Rockwoolfonden: Starthjælpen virker!
Fra : Jesper

Dato : 18-04-07 16:32

Størst effekt har den på ugifte mænd, før starthjælpens indførsel var
21,8% i arbejde efter 16 md i Danmark, efter er tallet 36,7%

http://www.rff.dk/da/publikationer/nyhedsbreve/2007/nyhedsbrev_apr_2007/

--
Jesper

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 13:53

On Wed, 18 Apr 2007 17:31:44 +0200, Jesper skrev:

> Størst effekt har den på ugifte mænd, før starthjælpens indførsel var
> 21,8% i arbejde efter 16 md i Danmark, efter er tallet 36,7%
>
> http://www.rff.dk/da/publikationer/nyhedsbreve/2007/nyhedsbrev_apr_2007/

Lad os også fjerne starthjælpen. Så vil 100 procent være i
arbejde eller taget hjem igen.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Allan Riise

Dato : 19-04-07 14:24

Jesper wrote:
> Størst effekt har den på ugifte mænd, før starthjælpens indførsel var
> 21,8% i arbejde efter 16 md i Danmark, efter er tallet 36,7%
>
> http://www.rff.dk/da/publikationer/nyhedsbreve/2007/nyhedsbrev_apr_2007/

Dvs. at på godt 85% har den ingen effekt what so ever, det er godt nok lave
mål regeringen sætter sig hvis dette skal kaldes for en succes, det skulle
lige være min mekaniker der kun kan ordne 15% af fejlene på bilen.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 19-04-07 15:51

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Dvs. at på godt 85% har den ingen effekt what so ever, det er godt nok lave
> mål regeringen sætter sig hvis dette skal kaldes for en succes, det skulle
> lige være min mekaniker der kun kan ordne 15% af fejlene på bilen.

Det er igen fordi du ikke gider læse rapporten. Den viser at der klart
er en markant effekt hos visse grupper og næsten ingen hos andre. Når
den har mindst effekt hos gifte er det jo nok fordi starthjælpen for
ægtefæller er for rundhåndet. For kvinder har den også mindst virkning
fordi muhamedanerkvinderne ikke gider at arbejde udenfor hjemmet. Som
ugifte bor de hjemme hos far og mor indtil de bliver gift og iøvrigt er
tørklædet og/eller burkaen i vejen for evt. ambitioner i den retning.
Løsningen må selvfølgelig være at fjerne starthjælpen for kvinder der
ikke er villige til at bevise at de står til rådighed for
arbejdsmarkedet.
--
Jesper

Fra : Allan Riise

Dato : 19-04-07 16:13

Jesper wrote:

> [...]
> retning. Løsningen må selvfølgelig være at fjerne starthjælpen for
> kvinder der ikke er villige til at bevise at de står til rådighed for

Der er sket det du efterlyser, at flere især kvinder er blevet det der
kaldes for selvforsørgende men uden arbejde, altså slet ikke modtager
ydelser, således at vi virkelig får en undergruppe af fattige mennesker og
den stiger også kraftigt, så hvis der er nogen der bør nærlæse rapporten så
er det dig. Desuden så er dine postulater uden hold i de tal der er kommet
fra R.F.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 19-04-07 19:20

> [...]

> er det dig. Desuden så er dine postulater uden hold i de tal der er kommet

Ægtefæller har, naturligvis må jeg tilføje, gensidig forsøgerpligt
overfor hinanden. Og det er ægtefællen får arbejde så parret bliver
selvforsøgende, så må det jo være det rigtige, fordi det er meningen at
folk skal forsørge sig selv hvis de kan! Så det vinder alle ved!
--
Jesper

Fra : Notion

Dato : 19-04-07 18:36

> [...]
> Løsningen må selvfølgelig være at fjerne starthjælpen for kvinder der
> ikke er villige til at bevise at de står til rådighed for

Wow du er enten meget dum, eller du har total mangel på viden, altså
besidder du kun uviden. Jeg kan da oplyse, at Danske kontanthjælpsmodtager
er de dovneste i denne verden, da de allerede har indrettet sit liv efter
kontanthjælpen, mens indvandrere gør en hel del mere for at skaffe sig et
arbejde, da de nemlig om nogen skal bevise, at der er arbejdsmarkedet
parate. Så behold dine fordomme og være stemplet som meget dum.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 18:40

On Thu, 19 Apr 2007 19:35:44 +0200, Notion skrev:

> [...]
> arbejde, da de nemlig om nogen skal bevise, at der er arbejdsmarkedet
> parate. Så behold dine fordomme og være stemplet som meget dum.

