode kan fint skrives med ASP.

>Er der nogle faldgruber...???

Vel mest de sædvanlige, fx at ikke alle klienter understøtter JScript.
Tænk det på den måde, at browseren er ligeglad med, om den kode den får
sendt (kildekoden) er lavet i hånde eller genereret af en
ASP-applikation.

Og så selvfølgelig den med anførselstegn, hvor det kan blive lidt
"sjovt" at holde tungen lige i munden.

>pseudoeks:
<snip>

[1] Jeg går ud fra, at du mener clientside-side J(ava)Script?
Man kan nemlig også skrive ASP med JScript i stedet for VBScript.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 11:40

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev

> [...]
>
> HTML-koden kan så bestå af ren HTML/CSS eller HTML/CSS med JScript-kode,
> som afvikles på klienten. Og denne kode kan fint skrives med ASP.

Ja, Peters link var fint...

> [...]
> Tænk det på den måde, at browseren er ligeglad med, om den kode den får
> sendt (kildekoden) er lavet i hånde eller genereret af en

Ja, det er jo hagen ved JavaScript...

> Og så selvfølgelig den med anførselstegn, hvor det kan blive lidt
> "sjovt" at holde tungen lige i munden.

Ja, den er jo altid tricky...

> <snip>
>
> [1] Jeg går ud fra, at du mener clientside-side J(ava)Script?
> Man kan nemlig også skrive ASP med JScript i stedet for VBScript.

Ja...

Tak for udførligt svar...
Bjarne