Hjælp til tabelbredde
Fra : Rasmus Becks

Dato : 26-04-07 10:57

Hejsa

Jeg har et problem med en tabel. Den må kun være 100 pixel lang,
men teksten der står deri fylder mere end de 100 pixel. Derfor
strækker tabellen sig videre ud. Det samme gælder for min højde
som også strækker sig.
Jeg kan ikke finde noget i de tutorials som der ligger her på
siden, og vil derfor høre, om I kunne hjælpe mig.

Link til side:
https://www.lectio.dk/lectio/256/SkemaGenerator.aspx?type=elev&id
=1426964362

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-04-07 11:27

Rasmus Becks skrev:
> [...]
> Jeg kan ikke finde noget i de tutorials som der ligger her på
> siden, og vil derfor høre, om I kunne hjælpe mig.

Lidt i sagens natur får HTML-elementerne, inklusive
tabelceller, den udstrækning der skabes af elementernes
tekstindhold.

Hvis det ikke ønskes, må overflow-egenskaben tages i brug.
overflow:visible viser det overskydende indhold under
elementets underkant
overflow:hidden skjuler det overskydende indhold
overflow:auto skjuler det overskydende indhold, og
forsyner elementet med en lodret rulleskakt
overflow:scroll skjuler det overskydende indhold
og forsyner elementet med rulleskakter.

Du skriver om længde - mener du højde eller bredde?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Rasmus Becks

Dato : 26-04-07 12:41

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> overflow:scroll skjuler det overskydende indhold
> og forsyner elementet med rulleskakter.
>
> Du skriver om længde - mener du højde eller bredde?

Begge dele - Jeg har angivet en bestemt højde og en bestemt brede for
alle tabelkasserne, men de overholdes kun når de ikke fyldes helt ud
eller mere.

Hvor kan jeg få info omkring "overflow" kodning?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-04-07 15:55

Rasmus Becks skrev:

> [...]
> eller mere.
>
> Hvor kan jeg få info omkring "overflow" kodning?

http://www.w3.org/TR/CSS21/visufx.html#overflow

Jeg skriver lidt om det i artiklen:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/autocentrering.php

Selvom det står i w3c's specifikation er jeg ikke
sikker på at overflow-egenskaben kan anvendes på
en tabelcelle.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-04-07 18:16

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> skrev :

>Selvom det står i w3c's specifikation er jeg ikke
>sikker på at overflow-egenskaben kan anvendes på
>en tabelcelle.

Det gør det ikke, indholdet skal smides ind i en <div> med
angivet størrelse (og så ind i cellen).

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : mc´eren

Dato : 27-04-07 14:44

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Det gør det ikke, indholdet skal smides ind i en <div> med
> angivet størrelse (og så ind i cellen).
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)
ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-04-07 15:54

"mc´eren" <rlr@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen
> af ?? INGEN
> og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

Ja, det nytter jo ikke at fortælle dig, at Kerim er i sin fulde ret til at
skrive, hvad han vil i sin signatur, for det har mange før jeg forsøgt at
banke ind i din forsnævrede imitation af en hjerne...

Og hvad ved du om, om nogen har set dem - eller kommer til at se dem?!?
Ikke en skid! Lige som alle os andre - så velkommen i "Klubben"...

> og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
> stukket
> en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
> FUCK MUHAMMED.

Du kan jo passende rejse over til "Hitler 2"! Så kan I sidde og fortælle
hinanden, hvor "dygtige" I er!

> (René 1962, vers 1 og 2)
> Ateist ikke troende

Endnu et bevis på en IQ under frysepunktet!
En ateist er rigtig nok ikke tilknyttet nogen religion, men er man ateist
*tror* man på det videnskabelige, hvilket der heller ikke er meget bevis i -
kun overbevisning om, at det *nok* er foregået "sådan og sådan..."

Og med disse ord må jeg så ønske dig tillykke! Du er hermed kommet på min
"fan"-liste...

Med TROlig hilsen
--
"Julemanden"
(I daglig tale Dennis Munding)

Fra : mc´eren

Dato : 27-04-07 22:12

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (I daglig tale Dennis Munding)
>
>så gør dog som "kerim" konventer til islam og støt terrorismen som ikke er
det er ikke så mærkeligt at Dansk Folkeparti er så stort et parti som og det
bliver større og større og heldigvis for det
Mvh. René

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-04-07 23:37

On Fri, 27 Apr 2007 23:12:12 +0200, "mc´eren" <rlr@tdcadsl.dk> wrote:

>terrorismen
>hitler
>Dansk Folkeparti

Uanset hvad du mener om disse spændende mener, så har det ikke noget med
HTML at gøre. Og berettiger heller ikke til personforfølgelse.
Stop denne tråd.

FUT: dk.admin.netikette

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-04-07 12:14

Jørn Andersen skrev:

> Uanset hvad du mener om disse spændende mener, så har det ikke noget med
> HTML at gøre. Og berettiger heller ikke til personforfølgelse.
> Stop denne tråd.
>
> FUT: dk.admin.netikette

Det er ikke første jeg gang jeg ser
en FUT i denne sag, men jeg ser ikke
noget resultat, jeg mener de meddelelser,
hvor man skriver at de er FUT'et til
dk.admin.netikette dukker ikke op der?

Nu prøver jeg selv med en FUT.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-07 02:02

Dennis Munding skrev:

> Ja, det nytter jo ikke at fortælle dig, at...

Rene er helt udenfor pædagogisk rækkevidde, så
debat hjælper slet ikke.

Han har ligget i mit kill-filter længe - det burde du
også benytte dig af.

Gør selv noget ved det, du ved hvor han bor!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : mc´eren

Dato : 28-04-07 09:54

--
Mvh. René Rasmussen
Holbækvej 280, 4100 Ringsted

og hvis han vil have "kerim´s" adresse så kan han få den også