MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan afinstallerer man vista
Fra : LA

Dato : 24-04-07 18:00

Hej, jeg har en Acer Travelmate 2490 med Win Vista basic.
Hvordan afinstallerer man vista og installerer win xp Home?

Det er åbenbart ikke så lige til, da menuen "Installer windows Xp" er
nedtonet, når man via "Start", "Kør..." activerer setup.exe på winXP CD'en.

Det er heller ikke lykkedes mig at boote op på Cd'en, selv om "Boot priorty
order" står på CDROM og Bootmenuen er activeret med F12. Den skøjter bare
henover og starter vista op.

Er der nogen der ved hvordan?
Lars

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-04-07 18:21

LA skrev:

> Det er åbenbart ikke så lige til, da menuen "Installer windows
> Xp" er nedtonet, når man via "Start", "Kør..." activerer
> setup.exe på winXP CD'en.

Du skal boote på WinXP cd'en.

> Det er heller ikke lykkedes mig at boote op på Cd'en, selv om
> "Boot priorty order" står på CDROM og Bootmenuen er activeret
> med F12. Den skøjter bare henover og starter vista op.

På min forrige og nuværende computer skal man trykke en tast under
opstarten for at boote på et optisk medie. Det står på skærmen lige
så snart den opdager, at der er en bootbar cd eller dvd i.

--
Hilsen
Madsen

Fra : LA

Dato : 24-04-07 18:50

> Du skal boote på WinXP cd'en.

> Hilsen
> Madsen

Tak for hjælpen - det var en andet menupunkt under F12.
Mvh. Lars