Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at animere en streg/tekst
Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 24-04-07 23:14

Hej NG

Ved I om der findes et software/grafikprogram som har den mulighed her:

- Man skriver en tekst/et ord og vha. et klik generer den så en
animation/videofil/grafikfil som viser hvordan blyanten/pennen starter med
at skrive ordet og færdiggøre den.

Jeg har set animationer af sådan noget - med en fyldepen som skriver ordet
og man ser den bevæge sig fra venstre mod højre og teksten skrives så i takt
med fyldepenen flytter sig.

Håber I kan hjælpe eller give mig gode links til svar.

vh

X-postet i: dk.edb.grafik, dk.edb.internet.software

Fra : Rado

Dato : 26-04-07 15:57

On Wed, 25 Apr 2007 00:14:21 +0200, "Lynge-Nielsen"
<lynge.nielsen@hot_REMOVETHIS_mail.com> wrote:

> [...]
>
>- Man skriver en tekst/et ord og vha. et klik generer den så en
>animation/videofil/grafikfil som viser hvordan blyanten/pennen starter med

Hvis man har en tegneplade og et screen capture program kan man lave
noget som det her:

http://spiritboards.org/temp/test.avi

Det hakker lidt i det men det skyldes at maskinen her ikke er hurtig
nok til at trække både tegneplade og capture program på samme tid.

(iøvrigt eksisterer dk.edb.internet.software vist ikke længere, i alt
fald ikke på TDCs server).

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 28-04-07 00:53

Hejsa.
Har desværre ikke en tegneplade og jeg vil gerne have animationen ud fra en
bestemt font.
Vh

Fra : Niels

Dato : 27-04-07 17:19

Det kan denne her:
http://www.outerspace-software.com/bixelangelo.html

"Lynge-Nielsen" <lynge.nielsen@hot_REMOVETHIS_mail.com> skrev i en
meddelelse news:43f5a$462e812b$5293edf5$13956@news.arrownet.dk...

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 28-04-07 00:54

"Niels" <no@adress.com> skrev i en meddelelse
> Det kan denne her:
> http://www.outerspace-software.com/bixelangelo.html

Ideen var god nok - men det skulle helst være ud fra en bestemt font.
Så håndskrevet duer desværre ikke.
Vh