Du skriver et besynderligt dansk. Er du udlænding?

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : N_B_DK

Dato : 19-04-07 19:14

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Du skriver et besynderligt dansk. Er du udlænding?

Alt hvad notion skriver er besynderligt, men han forklarer det med at lide
af en dys funktion, og bo halvdelen af året på Philipinerne.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 19:37

On Thu, 19 Apr 2007 20:13:49 +0200, N_B_DK skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Alt hvad notion skriver er besynderligt, men han forklarer det med at lide
> af en dys funktion, og bo halvdelen af året på Philipinerne.

Begge dele virker ganske sandsynligt i Notions tilfælde.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-04-07 19:45

> Begge dele virker ganske sandsynligt i Notions tilfælde.

Tror nu mere det er fordi manden er rablende idiot.

Fra : Notion

Dato : 19-04-07 20:25

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Tror nu mere det er fordi manden er rablende idiot.

ja du står jo gentagne gange uden bukser i en tråd, så selvfølgelig er det
alle andre som er dumme. Jeg kan da sige, at selv på baggrund af min
dysfunktion har jeg en bachelor i informatik, forretninger i asien,
kontraktansat her i DK hvor jeg kan arbejde med adaptiv videndeling. Så at
du vil skyde mig i skoen for neget rager mig langsom, da jeg har haft. mange
af sådanne oplevelser, men ordblinde er i gennemsnittet mere intelligente
end resten.

Jeg kan da fortælle om en oplevelse fra min tid på gymnasiet, hvor jeg havde
en lærer som elskede at trække mig op til tavlen for at "udstille" mig. Da
jeg så oplyste mine krav. At jeg skal have alt skriftligt materiale på
digital form, at jeg skal have en projektor til rådighed sammen med min
laptop, når der var "tavleundervisning", Ja så holdt det meget hurtigt op g
jeg kunne studerer på samme vilkår som andre. Så at du vil "nedgøre " dig
selv er da kun sjovt for mig, men det viser jo igen din uviden.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-04-07 20:39

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> ja du står jo gentagne gange uden bukser i en tråd, så selvfølgelig
> er det alle andre som er dumme.

Nej men du er ihvertfald.

> men ordblinde
> er i gennemsnittet mere intelligente end resten.

Du er så bare ikke en af dem der er over gennemsnittet.

> Jeg kan da fortælle om en oplevelse fra min tid på gymnasiet, hvor
> jeg havde en lærer som elskede at trække mig op til tavlen for at
> "udstille" mig.

Og ? det er du ikke den eneste der har prøvet.

> Da jeg så oplyste mine krav. At jeg skal have alt
> skriftligt materiale på digital form, at jeg skal have en projektor
> til rådighed sammen med min laptop, når der var "tavleundervisning",

Hvad har dine krav med sagen at gøre ?

> Ja så holdt det meget hurtigt op g jeg kunne studerer på samme vilkår
> som andre. Så at du vil "nedgøre " dig selv er da kun sjovt for mig,
> men det viser jo igen din uviden.

Viser min uviden ? det giver absolut ingen mening det du skriver.

Fra : Notion

Dato : 19-04-07 21:14

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Nej men du er ihvertfald.

Kun en som dig kender en som dig, men du ved slet ikke hvad vi andre tænker
om dig.

> Du er så bare ikke en af dem der er over gennemsnittet.

Ja misundelse gør ondt i dig kan jeg se. Igen kan jeg sige, dine drømme er
min virkelighed.

> Og ? det er du ikke den eneste der har prøvet.

> Hvad har dine krav med sagen at gøre ?

Bare for at fortælle dig, hvor lidt det rager mig, hvad du mener om min
dysfunktion, men du ved vel ikke hvad ordet betyder?

> Viser min uviden ? det giver absolut ingen mening det du skriver.

Jo men du ved ikke hvad du har af viden. derfor ved du ikke hvor stor din
uviden er vel. logisk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-04-07 06:48

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jo men du ved ikke hvad du har af viden. derfor ved du ikke
hvor stor din
> uviden er vel. logisk

No Brain fatter intet - han har kun det hele i munden fordi han
har hørt nogle klogere mennesker sige noget begavet - og i
forhold til ham skal der ikke meget til.

Og jeg spørger atter - uden at få svar(som sædvanlig) - No
Brain: hvor bliver min fyring af? Det som han sagde kontant at
det skulle han nok sørge for skete. Atter en gang mundlort han
fyrer af uden at kunne følge det op - en underyder af rang, en
løgnhals af de store og så en fantast.
Jeg har spekuleret på hvem der i sin tid virkelig var
fantasten - jeg er nu overbevist om at det var No Brain, der
forsøgte at defamere mig på en eller anden måde. Men sikker kan
man jo aldrig blive. Dog er det sikkert at No Brain springer op
som løve og falder ned som et lam: det er stadig ikke lykkedes
for ham at få mig fyret - gad vide hvornår han kommer med en
uforbeholden beklagelse over at han har dummet sig - men det
sker nok aldrig, for han er ikke i stand til at indse det.

Fra : Notion

Dato : 20-04-07 15:30

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle klogere mennesker sige noget begavet - og i forhold til ham skal der

Ja han kopier hele sin "lærdom" fra andre og det er jo netop ikke opnået
viden, da analysedelen af det ønskede resultat ikke er fremkommer. Jeg ved
ikke hvorfor en person (N_B) kan opnå så lidt gennem så meget?

Oplysning er en del af kommunikation, så hvornår begynder hans
forståelse-gen at blive stimuleret, som ellers virker normalt hos flertallet
af os andre?

Fra : Notion

Dato : 20-04-07 15:09

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Nej men du er ihvertfald.

> Du er så bare ikke en af dem der er over gennemsnittet.

Og hvad har du af uddannelse i forhold til mig, sagde du noget om
intelligente mennesker, i så fald er det da ikke dig, der indeholder noget
IQ af stor værdi for samfundet. Du har fået så meget "service", pædagogisk,
filosofisk, fagligt, med humor, men du fatter ikke en meter af noget som
helst. Prøv nu at læse og forstå denne sætning. Din viden er den masse af
forståelse, som du har opnået, men at tro du ved mere end din forståelse,
gør at du viser din uviden.

Jeg tror allerede du er tabt nu, men jeg håber du forstår det.

> Og ? det er du ikke den eneste der har prøvet.

Din situation er nok ikke den samme, du er jo ikke født med den bedste
brain, så alt mulig grund til at du skulle testes mere end andre. En god
ting ville være at sige nej og tage fra næste hylde.

> Hvad har dine krav med sagen at gøre ?

For at vise dig, at du bliver nød til at yde en indsats før du kan opnå
noget, det hjælper ikke bare at kopier hist og pist og tro at man får viden
på den måde.

> Viser min uviden ? det giver absolut ingen mening det du skriver.

Jo hvis du forstod mere af din hverdag og hvad der forgår i den rigtigt
verden, så giver det meget mening.

Og lær nu lidt af Arne H. Wilstrup, følg hans gode råd og påbegynd din
vidensøgning. På den måde oplever du meget mere frihed.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 21:04

On Thu, 19 Apr 2007 20:44:51 +0200, N_B_DK skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Tror nu mere det er fordi manden er rablende idiot.

Du siger det da også så kontant.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : N_B_DK

Dato : 19-04-07 21:52

> Du siger det da også så kontant.

Hvorfor pakke det ind ? man risikerer jo det bliver for svært for ham at
læse og forstå.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 22:20

On Thu, 19 Apr 2007 22:51:41 +0200, N_B_DK skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvorfor pakke det ind ? man risikerer jo det bliver for svært for ham at
> læse og forstå.

Hans ganske ofte fremsatte påstande om sit eget fantastiske
liv og voldsomt gode begavelse og store præstationer siger
mig, at det er mindreværdsfølelse, der driver ham.

