Hér lidt om M1:
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-04-07 06:52

http://www.computerworld.dk/art/38897?a=rss&i=0 :

"Diskret nordjysk mobilselskab har vokseværk
Mobilselskabet M1, der står bag nogle af landets billigste mobiltakster, har
nu over 60.000 kunder og et millionoverskud. Hemmeligheden er, at alt det
overflødige bliver skåret væk, siger direktøren.

Af Kim Stensdal

Men en diskret forretning gemt godt af vejen i den nordjyske hovedstad
Aalborg, har mobilselskabet M1 stille og roligt vokset sig større og mere
effektiv over de seneste fire år.

Virksomheden har kun 13 ansatte, men med over 60.000 kunder kan M1 i det
seneste årsregnskab glæde sig over et overskud på 2,5 millioner kroner efter
skat. Bruttofortjenesten var på næsten 13 millioner.

"Vi er gode til at holde vores omkostninger nede. Vi har skåret meget ind
til benet, og vi lægger også op til en høj grad af selvbetjening for kunden,
og det er også derfor at du vil opleve relativt beskedne telefontider hos
os," siger Mads Peter Veiby, der er administrerende direktør og medejer af
M1.

"Prisen på lokaler er heller ikke så høj i Nordjylland, som hvis man har de
fashionable adresser i København," tilføjer direktøren.

Med i priskrigen
M1 blev grundlagt i august 2003, hvilket var nogenlunde samtidig med, at de
to mest kendte lavprisselskaber i Danmark, CBB og Telmore, indledte et
regulært priskapløb.

Det fjernede dog ikke M1's forretningsgrundlag.

"Det var selvfølgelig en hård kamel at sluge, men så tænkte vi over, hvad
det var, vi kunne gøre anderledes, og det er at skære alt overflødigt fra,"
forklarer Mads Peter Veiby.

M1, der lejer sig ind på TDC's net, kører med tre forskellige produkter.

Den billigste minutpris på 24 øre opnår man ved at købe produktet
Prisskraber, der inkluderer en talepakke på 79 kroner om måneden.

Med den kan man tale "gratis" med alle andre M1-kunder, og samtidig får man
100 minutters tale med andre fastnet- og mobilnumre om måneden.

Al snak derudover koster 24 øre i minuttet, mens det koster 18 øre at sende
en sms.

Nordjyske forventinger
Dermed er M1 også blandt de absolut billigste mobilselskaber i Danmark, men
alligevel har Mads Peter Veiby ikke mistet jordforbindelsen i det nordjyske.

"Jeg ville da ønske, at vi kunne nå en halv million kunder, men det tror
jeg, bliver svært at nå. Jeg tror, at det er realistisk at nå omkring
120.000-150.000 kunder," siger han.

Selv om M1 nu har fire år på bagen i den danske telebranche og er oppe på
over 60.000 kunder, lever virksomheden fortsat en relativ anonym tilværelse,
hvor det ikke er de store banner-reklamer og tv-kampagner, der skaffer nye
kunder.

"Vi er så heldigt stillet, at kunderne anbefaler produktet til andre, og det
gør, at vi får nye kunder på den måde. Vi vil hellere give kunderne nogle
fordele, så de også fremhæver de fordele over for andre, frem for at poste
en masse penge i dyre reklamer," siger Mads Peter Veiby.

I november kårede Ernst & Young M1 som vinder i kategorien Start-Up ved
landsfinalen i Ernst & Young's konkurrence Entrepreneur Of The Year."

Hvad mener I andre om selskabet sammenlignet med fx. UnoTel (som jeg bruger)
og Telmore, som mange er begejstrede for?
Hans

Fra : Frank R.

Dato : 18-04-07 07:11

On Wed, 18 Apr 2007 07:51:32 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Hvad mener I andre om selskabet sammenlignet med fx. UnoTel (som jeg bruger)
>og Telmore, som mange er begejstrede for?

