MS Windows
briani 27239
Hvad gør jeg nu?
Fra : marberg

Dato : 25-04-07 08:18

Jeg har reinstalleret XP Prof og har derfor slettet alt på HD. Efter
instal, har jeg ikke kunnet få mit CD Rom drev til at læse skiverne, og kan
derfor ikke indlæse alle hjælpeprogrammer på maskinen. Kan derfor ikke komme
på nettet.

Er det CD rom drevet der er defekt tror i? og skal man investere i et
ekstern. Hvad gør jeg?

Marberg

Fra : Anders

Dato : 25-04-07 08:33

Det er nok dit CD-Rom drev der ikke virker mere.
At sætte en ekstern i, gør ikke nogen forskel, da det nok skal installeres
via en USB port.

Så hvis jeg var dig, så vil jeg overveje et DVD drev istedet for (evt. en
brænder), da de efterhånden er blevet meget billige.

Fra : Henning

Dato : 25-04-07 12:48

On Wed, 25 Apr 2007 09:17:32 +0200, "marberg" <marberg@adslhome.dk>
wrote:

>Jeg har reinstalleret XP Prof og har derfor slettet alt på HD. Efter
Virkede dit drev under installation?

Fra : marberg

Dato : 25-04-07 13:32

> Virkede dit drev under installation?

Ja det gjorde det.

Marberg

Fra : Henning

Dato : 25-04-07 13:58

On Wed, 25 Apr 2007 14:32:29 +0200, "marberg" <marberg@adslhome.dk>
wrote:

>Ja det gjorde det.

Kan du boote på drevet? I så fald fejler det sikkert ikke noget,
nærmere sw-fejl.

Fra : marberg

Dato : 25-04-07 15:47

> Kan du boote på drevet? I så fald fejler det sikkert ikke noget,
> nærmere sw-fejl.
Ja det kan jeg, men min internetforbindelse er væk, og kan ikke få
forbindelse med mit netværkskort.
Ville prøve at hente driveren hos Broadcom, men kunne ikke oprette
forbindelse.
Marberg

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 27-04-07 14:38

Find den CD der fulgte med dit Motherboard og installer driveren
derfra.

Fra : marberg

Dato : 27-04-07 17:01

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Find den CD der fulgte med dit Motherboard og installer driveren
> derfra.

Ja det er nu meget godt, men DVD drevet lader som om det læser, men efter
kort tid slukker det.

Det er en HP Compaq dc 7100 med præinstalleret softvare. Måske er drevet i
udu?
Men hvad kan jeg så gøre.

Marberg