Lave kunstig browser?
Fra : TNE

Dato : 25-04-07 12:32

Jeg har tænkt mig at lave en kunstig browser for sjov på min
hjemmeside. Hvliken kode skal jeg bruge for at få en adresse fra
et input text felt til src'en i iframen min kode ser midlertidigt
sådan ud:

><input type="text" name="ad"><button
onclick="fram.src.ad;">Gå</button>

Hvad skal jeg gøre for at det virker?

MVH.

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 26-04-07 09:04

TNE wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> hjemmeside. Hvliken kode skal jeg bruge for at få en adresse fra
> et input text felt til src'en i iframen min kode ser midlertidigt

For at sætte noget i en iframe, skal du bruge fuld adressering af
iframen i scripting. Det er noget med sikkerhed.
Dvs. at selvom din iframe har en id, skal du bruge syntaxen
document.all.fram.src="..". Også hvis du vil adressere andre
elementer i iframen.
Desuden kræver i hvert fald IE, at du sætter en variabel -
document.domaine - til det faktiske domæne, både i dit oprindelige
site, og den HTML du henter ind i iframen. I hvert fald hvis script
i iframe skal kunne adressere i den oprindelige side.

Birger

Fra : TNE

Dato : 26-04-07 13:49

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> site, og den HTML du henter ind i iframen. I hvert fald hvis script
> i iframe skal kunne adressere i den oprindelige side.

Hvor og hvordan sætter man en document.domaine var og hvordan får man
.. i:

document.all.fram.src=".."

til at henvise til valuen i et input text felt?

Jeg er nybegynder i javascript, så det er lidt volapyk :)

Fra : Birger Sørensen

Dato : 27-04-07 18:35

> [...]
>
> document.all.fram.src=".."
>
> til at henvise til valuen i et input text felt?
>
> Jeg er nybegynder i javascript, så det er lidt volapyk :)

Så skal du måske lære lidt, før du kaster dig ud i større opgaver... :)

I <head> skriver du
<script type="text/javascript">
document.domain = "dit domain";
</script>

html:
<input type="text" id="URLname" value="Gå til URL"
onclick="document.all.fram.src=document.all.value;" />
<iframe id=fram" />

Ved ikke om det lader sig gøre i FF - men skulle virke i IE og Opera.
Koden ikke afprøvet..

Birger

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 28-04-07 00:25

On 26 Apr 2007 08:03:40 GMT, Birger Sørensen
<sdcXfjernX@bbsorensen.com> wrote:

> [...]
>site, og den HTML du henter ind i iframen. I hvert fald hvis script
>i iframe skal kunne adressere i den oprindelige side.

Men det er der vel ikke brug for i en "browser"?
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.