Spamindstillinger i TB2
Fra : Mr. Mox

Dato : 26-04-07 07:08

Jeg har været i både "Indstillinger" og "kontoindstillinger" og udført
hvad der har været omtalt i den lange tråd om emnet som Michael R startede.

I venstre side af arbejdsbordet(?) under Lokale mapper har jeg både en
mappe der hedder SPAM med en gul tingest foran, og, en der hedder SPAM
med flammen foran. Jeg har hidtil klikket på meddelelserne og trukket
dem over i "den gule msppe", men fandt pludseligt ud af at hvis man kun
klikker på meddelelsen, så går den i den mappe med flammen på!!

Længe leve "Blind høne effekten"

Med venlig hilsen Mr. Mox

Behøv's jeg begge mapper?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-04-07 08:07

Den 26-04-07 08.07 skrev Mr. Mox følgende:

> I venstre side af arbejdsbordet(?) under Lokale mapper har jeg både en
> mappe der hedder SPAM med en gul tingest foran, og, en der hedder SPAM
> med flammen foran.
>
> Behøv's jeg begge mapper?

Det skulle være nok med den med flammen. Men hvis de begge hedder præcis
det samme, risikerer du problemer, hvis du sletter den unødvendige. Hvis
du alligevel vil slette den gule mappe, vil det være en god ide først at
lave en backup af din Thunderbird-profil, så du kan gendanne den igen om
nødvendigt.

I så fald:
Funktioner => Kontoindstillinger => marker Serverindstillinger i
oversigten til venstre => sæt flueben ud for Gem meddelelser på serveren
=> OK. Dette er blot en sikring, så du ikke mister mail, hvis det bliver
nødvendigt at gendanne backuppen.
Luk Thunderbird => Klik på start => Kør => skriv: %appdata% => OK => lav
en kopi af mappen Thunderbird og kald den "Kopi af Thunderbird" => start
Thunderbird og slet den uønskede mappe.

Virker alt som det skal, så: Funktioner => Kontoindstillinger =>
Serverindstillinger => fjern flueben ud for Gem meddelelser på serveren.
Du kan også slette backuppen: Start => Kør => skriv: %appdata% => OK
=> slet mappen "Kopi af Thunderbird".

Virker det ikke efter sletning af mappen, og du skal gendanne backuppen:
Luk Thunderbird => Start => Kør => skriv: %appdata% => OK => slet mappen
Thunderbird => omdøb mappen "Kopi af Thunderbird" til "Thunderbird" =>
Start Thunderbird => Funktioner => Kontoindstillinger =>
Serverindstillinger => fjern flueben ud for Gem meddelelser på serveren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : Mr. Mox

Dato : 26-04-07 18:03

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
Jeg har gjort som du skrev og alt funker nu, dog måtte jeg lige tømme
papirkurven for den gule mappe der var smuttet ind i papirkurven.
Tak for hjælpen Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 26-04-07 18:10

Mr. Mox skrev:

> Jeg har gjort som du skrev og alt funker nu, dog måtte jeg lige tømme
> papirkurven for den gule mappe der var smuttet ind i papirkurven.
> Tak for hjælpen Mr. Mox

Hov Hov. Jeg modtog lige en spam UDEFRA, den kom i indbakke med
flammeikon. Da jeg klikkede på den blev den åbnet!!!!! Kan man ikke
undgå at den åbner sig. Hvis jeg åbner den i Spam-mappen og fjerner
flammen, trækker den tilbage i Indbakke og der klikker for at sætte en
flamme på den, SÅ går den straks tilbage i spammappen??? Det er da bøvlet?

Mvh Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-04-07 21:49

Den 26-04-07 19.10 skrev Mr. Mox følgende:

> Hov Hov. Jeg modtog lige en spam UDEFRA, den kom i indbakke med
> flammeikon. Da jeg klikkede på den blev den åbnet!!!!! Kan man ikke
> undgå at den åbner sig.

Bare rolig, den skader ikke. Selv billeder er slået fra i den. Du kan
muligvis flytte den med højre museknap, uden den åbnes.

Du kan også indstille Thunderbird til automatisk at flytte de
spammarkerede mails over i spammappen [1]. Men det kan måske være en god
ide lige at vente med det til efter et par uger, når filtret er blevet
oplært, så risikoen for at legitime mails ryger over i spammappen minimeres.

[1] Funktioner => Kontoindstillinger => markér Spamindstillinger i
oversigten til venstre => flueben ud for Flyt nye spam-meddelelser til
=> sørg for, at der er mærke ud for "Spam" mappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Mr. Mox

Dato : 27-04-07 06:45

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> ide lige at vente med det til efter et par uger, når filtret er blevet
> oplært, så risikoen for at legitime mails ryger over i spammappen
Tak for rådet, jeg ser det også er i hæftet. mvh Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 27-04-07 06:49

Mr. Mox skrev:
> [...]

Naaajj, det med at flytte med højre museknap kan jeg nu ikke på min maskine.