Konfiguration af sendmail
Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-07-01 22:33

Jeg har en sendmail server som jeg ikke kan få til at virke bag en NAT´ed
ADSL forbindelse, jeg tror problemet er at når den skal sende en e-mail
videre ud på nettet giver den sin egen lokale IP som afsender istedet for
routerens, nogen der ved hvad jeg skal ændre for at rette det?

--
Lasse Jensen, (rdx at worldonline dot dk, edit the reply address, replace at
& dot with @ & .)

Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-07-01 00:00

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-07-01 07:10

NAT´ed

> Det skulle NAT-routeren da meget gerne gøre for den - SMTP er ikke en
> NAT-følsom protokol.
>
> Har du stillet NAT-routeren til at portforwarde port 25 til
> sendmail-maskinen?
>
> Hvad siger 'telnet localhost 25' på sendmail-maskinen? 'telnet
> <lokalnetIP> 25' fra sendmail-maskinen? 'telnet <WAN-IP> 25' fra
> Internettet?
>
> Kan det tænkes at World Online (ligesom TeleDanmark) firewall'er port
> 25?

Det virker fint, den kan sagtens modtage post, men den kan ikke sende post
ud på nettet, dvs. andre maskiner kan forbinde til den, men den kan ikke
forbinde til andre maskiner. Det er en TDC ADSL.

Fra : frank damgaard

Dato : 04-07-01 09:39

Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> wrote:
> Det virker fint, den kan sagtens modtage post, men den kan ikke sende post
> ud på nettet, dvs. andre maskiner kan forbinde til den, men den kan ikke
> forbinde til andre maskiner. Det er en TDC ADSL.

Hvilken TDC ADSL ? (der er forskel på de forskellige produkter)

Er det til alle du ikke kan aflevere, eller er det kun visse modtagere ?
Måske modtagerne har nogle "antispamlister" der rammer vildt og bredt ?

--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-07-01 10:06