Jeg kan heller ikke rigtig få hans mange bitre indlæg til at
stemme med, at hans liv skulle være det, andre drømmer om -
ifølge ham selv.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : N_B_DK

Dato : 19-04-07 22:33

> [...]
>
> Jeg kan heller ikke rigtig få hans mange bitre indlæg til at
> stemme med, at hans liv skulle være det, andre drømmer om -

Næ det er komisk at læse hans indlæg, hvis hans verden har noget at gøre med
hvad jeg/vi drømmer om, så er det da mareridt vi skal have fat i *G*

Fra : Notion

Dato : 20-04-07 22:16

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Næ det er komisk at læse hans indlæg, hvis hans verden har noget at gøre
> med hvad jeg/vi drømmer om, så er det da mareridt vi skal have fat i *G*

Og det er da kun dig som vil kalde mareridt for drømme .. LOL du er sku ude
hvor kraven spiser sin madpakke. På Dansk, har du nogen sinde været stolt
af dig selv, også før du fik en down periode.

Fra : Notion

Dato : 20-04-07 22:06

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan heller ikke rigtig få hans mange bitre indlæg til at
> stemme med, at hans liv skulle være det, andre drømmer om -

Du lyder som en med stor misundelse, skal vi sige at dine drømme er min
virkelighed. Er vi nu der hvor Jante kommer og tager magten fra dig? Er det
sådan at du med din ynkelig ydeevne til samfundet, nu vil sige, wow ja jeg
har boet her altid, så derfor skal de "fremmed" ikke komme og tage det fra
mig som .... osv. Er din fremtid, at være racist og er det et perfekt
samfund for dig? Hvem skal så bestemme hvad vi må ytre os om? Hvem skal
bestemme hvem vi skal have ind i landet. Er du parat til at tage det arbejde
som vi sætter de "fremmede" til og med de samme arbejdsvilkår, eller er du
tilfreds med at der er nogen som holder "øje" med, at vi som mennesker
egentligt har det rigtig godt her i Danmark.

Hvorfor tror du jeg er bitter? Sprang du over hvor jeg sagde, at jeg altid
er glad, smilende og bringer glæde omkring mig. Jeg har det yderst dejligt,
men du lyder lidt "mut" er det derfor du ønsker at hævde dig over de "fremmede"
: du tør at sige noget her, men hvis du kom i et forum ansigt til ansigt med
et rigtigt menneske så vil du freeze. Skal vi sige det sådan, at du kan
hævde dig og få en slags merværdi for dig selv, men pas på du ikke
sammenligner det med velvær, da vil du blive meget skuffet. Prøv at yde lidt
også i en debat. Har du din egen mening, eller er du en springer.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-04-07 05:39

On Fri, 20 Apr 2007 23:06:04 +0200, Notion skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du lyder som en med stor misundelse, skal vi sige at dine drømme er min
> virkelighed.

Du faldt i igen. Har du virkelig ikke andet at byde på?

> Hvorfor tror du jeg er bitter?

Aner det ikke og jeg er også ligeglad.

> Sprang du over hvor jeg sagde, at jeg altid
> er glad, smilende og bringer glæde omkring mig.

Tjah - det er svært at få øje på din evige glæde gennem alle
dine bitre udgydelser. Måske ved du, at du er glad, på samme
måde som du vidste, at muhamedanerne havde opfundet
keramikken?

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Notion

Dato : 24-04-07 20:15

> [...]
> dine bitre udgydelser. Måske ved du, at du er glad, på samme
> måde som du vidste, at muhamedanerne havde opfundet

Nu er du for dum, vis mig hvor jeg siger at Muslimerne har opfundet
keramikken.