Det der i første omgang falder mig i øjnene, er at for at kunne bruge
mobilen i udlandet skal man have en SERVICEPAKKE til 39 kr om måneden.
Bruger min mobil i udlandet en del. Der er godt nok nogle andre ting
med i pakken men ikke noget som jeg normalt bruger, men alligevel.

En anden ting er at det koster når andre folk lægger besked på ens
telefonsvarer. Det er ikke noget jeg ellers har set hos andre
selskaber.

Men ellers ser priserne da rimeligt ok ud, hvis man er en af dem som
snakker meget.

--
Hilsen
Frank

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-04-07 07:22

Frank R. skrev:

> Det der i første omgang falder mig i øjnene, er at for at kunne bruge
> mobilen i udlandet skal man have en SERVICEPAKKE til 39 kr om måneden.
> Bruger min mobil i udlandet en del.

Har lige slået udlandstelefoni til hér på vore 2 mobiler hos UnoTel - vi
bruger det ind i mellem.

> [...]
>
> En anden ting er at det koster når andre folk lægger besked på ens
> telefonsvarer. Det er ikke noget jeg ellers har set hos andre

Okay.

Vi har så slået mobilsvar helt fra hér - med UnoTel får vi en sms om
opkaldet og ringer tilbage i stedet.

> Men ellers ser priserne da rimeligt ok ud, hvis man er en af dem som
> snakker meget.

Min hustru og jeg snakker måske 4 kvarter sammen hver dag a´ 1,29 pr.
samtale.
Hans

Fra : ai

Dato : 18-04-07 08:36

Nordjyske forventinger
Dermed er M1 også blandt de absolut billigste mobilselskaber i Danmark, men
alligevel har Mads Peter Veiby ikke mistet jordforbindelsen i det nordjyske.

Nu fik de jo også ubetalelig reklame i DR Kontant den 17.4 2007
tænk på hvad 4 minutters reklame ellers koster på en landsdækkende kanal.
/ai

Fra : Jean

Dato : 18-04-07 07:39

ai skrev:
> Nu fik de jo også ubetalelig reklame i DR Kontant den 17.4 2007
> tænk på hvad 4 minutters reklame ellers koster på en landsdækkende kanal.
> /ai

Ja, men den med negativ omtale er bedre end ingen, den tror jeg ikke på i
dette tilfælde. Folk tror meget på Kontant, og jeg tror ikke de får flere
kunder af en sådan omtale.

/ Jean.

Fra : John

Dato : 18-04-07 08:09

Jean skrev:

> Ja, men den med negativ omtale er bedre end ingen, den tror jeg ikke på i
> dette tilfælde. Folk tror meget på Kontant, og jeg tror ikke de får flere
> kunder af en sådan omtale.

Gårsdagens Kontant gik da total i selvsving i går med hensyn til M1.
Det virker mere og mere som om man ikke kan finde flere store sager, så
nu skal man bare finde et eller andet - og resultatet bliver derefter.

Mvh

John

Fra : Jean

Dato : 18-04-07 08:34

John skrev:
> Gårsdagens Kontant gik da total i selvsving i går med hensyn til M1.
> Det virker mere og mere som om man ikke kan finde flere store sager, så
> nu skal man bare finde et eller andet - og resultatet bliver derefter.

Den med at FRI SMS, kun er 1.500 beskeder... det er jo noget svineri. Hvor
stor en sag, det så er... det ved jeg ikke.

Mvh Jean.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-04-07 11:33

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Gårsdagens Kontant gik da total i selvsving i går med hensyn til M1.
> Det virker mere og mere som om man ikke kan finde flere store sager, så
> nu skal man bare finde et eller andet - og resultatet bliver derefter.

Ja, jeg synes også at Klavs Bundgaard var ved at gå i selvsving i går. Har
ellers syntes godt om ham som vært på de forskellige programmer han har
været vært på, men det der i går... Det virkede som at udfaldet af den
historie var skrevet på forhånd ned i mindste detalje, og at man ikke tog
mere fat i de udsagn som den "anklagede" kom med, men bare kørte på med sine
egne udsagn og egen udlægning af historien. Afrundingen på det interview var
heller ikke særlig køn...

M1 kunne givet vis godt være meget mere tydelige i deres kommunikation til
kunderne, og sørge for at give deres budskaber de rigtige overskrifter, så
kunderne ikke havde nogen grund til at føle sig vildledt (SMS-historien).
Specielt når man ændrer et produkt fra at være med ubegrænset forbrug, til
at have et loft. Men folk må nu også gerne lige læse lidt nærmere på den
information som kommer fra deres mobilselskab eller andre steder. Jeg vil
næsten sige, at når der bliver lovet prisfald på et produkt, bør man være på
vagt

Bare mine 2 cents...

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-04-07 14:23

Ole Sørensen wrote:
> [...]
> egne udsagn og egen udlægning af historien. Afrundingen på det interview var

Jeg synes tilgengæld at den anklagede, altså M1, talte uden om og
undlod at svare på kritikken.

> [...]
> kunderne ikke havde nogen grund til at føle sig vildledt (SMS-historien).

M1 ved kundens email adresse. M1 ved hvem kunden er. M1 ved hvilke
telefon numre kunden har. M1 burde kunne slå op i deres system og
se hvilke kunder som specielt blev ramt af ændringen, og derefter
kunne M1 have udsendt en email som var skrevet og formuleret
_PRÆCIS_ til den kunde.

JonB

Fra : Jean

Dato : 18-04-07 16:13

Jon skrev:
> Jeg synes tilgengæld at den anklagede, altså M1, talte uden om og undlod
> at svare på kritikken.

Ja, jeg er enig.

> [...]
> se hvilke kunder som specielt blev ramt af ændringen, og derefter
> kunne M1 have udsendt en email som var skrevet og formuleret

Det vil de ikke, så ville folk jo opdage at hos M1 er FRI SMS ikke Fri SMS,
men max 1.500 sms'er...

Mvh Jean.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-04-07 17:24

Jean wrote:

> Ja, jeg er enig.

> Det vil de ikke, så ville folk jo opdage at hos M1 er FRI SMS ikke Fri SMS,
> men max 1.500 sms'er...

Det opdager folk jo alligevel

JonB

Fra : Jean

Dato : 20-04-07 18:43

Jon skrev:
> Det opdager folk jo alligevel

Både og...

Mange sender jo ikke 1.500 beskeder... men hvis jeg er kunde et sted og har
FRI SMS, så vil jeg ha' FRI SMS, ikke max 1.500...

Mvh Jean.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-04-07 08:33

ai skrev:

> Nu fik de jo også ubetalelig reklame i DR Kontant den 17.4 2007

Har set "rekvalmen" nu
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-04-07 10:11

Hans Paulin (6310) skrev:

> Den billigste minutpris på 24 øre opnår man ved at købe produktet
> Prisskraber, der inkluderer en talepakke på 79 kroner om måneden.

Man skal ikke glemme deres skjulte opkaldstakst: De takserer pr.
minut.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-04-07 10:21

Bertel Lund Hansen skrev:

> Man skal ikke glemme deres skjulte opkaldstakst: De takserer pr.
> minut.

Det' jo dét!
Hans

Fra : Jean

Dato : 18-04-07 10:38

Bertel Lund Hansen skrev:
> Man skal ikke glemme deres skjulte opkaldstakst: De takserer pr.
> minut.

Og deres underlige pakker af alt muligt, som man automatisk er tilmeldt.

Mvh Jean.

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-04-07 12:05

On Wed, 18 Apr 2007 11:38:04 +0200, "Jean" <ask@me> wrote:

>Og deres underlige pakker af alt muligt, som man automatisk er tilmeldt.

Men til gengæld så er det 100% gratis i 2 måneder