Ligger filen i $_FILES ??
Fra : Dude

Dato : 25-04-07 14:31

Hvordan er det nu:

I en form (enctype="multipart/form-data") hvor der sendes en fil:

<input type="file" name="billede">

- Burde jeg så ikke kunne håndtere filen her: $_FILES['billede'] ??

- Eller hvad?

Mvh
John

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 25-04-07 19:57

"Dude" <post@XxXx_mejlgade.dk> wrote in message
> - Burde jeg så ikke kunne håndtere filen her: $_FILES['billede'] ??

http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

Ellers prøv:

print_r ($_FILES);

....og se hvad du har af data.

Martin Rasmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-07 22:56

Dude skrev:

> I en form (enctype="multipart/form-data") hvor der sendes en fil:
> <input type="file" name="billede">
> - Burde jeg så ikke kunne håndtere filen her: $_FILES['billede'] ??

Nej, $_FILES skal have to parametre. Her kan du læse om det, men
der er muligvis bedre sider i manualen:

   http://dk2.php.net/manual/da/function.is-uploaded-file.php

--
Bertel

Fra : Dude

Dato : 26-04-07 08:28

Bertel Lund Hansen wrote:

>    http://dk2.php.net/manual/da/function.is-uploaded-file.php

Tak, - hvordan er det nu jeg ser hvad der står i php.ini ?

John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-07 08:42

Dude skrev:

> Tak, - hvordan er det nu jeg ser hvad der står i php.ini ?

Det ved jeg ikke. Du kan få meget at vide ved at bruge kommandoen
phpinfo() i en PHP-fil hvor der ikke behøver stå andet.

Jeg tror nok at jeg kan logge ind hos min udbyder og finde en vej
til at redigere php.ini, men jeg har aldrig gjort det.

--
Bertel