Hvis du kan fortælle mig hvor muslimerne kommer fra som folkeslag, så kan du
se, at det er de samme som opfandt mange af de ting vi har brugt i
historien. At de ikke vare muslimer er da lige meget, da vi heller ikke er
vikinger mere, men vi lærte da at sejle, at bygge skibe, at lave gode
handler, at blive gode købmænd osv. Men vi er ikke katolikker mere, så skal
vi sige, at du åbenbart bare er dum, da du ikke ved sådan noget, men nu er
du jo også kun styrer af din uviden.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-04-07 20:38

>. Men vi er ikke katolikker mere,

Hvornår har DK været Katolsk ? (endnu en af dine uhyrlige løgne)

Fra : @

Dato : 24-04-07 21:00

On Tue, 24 Apr 2007 21:37:36 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>
>Hvornår har DK været Katolsk ? (endnu en af dine uhyrlige løgne)

tjae indtil ca. 1534

<<<<<<
http://da.wikipedia.org/wiki/Reformationen
Blandt hans tilhørere på Københavns Universitet var Hans Tausen
(johannitermunk, 1494 - 1561) , der senere, med udgangspunkt i Viborg,
blev hovedkraften i reformationen i Danmark. De startede i 1525 med at
sætte sig i besiddelse af Viborgs to klosterkirker og Domkirken, mens
12 "overflødige" kirker blev revet ned.

-----------

Ved kongevalget af Christian 3. i 1534 gik statsmagten ind, og i 1536
blev det katolske bispegods overtaget af staten, og kongen overtog
ansvaret for biskoppernes aflønning. Biskopperne blev nu udnævnt af
kongen og udgjorde den øverste myndighed i gejstlige anliggender i de
syv stifter. Da kirken således var blevet en statskirke, fik
stiftslensmændene (amtmændenes forgængere) det følgende år indflydelse
på stifternes økonomi.
<<<<<<<

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Notion

Dato : 25-04-07 19:47

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message
>
> Hvornår har DK været Katolsk ? (endnu en af dine uhyrlige løgne)

Damm det siger du ikke det der ?? eller..jo jeg læser rigtigt du siger

[Hvornår har DK været Katolsk]

wow du har uviden, jeg ved ikke om jeg skal lade dig forblive med uviden,
eller om jeg skal hjælpe dig, Nahhh det må andre gøre. ..... UPS N_B

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-04-07 00:22

On Tue, 24 Apr 2007 21:15:07 +0200, Notion skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nu er du for dum, vis mig hvor jeg siger at Muslimerne har opfundet
> keramikken.

Det gjorde du for mindre end 4 dage siden - hvor du remsede
følgende ting op, som du mente de havde opfundet:

"Men gå tilbage og se, hvem lærte os dyrke jorden? Hvad med
keramikken? Hvem lærte os at bruge metaller? Hvem lærte os at
bruge / omdanne "sten" til glas?"

Det var i øvrigt alt sammen forkert og før det havde du rodet
dig ud i en påstand om, at de havde opfundet titalssystemet.

> Hvis du kan fortælle mig hvor muslimerne kommer fra som folkeslag, så kan du
> se, at det er de samme som opfandt mange af de ting vi har brugt i
> historien.

Det er stadig noget sludder, du lukker ud, og spørgsmålet var
jo, hvilken gavn muhamedanerne nogensinde havde gjort.
Spørgsmålet var ikke, hvad gavnligt deres ikke-muhamedanske
forfædre havde bedrevet.

> At de ikke vare muslimer er da lige meget,

Haha - da ikke når spørgsmålet går på, hvad gavn muhamedanerne
nogensinde har gjort.

Du er virkelig sjov.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Notion

Dato : 25-04-07 19:55

> [...]
>
> "Men gå tilbage og se, hvem lærte os dyrke jorden? Hvad med
> keramikken? Hvem lærte os at bruge metaller? Hvem lærte os at

Ja fandt du ud af det, eller skal du forblive med uviden.?

ja har du fundet ud af hvem som lærte os at dyrke jorden?

Lille hint vil være at søge efter en tidslinje, men du er ikke klog nok til
at finde ud af at bruge sådan ord vel?

> Det var i øvrigt alt sammen forkert og før det havde du rodet
> dig ud i en påstand om, at de havde opfundet titalssystemet.

Det var Araberne som lærte os at bruge X tal systemet.

> Det er stadig noget sludder, du lukker ud, og spørgsmålet var
> jo, hvilken gavn muhamedanerne nogensinde havde gjort.
> Spørgsmålet var ikke, hvad gavnligt deres ikke-muhamedanske
> forfædre havde bedrevet.

Søg nu efter det, jeg har givet dig muligheden, for ikke at stå tilbage her.

> Haha - da ikke når spørgsmålet går på, hvad gavn muhamedanerne
> nogensinde har gjort.

