Valg af 2.5" drev: Ultra ATA 100/Ultra ATA~
Fra : Michael Zedeler

Dato : 23-04-07 21:53

Hej.

Jeg har en ældre Dell-laptop, som trænger til at få en ny harddisk. Så
vidt jeg kan se, har den en Ultra ATA 100-controller (den kalder sig
selv for Intel 82801DBM Ultra ATA), men hvis nu den tilfældigvis kunne
bruge en ATA 133-disk, ville jeg jo foretrække det, så mit spørgsmål er:
hvis jeg køber en Ultra ATA 133-harddisk, stopper den i min computer og
det viser sig at den kun kan klare ATA133, hvad så? Vil det virke eller ej?

Næste spørgsmål er: hvordan er erfaringerne med 2.5" drev der kører 7200
rpm? Støjer de mærkbart mere end drev der kører 5400 rpm?

Mvh. Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-07 23:01

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> wrote in message

> vidt jeg kan se, har den en Ultra ATA 100-controller (den kalder sig selv
> for Intel 82801DBM Ultra ATA), men hvis nu den tilfældigvis kunne bruge en
> ATA 133-disk,

Under normale omstændigheder kan du godt. Jeg tør bare ikke love det, når vi
taler Dell. Men jeg har to råd til dig: 1) Kontakt Dell - hvis du er
heldig/dreven fortæller de dig svaret. Du kan evt. lade som om du gerne vil
købe en disk af dem.....og købe den til halv pris på nettet/i nærmeste
butik.

mvh
///M

Fra : Kim

Dato : 24-04-07 08:35

On Mon, 23 Apr 2007 22:53:28 +0200, Michael Zedeler <michael@zedeler.dk>
wrote:

>Næste spørgsmål er: hvordan er erfaringerne med 2.5" drev der kører 7200
>rpm? Støjer de mærkbart mere end drev der kører 5400 rpm?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim