Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Indskyde penge på etableringskonto
Fra : KV

Dato : 20-04-07 20:19

Jeg har altid gerne ville være selvstændig men har endnu ikke fået "den gode
idé". Her i år står jeg til at få en bonus udbetalt af arbejdet og da jeg
allerede ér oppe i topskat, overvejer om ikke det ville være smart, at
indskyde en del af den bonus på en etableringskonto, da det kan trækkes fra
i skat. Men hvordan fungere det i praksis?

Hvis jeg indskyder 100.000 (som der ér betalt skat af), kan jeg trække det
fra i skat - vil min samlede løn så se ud som om, at jeg har tjent 100.000
mindre eller hvordan fungere det?
Og hvad nu hvis jeg en dag finder ud af, at det alligevel ikke er mig, at
starte firma, hvordan bliver jeg så beskattet af pengene?