Skal koranen læses bogstaveligt
Fra : Martin

Dato : 22-04-07 17:48

Skal koranen læses bogstaveligt? - det spørgsmål dukker tit op når der
citeres koranvers der lyder for stygge for islam-apologeterne (og så
sandelig også for os andre).

Tjaeh - den ægyptiske professor i arabisk Nasr Abu Zaid, som arbejder
som konsulent på et projekt iværksat at muslimske og ikke-muslimske
lærde kaldet Encyclopaedia of the Qur'an, blev grundigt belært om
spørgsmålet.

Zaid, der anser sig selv som en from muslim udtalte at koranen måtte
anskues som en litterær tekst. Dette vakte stor bestyrtelse i Ægypten.

For på denne måde at have besudlet Guds evige ord, blev Zaid erklæret
apostat (frafalden) i 1995, hvilket blev fastholdt af Ægyptens
Højesteret i 1996.

Han blev derpå beordret til at lade sig skille, thi en ikke-muslim kan
ikke være gift med en muslim.
Herpå blev den stakkels professor udsat for forfølgelse og dødstrusler
og han flygtede til Holland.

Deviating from the orthodox interpretation of the Koran, says the
Algerian Mohammed Arkoun, a professor emeritus of Islamic thought at
the University of Paris, is "a very sensitive business" with major
implications.

Blot en lille historie som jeg stødte på i forbindelse med en artikel
om den ældste koran der blev fundet ved ombygning af en moske i Yemen
i 1972, og i denne koran har den spøgefulde Gud brugt andre ord og
byttet rundt på versene

Nu kan apologeterne så more sig med at bagatellisere

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 23-04-07 00:18

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

BW:Ingen af dem evner at svare på dit fine indlæg.

Især ikke Al-Khilafah

Fra : Al-Khilafah

Dato : 23-04-07 09:51

Bo Warming <bwng@bwng.dk>:
>BW:Ingen af dem evner at svare p? dit fine indl?g.

>Is?r ikke Al-Khilafah

Ja ja, lad nu være at konspirere

Fra : Bo Warming

Dato : 23-04-07 10:03

"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja ja, lad nu være at konspirere

Kan noget forsvare islamisk intolerance overfor kættere?

Fra : Al-Khilafah

Dato : 23-04-07 10:32

Bo Warming <bwng@bwng.dk>:
>"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

>Kan noget forsvare islamisk intolerance overfor k?ttere?

Som f.eks hvad? At tisse på koranen?

Fra : @

Dato : 23-04-07 15:19

On 23 Apr 2007 09:32:21 GMT, Al-Khilafah <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Som f.eks hvad? At tisse på koranen?

hvis jeg har købt og betalt for en bog må jeg vel selv bestemme om jeg
vil pisse eller skide på den brænde den fodre svin med den eller grave
den ned??

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Allan Riise

Dato : 23-04-07 15:24

@ wrote:

> hvis jeg har købt og betalt for en bog må jeg vel selv bestemme om jeg
> vil pisse eller skide på den brænde den fodre svin med den eller grave
> den ned??

Hvis vi er enige om at Koranen *også* er et Symbol på at man er Muslim,
sååå........
Hvad med Dannebrog ( Symbol ), det er faktisk et ret dyrt flag!?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 23-04-07 15:28

On Mon, 23 Apr 2007 16:23:58 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Hvis vi er enige om at Koranen *også* er et Symbol på at man er Muslim,
>sååå........
>Hvad med Dannebrog ( Symbol ), det er faktisk et ret dyrt flag!?

det mærkelige her i landet er at du må brænde Dannebrog, men risikerer
bøde ellr fængsel for at brænde andre landes flag

SVJH var der en politimand der udtalte under muhamedanerkrisen at en
offentlig afbrændig af koranen som politisk manifestation kunne give
op til 2 måneders fængsel

Fra : Allan Riise

Dato : 23-04-07 15:33

@ wrote:

> det mærkelige her i landet er at du må brænde Dannebrog, men risikerer
> bøde ellr fængsel for at brænde andre landes flag

Det er fordi at det er den eneste lovlige måde at komme af med sit gamle
Dannebrog på når det har gjort sin tjeneste. Dannebrog bortskaffes ved at
brænde det af, da symbolet i at smide Dannebrog ud med affaldet er for
negativt ladet.

> SVJH var der en politimand der udtalte under muhamedanerkrisen at en
> offentlig afbrændig af koranen som politisk manifestation kunne give
> op til 2 måneders fængsel

Altså er vi enige om at det er det man forhåner der gør at man dømmes ved at
afbrænde Koranen, hvilket så følger at det også er en lige så stor forhåning
at pisse på Koranen, hvorfor du juridisk vil komme til at stå til ansvar
over for domstolene.

--
Allan Riise

Fra : Al-Khilafah

Dato : 23-04-07 09:56

Martin <mlarsen@post7.tele.dk>:
>Skal koranen læses bogstaveligt?

Så vidt som muligt, men der er altid behov for at dække huller
via fortolkning

> [...]

>ikke være gift med en muslim.
>Herpå blev den stakkels professor udsat for forfølgelse og dødstrusler

Det er muligvis en overilet handlen, måske skulle de have talt
ham til fornuft istedet?

> [...]

>om den ældste koran der blev fundet ved ombygning af en moske i Yemen
>i 1972, og i denne koran har den spøgefulde Gud brugt andre ord og

Det må være en forfalskning

Fra : Alucard

Dato : 23-04-07 10:11

On 23 Apr 2007 08:55:32 GMT, Al-Khilafah <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Så vidt som muligt, men der er altid behov for at dække huller
>via fortolkning

>Det er muligvis en overilet handlen,

Hvorfor skriver du hele tiden "muligvis" og "nødvendigvis"...???

Er det for at undgå at komme med et klart svar og så du altid kan sige
at det har du ikke sagt, uanset hvad du bliver konfronteret med...???

>måske skulle de have talt
>ham til fornuft istedet?

Eller ladet ham være...?

>Det må være en forfalskning

Du kan overhovedet ikke forestille dig at det kunne være rigtigt at
det rent faktisk var den ældste koran, der nogensinde var fundet...???

Det ville måske ædelægge dit billede af den evige sandhed....???

Fra : @

Dato : 23-04-07 15:16

On Mon, 23 Apr 2007 11:11:25 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>det rent faktisk var den ældste koran, der nogensinde var fundet...???
>
>Det ville måske ædelægge dit billede af den evige sandhed....???

ja samt påstanden om at der kun findes en gud-månguden Allah

Muhammed sagde nemlig at der også var tre gudinder

en åbenbaring, som Muhammad fik om at anerkende de tre arabiske guder
al-Lat, al-Manat, al-Uzza som halvguder. (Sura 53, 20-24).

Fra : Martin

Dato : 23-04-07 12:27

On 23 Apr., 11:11, Alucard <alucar...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det rent faktisk var den ældste koran, der nogensinde var fundet...???
>
> Det ville måske ædelægge dit billede af den evige sandhed....??? -

En forfalskning skrevet på pergament der var så skrøbeligt at det tog
år at få kopieret fragmenterne?

Jaeeeh, CIA og den store Satan beskylder jo også arabere for at flyve
ind i WTC

Mvh
Martin