Historien hænger sammen, før Araber blev muslimer, havde de et for os på den
tid, et meget udviklet samfund, vi lærte meget af dem, selv efter at de blev
muslimer lærte vi meget af dem. Søg selv og du skal blive klogere.

> Du er virkelig sjov.

Ja det siger mange, men jeg griner da lidt af dig, for du ser kun det du vil
se, men ikke det som er muligt at se.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-04-07 20:14

> ja har du fundet ud af hvem som lærte os at dyrke jorden?

Ja muslimerne var det ihvertfald ikke!

> Det var Araberne som lærte os at bruge X tal systemet.

Nej, X er 10 i romertal, og romertal, var sjovt nok romerne der opfandt det,
men hvis du mener det som en ubestemt, mener du så det var binær, hex,
tital, eller ?

Fra : @

Dato : 25-04-07 20:39

On Wed, 25 Apr 2007 21:13:49 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

>Ja muslimerne var det ihvertfald ikke!

>Nej, X er 10 i romertal, og romertal, var sjovt nok romerne der opfandt det,

nej etruskerne
http://da.wikipedia.org/wiki/Romertal

Fra : N_B_DK

Dato : 25-04-07 21:09

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> nej etruskerne
> http://da.wikipedia.org/wiki/Romertal

Well det er stadig italienere, det var ihvertfald ikke Muslimer/Arabere der
opfadnt romertalene

Fra : Notion

Dato : 26-04-07 18:50

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Ja muslimerne var det ihvertfald ikke!

Fandt du af hvem det var ??

> Nej, X er 10 i romertal, og romertal, var sjovt nok romerne der opfandt
> det, men hvis du mener det som en ubestemt, mener du så det var binær,
> hex, tital, eller ?

Ja hvorfor tror du jeg brugte det X, LOL man du skal have det ind med ske,
men først skal du lappes, ellers er der sku hul lige igennem. Har du tit en
susene for øerne, så prøv at vende dig væk fra vinden, for der er
gennemtræk.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-04-07 23:32

On Wed, 25 Apr 2007 20:55:24 +0200, Notion skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Ja fandt du ud af det, eller skal du forblive med uviden.?

Er det virkeligt alt, du har at diske op med på påvisningen
af, at du jo havde påstået det alligevel?

Du har ikke det mindste gran af selvkritik, vel?

> ja har du fundet ud af hvem som lærte os at dyrke jorden?

Det er da børnelærdom - og det var sandelig ikke muhamedanere,
som fandt på det for ca. 11 tusinde år siden. Det var ikke
engang arabere, der fandt på det.

> Lille hint vil være at søge efter en tidslinje, men du er ikke klog nok til
> at finde ud af at bruge sådan ord vel?

Man behøver skam ikke at bruge tidslinie, for at finde ud af,
hvem der først kom på landbrug.

> Det var Araberne som lærte os at bruge X tal systemet.

Nu påstod du jo ligesom bare, at det var muhamedanerne, der
opfandt det, - det var det bare ikke; men derimod indere som
opfandt titalssystemet. Arabien var bare en mellemstation
mellem Indien og Europa. Det var ikke engang ret udbredt at
bruge titalssystemet i Arabien før det havde opnået stor
udbredelse i Europa. Muhamedanske videnskabsmænd i den
arabiske fortsatte med at bruge det babylonske talsystem helt
op til moderne tid.

Sig mig anstrenger du dig for kun at skrive noget sludder,
eller kommer det helt af sig selv for dig?

> Søg nu efter det, jeg har givet dig muligheden, for ikke at stå tilbage her.

Det fremgår såmænd helt fra starten, du kan selv se efter.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Notion

Dato : 26-04-07 19:00

> Er det virkeligt alt, du har at diske op med på påvisningen
> af, at du jo havde påstået det alligevel?

Okay påvis mig hvor jeg ikke har påvist noget.

Det er jo en påstand så det kan du lige påvise med det sammen, jeg venter,
men jeg siger også allerede nu, at du ikke kan påvise det mindste, altså har
jeg vist dig virkeligheden, og du fortæller mig at den er svær at sluge for
dig, men igen du skal bare lader være med at tro, at du kan se hvide
spøgelser, de findes slet ikke.

