send videre efter x sekunder
Fra : tidemann

Dato : 26-04-07 01:26

Kan jeg på nogen måde sende brugeren videre til en anden side, efter at han har modtaget besked om
at mailen er sendt?

Det skal vel flettes ind, men jeg aner ikke hvordan.
Jeg kan ikke sætte det i headeren, for hvis den nu ikke er udfyldt korrekt, er det jo ikke smart at
sende til f.eks. index.shtml

Er der en rar sjæl der kan hjælpe mig?

if(array_key_exists($make,$mailTo))
mail(implode(",",$mailTo[$make]),$emne,$besked,$header);
else
echo "Ingen mailadresser fundet...";{
echo "<p>Tak for din henvendelse $navn. Jeg svarer så hurtigt som muligt.</p>";
}
}
else {
echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</p>";
}
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
}
else {
echo '<p>Desværre, verifikationskoden kunne ikke godkendes!</p>';
}
}
?>

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 26-04-07 10:44

"tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> writes:

> [...]
> Jeg kan ikke sætte det i headeren, for hvis den nu ikke er udfyldt
> korrekt, er det jo ikke smart at sende til f.eks. index.shtml

Hvis jeg har forstået det korrekt så kan du bruge en meta refresh ?
Den kan bruges selvom der er output før redirect og der kan sættes
et antal sekunder på før den skal refresh.

http://en.wikipedia.org/wiki/Meta_refresh

--
Henrik Hansen

Fra : tidemann

Dato : 26-04-07 11:33

Henrik Hansen wrote:

> Hvis jeg har forstået det korrekt så kan du bruge en meta refresh ?
> Den kan bruges selvom der er output før redirect og der kan sættes
> et antal sekunder på før den skal refresh.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Meta_refresh

Det har jeg prøvet, men det duer ikke.
Hvis mailen ikke er udfyldt korrekt, skal de jo ikke sendes til index.shtml, så skal de gå tilbage
og udfylde resten.

Se her http://www.mettemia.dk/bestillingsformular.php
prøv at trykke på send mail _uden_ at skrive i felterne.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 26-04-07 11:49

> [...]
>
> Se her http://www.mettemia.dk/bestillingsformular.php
> prøv at trykke på send mail _uden_ at skrive i felterne.

Så kan du vel regge de ting de har udfyldt i en session og så smide
dem tilbage til formular siden og på den formular side tjekke om der
er nogle ting gemt i session for felterne.. Derved kan man submitte
med fejl mange gange osv.

--
Henrik Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-04-07 20:44

tidemann wrote:
> [...]

> echo "Ingen mailadresser fundet...";{
> echo "<p>Tak for din henvendelse $navn. Jeg svarer så hurtigt som

Her ville jeg (med echo ?) lægge et javascript, der tæller ned og derefter
viderestiller til ønsket side.

> }

Spørg i clientside om, hvordan præcis et sådant script skal skrues sammen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : tidemann

Dato : 28-04-07 10:03

Erik Ginnerskov wrote:

> Her ville jeg (med echo ?) lægge et javascript, der tæller ned og derefter
> viderestiller til ønsket side.

> Spørg i clientside om, hvordan præcis et sådant script skal skrues sammen.

Tak.

Jeg spurgte også på Eksperten.dk og dette virker:
echo '<script type="text/javascript">
function gogo()
{
window.location.href="index.shtml";
}
window.onload = function() {
setTimeout( "gogo()", 2000 );
}
</script>';

og så har jeg sat et history.go -1 link på de andre beskeder.

Hvis andre har brug for det

Fra : Martin

Dato : 27-04-07 09:14

tidemann wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke sætte det i headeren, for hvis den nu ikke er udfyldt
> korrekt, er det jo ikke smart at sende til f.eks. index.shtml

Derfor man sætter en meta refresh, og selvfølgelig sørger man får ikke
at outputte noget som helst til browseren, før man har alle tekster i
fx. en variabel eller lign.

> Er der en rar sjæl der kan hjælpe mig?
>
> if(array_key_exists($make,$mailTo))
> mail(implode(",",$mailTo[$make]),$emne,$besked,$header);
> else

echo '<html>';
echo '<head>';
echo '<meta refresh...>';
echo '</head>';
echo '<body>';

> [...]
> }
> else {
> echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";

echo '</body>';
echo '</html>';

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-07 23:28

Martin wrote:

> Derfor man sætter en meta refresh,

Beklager, meta-refresh kan ikke bruges her, da den skal stå i sidens header
og Marianne skal bruge en funktion, der står et bestemt sted i et asp-script
i sidens body - sådan, at funktionen kun aktiveres, hvis en mail er blevet
afsendt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 30-04-07 09:00

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> writes:

> [...]
> i sidens body - sådan, at funktionen kun aktiveres, hvis en mail er blevet

Meta refresh skal da ikke så i headeren, der kan sagtens være output
før man indsætter en meta refresh. Det er kun hvis du sender en
Location med Header() funktionen der ikke må være output.

--
Henrik Hansen