Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Finansering af hus
Fra : allannewsgroups@hotm~

Dato : 16-04-07 12:04

Hej Alle.

Vi står for at skulle købe hus, men ville gerne slippe af med billånet
i forbindelse med flytning. Ville høre om følgende var muligt.

1: Huset står til salg for 2000000 kr. men vi får det handlet ned på
1800000. Er det så muligt stadig at låne de 2 mio så billånet kan
blive betalt af?

Hvis det ikke er muligt er følgende så muligt?

Vi tilbyder at give 2000000 mod at de giver os 200000 tilbage. Vil
banken tillade dette?

Mvh
Allan

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 16-04-07 13:27

allannewsgroups@hotmail.com skrev:
> [...]
> 1: Huset står til salg for 2000000 kr. men vi får det handlet ned på
> 1800000. Er det så muligt stadig at låne de 2 mio så billånet kan

Hvad er vurderingen? Ret relevant i forhold til %-belåning...

> Hvis det ikke er muligt er følgende så muligt?
> Vi tilbyder at give 2000000 mod at de giver os 200000 tilbage. Vil
> banken tillade dette?

Det kunne få skattemæssige konsekvenser...

Henrik V Blunck -=-=-=-=-=- www.adsense-success.co.nr
Making Sense of IM Chaos -- www.blunck.dk/recommends/online_chaos/
Blogs: www.blunck.dk/blog - www.polblog.dk - www.blunck.dk/tjenfritid

Fra : H

Dato : 16-04-07 17:53

> [...]
>
> 1: Huset står til salg for 2000000 kr. men vi får det handlet ned på
> 1800000. Er det så muligt stadig at låne de 2 mio så billånet kan

Nej. Realkreditforeningen SKAL anvende handelsprisen.

> Hvis det ikke er muligt er følgende så muligt?
>
> Vi tilbyder at give 2000000 mod at de giver os 200000 tilbage. Vil
> banken tillade dette?

Nej. Det er direkte kriminelt....

Fra : allannewsgroups@hotm~

Dato : 17-04-07 10:01

On 16 Apr., 14:26, Henrik Vestergaard Blunck <h_blu...@gmx.net> wrote:

> Hvad er vurderingen? Ret relevant i forhold til %-belåning...

Nu er det et tænkt eksempel, men vurdering er vel de 2 mio hvis huset
stå til salg for det.

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 17-04-07 12:35

allannewsgroups@hotmail.com skrev:
> Nu er det et tænkt eksempel, men vurdering er vel de 2 mio hvis huset
> stå til salg for det.

I så flad trækker jeg mig. Sjove eksempler, bogstavleg, sudoku m.v. har
ingen interesse. Du kan se nærmere på kreditforeningernes hjemmesider
for den slags "lege"...

Fra : allannewsgroups@hotm~

Dato : 17-04-07 10:03

On 16 Apr., 18:52, "H" <n...@way.com> wrote:

> Nej. Realkreditforeningen SKAL anvende handelsprisen.

Man kan ikke overbelåne huset, heller ikke som del af "toplånet"?

> Nej. Det er direkte kriminelt....

Ok, synes bare at have set at nogle gange giver sælger fx 75000 til
nyt køkken. Det er måske noget andet når det er til en direkte
forbedring af huset?

Allan

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 17-04-07 12:37

allannewsgroups@hotmail.com skrev:
> On 16 Apr., 18:52, "H" <n...@way.com> wrote:
[...]
> Ok, synes bare at have set at nogle gange giver sælger fx 75000 til
> nyt køkken. Det er måske noget andet når det er til en direkte
> forbedring af huset?

I så fald er det et kontant beløb svarende til en dekort - altså: en
nedgang i prisen. Derfor er det lovligt.