Hvilket CD-ROM-drev?
Fra : dhek

Dato : 03-07-01 22:43

Hej,

Jeg står netop og skal til at købe et CD-ROM-drev (IDE) - spørgsmålet er
bare hvilket der er det bedste?

På forhånd tak,

Daniel

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-07-01 23:37

Bare du ikke køber Creative, jeg har haft 3 (har dem stadig men ikke
monteret) og de har alle haft store problemer med at læse CD'ere selv
originale.
nu bruger jeg Aopen 52X og de virker fint hos mig...

Fra : Le Moi

Dato : 04-07-01 09:33

<Snip>
> [...]
> originale.
> nu bruger jeg Aopen 52X og de virker fint hos mig...
Jeg har haft et Creative 36X mx det kørt igennemsnit 30..... og ved nogle
cd'er kunne det komme helt op til den lovede fart hvor tit ser man måske
det? (det er ifølge Cdrom Drive Analyzer)

-------------
Mvh Le Moi
"The truth is out there"

Fra : Peter Olsen

Dato : 03-07-01 23:56

Hvis du vil give bare lidt flere penge kan du faktisk få et rimeligt DVD
drev i stedet - hvis du vil ofte en små 700 kr på det.

--

Peter Olsen
olsen@worldonline.dk

Fra : René Jensen

Dato : 04-07-01 00:45

dhek wrote:
> Jeg står netop og skal til at købe et CD-ROM-drev (IDE) - spørgsmålet er
> bare hvilket der er det bedste?

Hvorfor ikke give et par ekstra kroner for et DVD-ROM drev i stedet for?
-- Det kan jo både læse diverse gænse CD-formater incl. DVD'ere. Kan
varmt anbefalde Toshiba's DVD-ROM drev (har selv et SD-M1402).

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-07-01 02:48

Toshiba er godt

Fra : Brian Olsen

Dato : 04-07-01 09:43

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Toshiba er godt

Enig !! Men det larmer som en flyvemaskine !!!

Bruger selv et ASUS DVD-E612 som er ganske støjsvagt,
læser alt... og gøres kodefrit ved at fjerne en jumper !!
Efter min mening et bedre køb.

MVH
Brian Olsen

Fra : Peter Olsen

Dato : 04-07-01 10:32

Enig - et rigtig godt køb. Nyder det samme drev.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-07-01 11:48

"Brian Olsen" <djarnis@REMOVEmailme.dk> writes:

> Enig !! Men det larmer som en flyvemaskine !!!

Ja, men det gør de fleste DVD drev :) Mit Pioneer drev gør ihvertfald.

Fra : dhek