> Du har ikke det mindste gran af selvkritik, vel?

Kom nu vis mig hvor jeg skal have selvkritik.

> Det er da børnelærdom - og det var sandelig ikke muhamedanere,
> som fandt på det for ca. 11 tusinde år siden. Det var ikke
> engang arabere, der fandt på det.

Hvis mig hvem som fandt ud af at dyrke jorden .

Vis mig hvem som bragte den viden med tilbage til os i middelalderen.

> Man behøver skam ikke at bruge tidslinie, for at finde ud af,
> hvem der først kom på landbrug.

Kan en tidslinje kun bruges til at vise hvem som lærte at dyrke jorden.??

> [...]
> udbredelse i Europa. Muhamedanske videnskabsmænd i den
> arabiske fortsatte med at bruge det babylonske talsystem helt

Nej jeg påstod at, Araberne bragte titalsystemet til os. Vis mig det er
forket. Vis mig hvem som lærte os at bruge titalsystemet.

> Sig mig anstrenger du dig for kun at skrive noget sludder,
> eller kommer det helt af sig selv for dig?

Næ men du kan jo prøve at påvise dine påstande.

> Det fremgår såmænd helt fra starten, du kan selv se efter.

Nope du har endnu ikke påvist nogle af dine påstand, eller svaret på de
spørgsmål som du selv stiller dig.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-07 20:20

On Thu, 19 Apr 2007 20:13:49 +0200, N_B_DK wrote:

> Alt hvad notion skriver er besynderligt, men han forklarer det med at lide
> af en dys funktion, og bo halvdelen af året på Philipinerne.

Må jeg have lov til at uddybe lidt:

Dysfunktionen er åbenbart ordblindhed (DYSleksi)

Når du i længere tid opholder dig et sted hvor du bruger et andet
sprog, så kan der meget nemt snige sige "forkerte" ordstillinger ind i
dit danske.
Specielt når du er ordblind, og derfor ikke kan regidtrere at du har
skrevet noget "skævt"

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 21-04-07 12:54

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> [...]
> dit danske.
> Specielt når du er ordblind, og derfor ikke kan regidtrere at du har

Jeg har skrevet til idioten at han hellere end gerne må formulere sig på
engelsk hvis det giver mere mening, det har han sjovt nok valgt ikke at
gøre, hvorfor mon ?

Fra : Notion

Dato : 21-04-07 17:02

> [...]
>
> Jeg har skrevet til idioten at han hellere end gerne må formulere sig på
> engelsk hvis det giver mere mening, det har han sjovt nok valgt ikke at

Sikkert fordi det her er i en Dansk nyhedsgruppe. skik og brug. Men du
oplever det måske som det er din egen??

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-07 20:12

On Thu, 19 Apr 2007 19:35:44 +0200, Notion wrote:

> Wow du er enten meget dum, eller du har total mangel på viden, altså
> besidder du kun uviden

Helt ærligt, jeg tror at "vidensfattighed" er et bedre og mere
forståeligt ord end "uviden".

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Notion

Dato : 20-04-07 15:21

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Helt ærligt, jeg tror at "vidensfattighed" er et bedre og mere
> forståeligt ord end "uviden".

Da du er klar over at du er fattig, vil du nok oplyse det i forvejen og på
den måde, prøve at udtale dig om noget, sådan at modtager kan tage forbehold
for måske manglende indsigt i noget, men hvis du er uviden prøver du jo
netop ikke at gøre opmærksom på det, da du slet ikke ved, at du ikke ved
hvad du evt. snakker om.

uviden er jo i sig selv ikke et negativt ord. Du har da sikkert selv prøvet
at blive rettet, hvorefter du har sagt ohh jeg har altid troet, at det var
sådan, men nu kan jeg da godt se at...osv. altså retter du din uviden til
viden idet du har fået en forståelse for noget.

Hvis uviden bruges i sammenhæng med noget meget negativt, kan jeg jo bare
sig, "du er da dum". Det at være dum, det bliver man jo først hvis man
virkelig tror på sin uviden.

Uviden er jo den del af "ikke forstået" eller ikke endnu opnået viden, altså
er det en vej til lærdom.