Harddisk i stykker - virkelig nødvendigt a~
Fra : Morten

Dato : 25-04-07 11:54

Hej

Jeg har en PC med een harddisk. Når jeg åbner et program i Windows, eller en
avanceret hjemmeside eller andet hvor dan skal søge et nyt sted på
harddisken, så snurre den på følgende måde - 4 snurrelyde efter hinanden -
pause - 4 snurrelyde efter hinanden - pause ... og det gør den så ca. 6 - 8
gange (af 4 lyde) og så er den færdig ... computeren virker som den skal,
den holder bare en pause og står og snurrer hver gang jeg åbner noget nyt.
Jeg har prøvet scandisk o.l. men den vil ik rigtig gennemføre noget...

Min eneste ide er at formatere disken og se om den virker - og ellers
skrotte den, men det er surt at skulle bruge en masse timer på at gendanne
maskinen og kopiere alt frem og tilbage, så er der nogen der har et forslag
til en løsning?

/Morten

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-04-07 12:13

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> skrotte den, men det er surt at skulle bruge en masse timer på at gendanne
> maskinen og kopiere alt frem og tilbage, så er der nogen der har et

Den lyder syg. Se om du ikke kan få taget en kopi/image af disken over på en
anden/ny disk. Der er et fænomen der hedder termisk rekalibrering, som kunne
lyde henaf det du beskriver.. Det kan forekomme hvis man kører lang tid på
en harddisk, og den så bliver nød til at kalibrere efter som den bliver
varmere og varmere, men det burde ikke komme bare ved at åbne et program.

Hvor varm bliver din hd forøvrigt. Check eventuelt med et program som
speedfan.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-04-07 12:18

> [...]
> avanceret hjemmeside eller andet hvor dan skal søge et nyt sted på
> harddisken, så snurre den på følgende måde - 4 snurrelyde efter hinanden

Hov, jeg glemte. De virkelige eksperter sidder ovre i dk.edb.hardware.drev.
Måske du kan få mere hjælp der.

Bjarne K.