Kald det kærlighed som polyfonisk ringeton~
Fra : Poul Johannsen

Dato : 22-04-07 10:42

Hej

Hvor kan man finde Kald det kærlighed, som polyfonisk ringetone.
Kan man få den gratis eller et sted hvor den ikke er særlig dyr.
Kender en der man den til en nokia 5140i.

På forhånd tak.

Mvh Poul

Fra : Anders

Dato : 22-04-07 11:02

Hvorfor ligger du den ikke ind som MP3 fil istedet for, det lyder trods alt
bedre ?

"Poul Johannsen (slet 62RMY)" <poul_johannsen@62RMYhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11772352310.62850774217662@dtext.news.tele.dk...

Fra : Poul Johannsen

Dato : 22-04-07 11:29

Hej

>Hvorfor ligger du den ikke ind som
>MP3 fil istedet for, det lyder trods alt
>bedre ?

Jeg har den selv liggende som mp3 på min mobil SE W810i.
Men den anden har en N5140i og mp3filen fylder 3.5 mb og det er
for en stor fil til N5140i.

Mvh Poul

Fra : Anders

Dato : 22-04-07 12:13

Telefonen har 3.5 MB. hukommelse !
- Så den burde reelt kunne være der.

Hvis den ikke kan være der, så kan det skyldes at du har SMS beskeder og
spil liggende der fylder op.

Dem kan du starte med at slette.

"Poul Johannsen (slet JDKRU)" <poul_johannsen@JDKRUhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11772380720.850138501079115@dtext.news.tele.dk...

Fra : Peter

Dato : 22-04-07 13:48

Hej.

Hvad med reelt at hjælpe manden i stedet for det der pjat ??
- nå nej, det magter du vel ikke......

Det kunne jo være at hukommelsen skulle bruges til bare LIDT andet end en
ringetone.....!

--
Peter

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-04-07 14:03

> Hvad med reelt at hjælpe manden i stedet for det der pjat ??
> - nå nej, det magter du vel ikke......

Nåh, du bryder dig heller ikke synderligt om ham? :)

> Det kunne jo være at hukommelsen skulle bruges til bare LIDT andet end en
> ringetone.....!

Det tænkte jeg også Men Anders har åbenbart kun 1 ringetone på hans
telefon, og ingen plads til SMS'er, siden han kan foreslå det :D

Desuden er der ikke dynamisk hukommelse i den, så telefonen er skideligeglad
med om du fylder 3,5 mB MP3 på den, hvad angår beskeder.

Troels

Fra : Peter

Dato : 22-04-07 15:13

Hej.

> Nåh, du bryder dig heller ikke synderligt om ham? :)

Jo jo, jeg har skam ikke noget imod Anders.....
- kun de gange hvor han svare på indlæg med tåbeligheder, eller direkte
forkerte oplysninger....

Så kan du jo selv regne lidt på den....

--
Peter

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-04-07 15:47

> Så kan du jo selv regne lidt på den....

Ah. Konstant, altså.

Troels

Fra : Kenned

Dato : 23-04-07 13:37

Peter wrote:
> [...]
>
> Jo jo, jeg har skam ikke noget imod Anders.....
> - kun de gange hvor han svare på indlæg med tåbeligheder, eller

Jeg synes egentlig anders' indlæg trods alt er mere relevant end dine...

Kenned
Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : Lars Christensen

Dato : 23-04-07 14:48

On Mon, 23 Apr 2007 14:36:30 +0200, "Kenned" <tgs@stofanet.dk> wrote:

>Jeg synes egentlig anders' indlæg trods alt er mere relevant end dine...

Og mere relevant end dine.
Og hvad kan vi så lære af det? Hverken Anders eller Kenned skriver
relevante indlæg.

