Hvad er den fedeste mobil idag?
Fra : DeBoss

Dato : 18-04-07 15:08

Hejsa.

Jeg skal have mig en firmamobil, og vil derfor have en der "har det hele,
uden dog at koste en million
Det er ikke noget der ellers har den store interesse, så derfor spørger jeg
lige inden jeg beslutter mig
Jeg har kigget især på Nokia da jeg er vandt til disse.

N80ie synes jeg er mega sej.. Umiddelbart ville jeg tage den.
E61i - Er blæret, men er den for klodset?
Eller skal jeg bare holde mig til N73 der vist er ved at være populær

Det vigtigste er:
Skal kunne spille sammen med en TomTom910
MP3
Skal kunne tage er ramkort (miniSD eller lign)
Bluetooth
Godt camera
WLAN

Jeg håber GODT NOK at der er nogen der har noget konstruktivt at sige
For jeg ved sku ikke om jeg er på dybt vand.

Pft Dennis

Fra : DeBoss

Dato : 18-04-07 15:12

Jeg vil lige skynde mig at sige at det ikke behøver at være en af de
nævnte..

Hvis de generelt bare er trælse, vil jeg klart hellere have en anden :)

Fra : DeBoss

Dato : 18-04-07 16:44

Hehe.. Jeg bliver ved at glemme.

Det vigtigste overhovedet, er at den har en god og nem kalender til at holde
styr på møder, gentagelser (fødselsdage f.eks) mv, samt at den kan synke
ordentligt med outlook..

Fra : Per Bau

Dato : 18-04-07 18:26

"DeBoss" <dennis@FJERNbitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> Hehe.. Jeg bliver ved at glemme.
>
> Det vigtigste overhovedet, er at den har en god og nem kalender til at
> holde styr på møder, gentagelser (fødselsdage f.eks) mv, samt at den kan
> synke ordentligt med outlook..

Så glem alt om Nokia N80, N73 og andre S60 baserede telefoner. Deres
kalender formår ikke dette som standard.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : DeBoss

Dato : 19-04-07 09:01

Ok takker..
Det var absolut en god viden

Kan du foreslå nogle??

SE:
P990
K800i
K810i

N:
E61i

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-04-07 13:02

DeBoss wrote:

> Det vigtigste overhovedet, er at den har en god og nem kalender til
> at holde styr på møder, gentagelser (fødselsdage f.eks) mv, samt at
> den kan synke ordentligt med outlook..

Den fedeste mobil? Det kommer rigtig meget an på hvem man er. For mit
vedkommende er SE K800i den bedste mobiltelefon, jeg nogensinde har haft.
Min kone har de nøjagtig ligesådan med sin Qtek 9100.

Begge kan fint synkronisere med Outlook. Jeg har dog bemærket at der er et
eller andet der går helt amok på min PC når K800'eren er indenfor
Bluetooth-rækkevidde. Ikke at den går ned, men BT-forbindelsen belaster en
dual-core 3+ GHz maskine temmelig mærkbart.

Ebbe

Fra : DeBoss

Dato : 19-04-07 14:31

> [...]
> Bluetooth-rækkevidde. Ikke at den går ned, men BT-forbindelsen belaster en
> dual-core 3+ GHz maskine temmelig mærkbart.

Hahaha - Ja det er jo også begrænset hvad sådan en fætter kan håndtere :)
Quad core - here we come..
Nå. ->

Ja det er korrekt - ikke 2 personer er ens..
Jeg er personligt vild med Nokia N serien, men har hørt at de ALLE er ret så
sløve i betjeningen..
Hvis der er noget jeg IKKE gider, så er det at vente på at telefonen
reagerer på mine valg, så der røg de.

Derfor er jeg ret på bar bund, da jeg ikke ved meget om nogen af de mobiler
der er på markedet..
Jeg overvejer selv K800i.. Er det en nem og lækker kalender funktion.. Det
skal jeg nemlig bruge en del.. Den nye K810i - den ser ud til at kunne
mindre - kan det passe - Ved du noget om det evt?

Savner du noget? er den kvik i brugen? noget du mangler??

Det er ellers enkelt - den skal kunne ALT, virke perfekt og samtidig ikke
fylde noget =)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-04-07 13:36

DeBoss wrote:

> Jeg overvejer selv K800i.. Er det en nem og lækker kalender
> funktion.. Det skal jeg nemlig bruge en del..

Mnjae, nu har jeg også en Fujitsu-Siemens Loox N560 som er min primære
kalender. Jeg bruger kalenderen i K800'eren når jeg ikke gider slæbe Loox'en
med, f.eks. når jeg er i byen.

> Den nye K810i - den ser
> ud til at kunne mindre - kan det passe - Ved du noget om det evt?

Pas. Har ikke en gang kigget på den.

> Savner du noget? er den kvik i brugen? noget du mangler??

Jeg mangler ikke noget.

