Kontakte RealVNC på en computer bag router
Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 25-04-07 14:25

Kan jeg kontakte en realvncserver der sidder bag en router ?
på lokalnetværket har computeren jo adressen f.eks.192.168.0.2.

Den adresse kan man jo ikke taste ind på realvns viewer på en computer
udenfor netværket :)

Skal man ud i noget portforwarding ?

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 25-04-07 14:50

ttdifferent@gmail.com skrev:
> [...]
> på lokalnetværket har computeren jo adressen f.eks.192.168.0.2.
>
> Den adresse kan man jo ikke taste ind på realvns viewer på en computer

Ja lige præcis. Portforward og brug den externe IP. Jeg mener VNC bruger
port 5900

VNC også en reverse mulighed, hvis den anden ende er til at kontakte.

Du kan også se på hamachi - og lave et privat VPN - virker ret cool og
giver mange andre gode muligheder.

MvH

/Andreas

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 27-04-07 17:34

Hejsa

>Skal man ud i noget portforwarding ?

Ja, det skal du, eller en "virtuel server" elelr hvad din router
kalder det.

Du skal sørge for at både port 5800 og 5900 viderestilles

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk