Vista Mail + Digital signatur
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 25-04-07 19:13

Hej

Kørende Vista Ultimate, stopper min mail hvis jeg forsøger at sende en mail
der er digital signatur på. Den skriver at den har forhindret et program i
at eksekvere..

Hvordan giver jeg tilladelse til at lade Digital Signatur køre????

/Finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-07 19:40

Den 25-04-07 20.13 skrev Finn Stampe Mikkelsen følgende:

> Kørende Vista Ultimate, stopper min mail hvis jeg forsøger at sende en mail
> der er digital signatur på. Den skriver at den har forhindret et program i
> at eksekvere..

Hvad er det, der stopper mailen? Windows Mail, Vista eller et
sikkerhedsprogram?

Giv os gerne den præcise fejlmeddelelse, og tjek samtidig, hvad der står
på titellinjen i vinduet med meddelelsen (der står sikkert, hvilket
program der har stoppet mailen).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 25-04-07 21:12

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en brølende
> ko med det gratis program Noisy Keyboard.

Hej

Det er Windows Mail der afslutter og genstarter. Der skrives en fejl-melding
om at der har været forsøgt startet et program, at man kan trykke på boksen
og få en beskrivelse af fejlen... Her er hvad der så kommer op:

===============================
Hvad er Forhindring af datakørsel?

Forhindring af datakørsel (også kaldet DEP - Data Execution Prevention) er
en sikkerhedsfunktion, der kan beskytte din computer mod virus og andre
sikkerhedstrusler. Skadelige programmer kan forsøge at angribe Windows ved
at køre (også kaldet eksekvere) kode fra områder af systemhukommelsen, der
er reserveret Windows og andre godkendte programmer. Disse former for angreb
kan skade dine programmer og filer.

Forhindring af datakørsel kan hjælpe med at beskytte computeren ved at
overvåge programmer for at sikre, at de bruger systemhukommelse på en
forsvarlig måde. Hvis Forhindring af datakørsel opdager et program på
computeren, der bruger hukommelse forkert, lukkes programmet, og du modtager
besked.

Det sker KUN hvis jeg påhæfter en email min digitale signatur..... Skærmen
blegner iøvrigt, som når et program ikke svarer...

/Finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-07 22:16

Den 25-04-07 22.11 skrev Finn Stampe Mikkelsen følgende:

> [...]
>
> Det sker KUN hvis jeg påhæfter en email min digitale signatur..... Skærmen
> blegner iøvrigt, som når et program ikke svarer...

Meget specielt. Prøv at kontakte TDCs support på signaturen på tlf. 80
80 15 81. Og meld endelig tilbage, hvad de siger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 26-04-07 11:57

I demand that Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> may or may not have
written in news:462fc52d$0$824$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Meget specielt. Prøv at kontakte TDCs support på signaturen på tlf. 80
> 80 15 81. Og meld endelig tilbage, hvad de siger.

Vista og Digital Signatur har (haft) problemer - Vista er for restriktiv
til at tillade at den Digitale signatur kan bruges!! Se følgende Google
søgning http://korturl.dk/SdXZQ (http://www.google.com/search?
hl=en&rls=com.microsoft%3Ada-DK%3AIE-SearchBox&rlz=
1I7GGLJ&as_qdr=all&q=vista+%22digital+signatur%22&lr=lang_da)

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-04-07 12:38

Den 26-04-07 12.56 skrev Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)
følgende:

> Vista og Digital Signatur har (haft) problemer - Vista er for restriktiv
> til at tillade at den Digitale signatur kan bruges!!

Ups! Det har jeg slet ikke været opmærksom på. Jeg har netop skrevet et
hæfte om IE7, hvor det burde have været med. Men jeg kan da heldigvis nå
at få det med i det hæfte, jeg er ved at skrive om Vista - mange tak!

Jeg har netop talt med TDCs support og herefter med IT- og
Telestyrelsen. Der arbejdes stadig på en løsning på problemet i Internet
Explorer, men ingen af stederne har man hørt om problemer med Windows
Mail. Deres egne test har ikke afsløret problemer med Windows Mail.

Umiddelbart lyder det jo til, at fejlmeddelelsen svarer meget fint til
problemet i IE7, men man gættede på, at der måske kunne være andre ting,
der spillede ind. IT- og Telestyrelsen vil undersøge det nærmere og
vende tilbage, og så vender jeg også tilbage med deres svar.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Lone

Dato : 26-04-07 13:56

> [...]
>skrevet et hæfte om IE7, hvor det burde have været med. Men jeg
>kan da heldigvis nå at få det med i det hæfte, jeg er ved at skrive

Hmmm....og så grifler du også lidt om det på din IE7 - side eller hvodden?
(hvis nu ikke det står i heftet.....(der ikke er kommet endnu ;) ......altså så
os der ikke liiiige bruger Vista også kan blive lidt 'klågere'......:)

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-04-07 14:27

Den 26-04-07 14.55 skrev Lone følgende:

> Hmmm....og så grifler du også lidt om det på din IE7 - side eller hvodden?

Når der kommer en løsning, vil jeg skrive om den på hæftets hjemmeside.
Jeg glemte at bringe dette link i forrige indlæg:
http://www.digitalsignatur.dk/visNyhed.asp?artikelID=1000

Det er en lille nyhed fra Digital Signaturs side om problemet, men altså
ingen løsning ud over, at man kan bruge Firefox i stedet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.

Fra : Lone

Dato : 26-04-07 16:35

> Når der kommer en løsning, vil jeg skrive om den på hæftet
> hjemmeside.

Super!

--
vh Lone

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 26-04-07 16:16

> [...]
>
> Meget specielt. Prøv at kontakte TDCs support på signaturen på tlf. 80 80
> 15 81. Og meld endelig tilbage, hvad de siger.

De sagde:

Det yder vi sandeligt ikke support på. Så kunne vi jo ikke bestille andet.
Du må kigge på vores hjemmeside og finder du ikke svar der, kan vi ikke
hjælpe dig.

Så meget for kunde-support...

/Finn