> Det er ellers enkelt - den skal kunne ALT, virke perfekt og samtidig
> ikke fylde noget =)

K800'eren laver elendig kaffe. Så det er nok ikke den du skal have

Ebbe

Fra : DeBoss

Dato : 20-04-07 13:43

> Mnjae, nu har jeg også en Fujitsu-Siemens Loox N560 som er min primære
> kalender. Jeg bruger kalenderen i K800'eren når jeg ikke gider slæbe
> Loox'en med, f.eks. når jeg er i byen.

Hehe - Det tolker jeg som ok - Men ved du nogen der gør det bedre - uden af
t være en decideret PDA?

> K800'eren laver elendig kaffe. Så det er nok ikke den du skal have

Hmm joe.. Men den skulle lave en ond Lattë (sagt med blødest mulige
håndled)

Tak for din mening :)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-04-07 14:01

DeBoss wrote:

> Hehe - Det tolker jeg som ok - Men ved du nogen der gør det bedre -
> uden af t være en decideret PDA?

Nu er jeg faktisk yderst tilfreds med mit nuværende setup, så jeg har ikke
kigget aktivt efter noget andet. Men for at udbygge det lidt:

Det hænder jævnligt at jeg tamper en aftale eller en opgave ind på K800'eren
også selvom jeg har Loox'en i tasken. Telefonen ligger i lommen så den er
hurtigere at få fat på.

Jeg bruger også kodehuskeren og det sker også ganske ofte at jeg lige læser
lidt nyheder på nettet (Jyllandsposten har forstået det der med at
formattere så det kan læses på en lille skærm) eller slår et eller andet op
på en webside. Og jeg har selvfølgelig parret den med Loox'en så jeg kan
synkronisere sidstnævnte med Exchange-serveren hjemme i kælderen.

> Tak for din mening :)

Ingen årsag - meninger har jeg nok af og deler dem gerne ud til højre og
venstre

Ebbe

Fra : Broegger

Dato : 18-04-07 15:16

"DeBoss" <dennis@FJERNbitnisse.dk> skrev

<snip>

Hvad med en SE K800i?

> Det vigtigste er:
> Skal kunne spille sammen med en TomTom910
Min virker sammen med min TomTom GO700

> MP3
Check
> Skal kunne tage er ramkort (miniSD eller lign)
Check
> Bluetooth
Check
> Godt camera
Check, 3,2 megapixel med beskyttelse af linsen
> WLAN
Nope.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : DeBoss

Dato : 18-04-07 15:26

> Hvad med en SE K800i?

> Nope.

Hmm ja - WLan ville jeg nu godt nok gerne have..

Er den ellers bare tæske lækker, og er det svært at vende sig til SE når man
er vand til Nokia?

PS: Jeg kan se den heller ikke kan Sms over Tomtom..
Unødigt ja - men dælme da smart og blæret :)

Fra : John

Dato : 18-04-07 18:21

DeBoss skrev:

> Hmm ja - WLan ville jeg nu godt nok gerne have..

P990 kunne være et bud.
Ellers har den nye Nokia N95 også ret fede specifikationer.

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone2=1318&idPhone1=1716

Jeg har selv P990 og er ret godt tilfreds med den.

> Er den ellers bare tæske lækker, og er det svært at vende sig til SE når man
> er vand til Nokia?

Næh... det tog en uges tid for mit vedkommende.

Mvh

John

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-04-07 17:29

DeBoss wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg skal have mig en firmamobil, og vil derfor have en der "har det hele,
> uden dog at koste en million

hvad er en million?

> [...]
>
> N80ie synes jeg er mega sej.. Umiddelbart ville jeg tage den.
> E61i - Er blæret, men er den for klodset?

Den er ret praktisk hvis du skal taste meget. Jeg taster meget,
sender 150 sms'er om ugen. Til emails er det også dejligt med et
rigtigt tastatur.

> [...]
>
> Jeg håber GODT NOK at der er nogen der har noget konstruktivt at sige
> For jeg ved sku ikke om jeg er på dybt vand.

Tag ind i et erhvervsrettet mobil center og prøv telefonerne.

Personligt er jeg selv meget glad for Palm Treo 750 eller modellen
680. Men du kan have andre behov.

JonB

Fra : Henrik Skovgaard

Dato : 23-04-07 10:12

DeBoss skrev:
> Hejsa.
>
> Jeg skal have mig en firmamobil, og vil derfor have en der "har det hele,
> uden dog at koste en million

HTC S710 ? http://www.europe.htc.com/products/htcs710.html

/Henrik

Fra : hsk@2840.dk

Dato : 23-04-07 10:17

On 18 Apr., 16:08, "DeBoss" <den...@FJERNbitnisse.dk> wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg skal have mig en firmamobil, og vil derfor have en der "har det hele,
> [...]

(undskylder hvis indlægget kommer dobbelt)

/Henrik

Fra : DeBoss

Dato : 24-04-07 05:28

HTC S710 ?
http://www.europe.htc.com/products/htcs710.html

Jeps.. Har kigget på HTC - og de er fadme fede..

Men de er ikke specielt gode til at arbejde sammen med en TomTom910..
Så derfor er de valgt fra - Desværre

Men takker