Fra : ai

Dato : 22-04-07 13:44

brug din Mp3 fil, send den gennem et editerings program
(for eks. Soundforge) eller lignende, skær den ned til det halve eller
mindre, det er vel ikke nødvendigt at din ringetone spiller
ca 5 minutter.
v/h ai

Fra : Anders

Dato : 22-04-07 12:45

Det skal man nok passe lidt på med, hvis det skal lyde nogenlunde OK

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-04-07 13:03

> Det skal man nok passe lidt på med, hvis det skal lyde nogenlunde OK

Alt over 60 kbit på en mobiltelefon er spildt, hvis det skal ud igennem
højttaleren på telefonen. 128/160/192/VBR er spildt som ringetone. 1 minut,
60 sekunder, fylder ca. 450 kB, hvilket der fint er plads til på mandens
telefon. Og efter 60 sekunder har telefonen i den anden ende alligevel
automatisk lagt på - "Intet svar".

Troels

Fra : Peter

Dato : 22-04-07 13:46

Hej.

> Det skal man nok passe lidt på med, hvis det skal lyde nogenlunde OK

Men når nu spørgeren ville være godt nok tilfreds med en Midi tror du så
ikke at en nedskåret MP3 er udemærket ?? *LOL*
Anders, Anders, Anders........tsk tsk tsk....!

--
Peter

Fra : ai

Dato : 22-04-07 14:14

Det skal man nok passe lidt på med, hvis det skal lyde nogenlunde OK

du har nok misforstået hvad jeg skrev, du skal ikke komprimere
filen yderligere, derimod "klippe" det ud af melodien, som du synes er
væsentlig
for ringetonen. Mine ringetoner fylder typisk 500Kb Mp3, svarende til ca 1
minut ringetone
originalmelodien fylde 5.3 Gb. Alle mine original melodier er samplet med
48000 Hz
det giver en hørbar dynamik, og alt lyder som den originale (når man tager
hensyn til
mobilens evne til musikgengivelse.
v/h ai

Fra : Anders

Dato : 22-04-07 14:09

At originalmelodien fylder 5.3 MB, afhænger da helt hvordan den er
komprimeret.

Jeg komprimere mine filer med 44100 Hz.
Den hørbare dynamik, afhænger meget af dit udstyr.

Fra : Peter

Dato : 22-04-07 15:14

Hej.

> Den hørbare dynamik, afhænger meget af dit udstyr.

- og vi snakker altså stadig om en ringetone, hvor spørgeren ville have
været tilfreds med en Midifil....

--
Peter

Fra : Poul Johannsen

Dato : 22-04-07 17:42

Hej

>- og vi snakker altså stadig om en
>ringetone, hvor spørgeren ville have
>været tilfreds med en Midifil....

Mp3 skal bare kunne bruges på N5140i, som polyfonisk ringtone.
Jeg vil prøve et editerings program, som ai anbefalede.
Prøver det mandag, når jeg kommer fra arbejdet.

Mvh Poul

Fra : Poul Johannsen

Dato : 22-04-07 17:43

Hej

Tak for svarene.
Jeg prøver i morgen med det editerings program, som ai anbfalede.
Flere forslag er meget velkommen.

Mvh Poul

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-04-07 18:26

> Tak for svarene.
> Jeg prøver i morgen med det editerings program, som ai anbfalede.
> Flere forslag er meget velkommen.

Jeg kan gøre det for dig, hvis vi lige kan udveksle en mail eller 2?

Bare mail mig på plougmann@gmail.com

(Længe leve gmails effektive spamfiltre!)

Troels

Fra : joke

Dato : 22-04-07 20:22

"Poul Johannsen (slet YXL0B)" <poul_johannsen@YXL0Bhotmail.com> skrev i
meddelelsen news:11772604870.426424266937566@dtext.news.tele.dk...
> Hej
>
> Tak for svarene.
> Jeg prøver i morgen med det editerings program, som ai anbfalede.
> Flere forslag er meget velkommen.
>
> Mvh Poul

Hej jeg bruger denne
http://site.magix.net/da-dk/scandinavian/home/music/ringtone-maker-2007/ den
koster godt nok 169,- men du kan downloade forgængeren 2006 i en
prøveversion.

Hilsen

Johnny