for lidt strøm?
Fra : Kim Eichen

Dato : 03-07-01 22:58

Jeg oplever nogle gange at min pc er lidt ustabil og vil høre jer om det kan
være fordi den får for lidt strøm.
Systemet består af følgende enheder (jeg har skrevet fabrikat på en del af
enhederne, hvis der skulle være nogle af dem I mener kan være årsag til
ustabiliteten):
asus a7v133 motherboard
2 ibm 75 gxp 45 gb hardiske i raid 1
1 imb 30 gb harddisk
1200 thunderbird
512 mb kingston pc 133 ram
netkort
dvd
brænder
hercules xp gamer lydkort
usb scanner
usb webcam
usb mus
usb joystick

Strømforsyningen er en fortron 300 watt
Jeg kører med windows 2000 sp 2

Mvh Kim Eichen
eichen@worldonline.dk

p.s. jeg har postet både til dk.edb.hardware og edb.hardware.overclocking,
da jeg mener at begge grupper er ret relevante hvad dette spørgsmål angår.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-07-01 23:35

Jeg har selv haft problemer med en maskine jeg byggede til en "kunde" men
jeg flashede BIOS'en og nu kører den fint...
Men det kan oxo være varme der driller, prøv at kigge på www.studiedata.dk
de har en masse udstyr til køling og lign.

Fra : Kim Eichen

Dato : 04-07-01 02:46

Det skal lige nævnes at der også sidder et temmelig strømkrævende geforce 3
grafikkort i

Fra : Thomas Demant

Dato : 04-07-01 09:01

Med "for lidt strøm", tror jeg at der menes Vcore (strømen over
proccesorkernen), det er normalt kun nødvændigt at ændre den, hvis maskinen
er overclocket. En T-fugl skal normalt have en 1,6-1,7 V, jeg har ikke set
nogen der var ustabile ved 1,6 V, så hvis din køre ved 1,7 V så prøv at
sætte den ned til 1,65 eller 1,6 (muligtvis længere ned), så udvikler CPUen
om ikke andet ikke lige så meget varme :)

Runner

Fra : ab

Dato : 04-07-01 10:25

I skriver "strøm", men efter teksten er det spændingen, I mener ?

Det kunne måske også være _strømmen_ i Ampere - det er med et voltmeter nemt
at kontrollere, om spændingen er stabil eller den falder ved belastning /
større strømforbrug.

MVH ab